KRRiT poda o. Rydzyka do sądu?

Słowa o. Rydzyka o ustawieniu konkursu na kanał społeczno-religijny na pierwszym multipleksie „ocierają się o granicę pomówienia” i „nie mają nic wspólnego z prawdą” – odpowiedział dziś na konferencji prasowej przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak. Redemptorysta kwestionował zasady konkursu KRRiT, twierdząc, że jego wyniki są z góry ustalone.

Reklama

O. Tadeusz Rydzyk powiedział „Naszemu Dziennikowi”, że w ramach ogłoszonego niedawno konkursu na cztery dodatkowe miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym, KRRiT przyzna miejsce przeznaczone dla kanału społeczno-religijnego innej niż TV Trwam stacji nadającej treści religijne. Według redemptorysty, w tej sprawie „decyzja już zapadła”.

Do słów o. Rydzyka odniósł się na zwołanej dziś konferencji prasowej Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jego zdaniem, wypowiedzi redemptorysty o tym, że Krajowa Rada podejmuje jakieś działania przeciwko Telewizji Trwam „ocierają się o granicę pomówienia”. – Nie ma to nic wspólnego z prawdą – dodał Dworak.

„Ojciec Rydzyk nie przytacza ani jednego argumentu, ani jednego konkretu. Mówi o tym, że wie z dobrych źródeł, od osób, których tożsamości nie może ujawnić. To są czyste pomówienia” – podkreślił.

Według Dworaka, walcząc o miejsce na multipleksie dla TV Trwam „o. Rydzyk oczekuje, że będzie miał szczególne prawa”. – Być może oczekuje, że Krajowa Rada przed rozpoczęciem a może choćby przed zakończeniem konkursu oświadczy, że jedno z miejsc jest przeznaczone dla TV Trwam. KRRiT na pewno tego nie oświadczy z prostego powodu: tego zakazuje nam prawo i będziemy traktowali równo wszystkich uczestników konkursu – powiedział przewodniczący KRRiT.

Jan Dworak powiedział też, że przyjął „z dużą przykrością” cytowane dziś przez „Nasz Dziennik” słowa abp. Sławoja Leszka Głódzia o tym, aby KRRiT „jednoznacznie przedstawiła swoje stanowisko w sprawie Telewizji Trwam oraz konkursu, jaki organ Dworaka rozpisał na cztery ostatnie miejsca na MUX-1” i omówiła to z Radą KEP ds. Środków Społecznego Przekazu.

Zdaniem przewodniczącego KRRiT, delegat KEP ds. TV Trwam „bezkrytycznie czerpie informacje z mediów ojca Rydzyka, nie próbując nawet zasięgnąć informacji, które ma w zasięgu ręki”. – Przykre, że niektórzy, wcale nie wszyscy, duszpasterze posługują się informacjami tylko jednostronnymi – dodał.

– Krajowa Rada od marca informuje Episkopat Polski o poszczególnych wydarzeniach związanych najpierw z pierwszym konkursem, potem z drugim konkursem [na miejsca na multipleksie – KAI]. Episkopat dobrze zna nasze stanowisko również w sprawie podnoszenia opłat koncesyjnych – podkreślił Dworak. W rozdanym dziennikarzom oświadczeniu dodał, że pisemne informacje o procesie koncesyjnym z udziałem TV Trwam KRRiT przekazywała biskupom m.in. na forum Komisji Wspólnej Rządu i Episkopatu.

Dworak nie wykluczył, że Krajowa Rada będzie się domagać od toruńskich mediów sprostowania za wypowiedzi o. Rydzyka. Wniosek taki będzie rozpatrywany na najbliższym posiedzeniu KRRiT we wtorek 8 stycznia.

W mediach pojawiły się dziś spekulacje, że zamiast TV Trwam miejsce na multipleksie miałaby dostać np. Religia.tv. Zaprzeczył temu dziś w „Gazecie Wyborczej” jej dyrektor ks. Kazimierz Sowa. – Nie mamy ani takich zamiarów, ani pieniędzy na to. W 2013 r. będziemy nadal nadawać drogą satelitarną i kablową – powiedział.

Inną wymienianą w tym kontekście stacją jest Boska TV, internetowa telewizja stworzona przez byłych pracowników Religia.tv. Dyrektor internetowego projektu Jolanta Gwardys również wykluczyła, jakoby Boska TV ubiegała się o miejsce na MUX-1. – Nie stoimy w kolejce do multipleksu – powiedziała serwisowi Gosc.pl., choć zaznaczyła, że nic nie jest przesądzone, gdyż: „W ostatnim czasie pojawiły się nowe możliwości, które spowodowały, że zaczęliśmy zastanawiać się nad ubieganiem się o miejsce na multipleksie”.

Członek KRRiT Krzysztof Luft dodał na konferencji, że o projekcie Boska TV nigdy wcześniej nie słyszał, a o jego istnieniu dowiedział się „z ust o. Rydzyka”.

Lufta zdziwiło też kwestionowanie przez redemptorystę zasad konkursu. Członek KRRiT zaznaczył, że akapit regulaminu konkursu dotyczący kanału społeczno-religijnego jest niemal identyczny z fragmentem wniosku z lipca 2012 r. o przedłużenie koncesji udzielonej w 2003 r. Fundacji Lux Veritatis, nadawcy TV Trwam, na kolejne dziesięć lat na nadawanie satelitarne.

Jak powiedział Luft, ten rodzaj koncesji nie jest przedmiotem konkursu: nadawcy sami zgłaszają chęć nadawania jakiegoś programu i sami określają warunki programowe, które chcą realizować. W przypadku TV Trwam chodziło o promowanie postaw ekumenicznych i działania w duchu dialogu międzyreligijnego. Z kolei regulamin konkursu mówi o tym, że audycje kanału społeczno-religijnego m.in. „będą propagowały tolerancję i treści ekumeniczne oraz działania w duchu dialogu międzyreligijnego”. – Ten zapis jest teraz zapisem najbardziej atakowanym przez dyrektora Radia Maryja i prezesa Fundacji Lux Veritatis – powiedział Luft.

Ogłoszony 20 grudnia 2012 r. konkurs KRRiT dotyczy koncesji na cyfrowe nadawanie naziemne programów telewizyjnych o charakterze: społeczno-religijnym, filmowym, dla dzieci w wieku 4-12 lat i edukacyjno-poznawczym. Został ogłoszony dla nowych programów, jak i tych, które już są nadawane w innej formie, drogą satelitarną lub kablową. Mogą w nim zatem wziąć udział także nadawcy, którzy mają już koncesje na nadawanie programu w sposób satelitarny i chcą się ubiegać o ich rozszerzenie.

TV Trwam starała się o miejsce na multipleksie już w 2011 r., ale nie otrzymała go ze względu na brak gwarancji finansowych Fundacji Lux Veritatis, właściciela stacji. Fundacja zaskarżyła tę decyzję do sądu, a po oddaleniu skargi skierowała skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Czterej zwycięzcy konkursu w każdej z kategorii znajdą się na multipleksie pierwszym dzięki zwolnieniu częstotliwości przez TVP S.A. Ma to nastąpić nie później niż 28 kwietnia 2014 r.

Wnioski o przystąpienie do konkursu nadawcy mogą składać do 25 lutego br.

«« | « | 1 | » | »»

Zobacz

  • z boku
    03.01.2013 06:28
    I znów o. Rydzyk łamie prawo, co grozi mu kolejnym procesem. Wciąż zapomina, że nie jest wyjęty spod prawa i jak każdy obywatel odpowiada za publiczne słowo.
    Czytałem ten wywiad, jest pełen niedomówień, przypuszczeń, domysłów i oskarżeń.
    Jako kapłan przekracza kolejną granicę swoich absurdów. To zły człowiek, wypełniony nienawiścią do każdego, kto mu się sprzeciwi.
    O. Rydzyk nie jest wieczny, pewnego dnia te całe jego imperium medialne rozsypie się, bo nie ma dwóch tych samych ludzi.
  • Agaton
    03.01.2013 10:56
    Odpowiedź na pytanie postawione w tytule:
    Najwyższy czas!
  • ruski
    03.01.2013 11:18
    Z dedykacją dla naszych rządzących, a refren dla KRRiT:
    http://www.youtube.com/watch?v=TbYxEKCpm4w
  • złamana_ręka
    03.01.2013 11:35
    O.Rydzyk miał prawo tak ocenić nowy konkurs KRRiT, ponieważ miał już doświadczenie w tej sprawie. KRRiT ma prawo podać do sądu o.Rydzyka. I tyle!
    A ja popieram TV TRWAM, bo innej telewizji nie ma a TVN mi jest nie po drodze, chociaż szanuję dominikanów.
Dodaj komentarz
Gość
    Nick (wymagany lub )
    Pobieranie...

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Kalendarz do archiwum

    niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
    29 30 31 1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    11°C Czwartek
    wieczór
    7°C Piątek
    noc
    5°C Piątek
    rano
    10°C Piątek
    dzień
    wiecej »

    Reklama