"Die Welt": Będzie ciąg dalszy?

Sprawę kpin z Jana Pawła II i wiary katolików przypomina dzisiejsza Rzeczpospolita. Według informacji tej gazety możemy się spodziewać dalszego ciągu sprawy.

Reklama

Jaki jest największy cud, którego dokonał Jan Paweł II? - pytają nas żartownisie z niemieckiego dziennika "Die Welt" w internetowej rubryce satyrycznej Glasauge. - Zdobył złoty medal podczas paraolimpiady w Port Parkinson w 1996 roku - brzmi odpowiedź. Aby czytelnicy mogli zrozumieć dowcip, satyrycy dodali do tekstu zdjęcie papieża przemierzającego bieżnię stadionu w papamobilu - informuje Rzeczpospolita, oburzajac sie także na inne przykłady humoru niemieckich satyryków. "Die Welt" kolejny raz w bezczelny sposób drwi z Jana Pawła II. Nawiązując do procesu beatyfikacyjnego polskiego papieża, gazeta podaje przykłady jego rzekomych innych cudów. Pod tytułem "Jeszcze więcej papieskich cudów" zamieszczono między innymi zdjęcie Ojca Świętego z Fidelem Castro. Komentarz głosi, że to, iż kubański dyktator od 50 lat unika śmierci z rąk agentów CIA, powinno się uznać za cud. Szczególnie niesmaczny jest dowcip pod zdjęciem chorego papieża odprawiającego mszę. Na jego twarzy widać cierpienie. W prawej ręce trzyma hostię. Pod spodem możemy przeczytać, że papież jako DJ nie zrobił wielkiego wrażenia w dyskotece na Ibizie, mimo iż uzdrowił kilka osób, grając piosenkę Marvina Gaye'a "Sexual Healing" (czyli uzdrowienie seksem). Zdjęciom towarzyszył przez jakiś czas tekst - polskiemu papieżowi przypisano w nim uzdrowienie człowieka, któremu po wieloletniej lekturze "Die Welt" wysiadł mózg. Gdy oburzeni polscy internauci zablokowali stronę, wpisując komentarze, w których nazywali Niemców nazistami, redakcja zdecydowała się na zdjęcie tekstu - informuje "Rzeczpospolita" - Musieliśmy usunąć tekst. Jednak lada moment pojawi się on ponownie na naszych stronach - powiedział wczoraj "Rz" szef redakcji online Oliver Michalsky. -Nie damy się zastraszyć. To jest zupełnie niewinna satyra - dodał. Wkrótce na stronie gazety pojawił się artykuł będący reakcją na polską krytykę. "Tekst wyśmiewa się raczej nie z papieża Jana Pawła II, lecz z absurdalności katolickiej wiary w cuda i biurokracji postępowania beatyfikacyjnego" - napisano. Gazeta przypomniała, że zdarzało jej się gorzej traktować Benedykta XVI, co świadczy, że "narodowe urazy grają tu większą rolę niż wiara" - przytacza opinię wydawców niemieckiego pisma "Rzeczpospolita". Jednocześnie przypomina: to nie pierwsza obraźliwa satyra satyryków z wydawnictwa Axel Springer. W listopadzie ubiegłego roku "Die Welt" zamieścił utrzymane w podobnym stylu żarty z Polaków. Jego autorzy już wtedy kpili z Jana Pawła II. Od redakcji Jak napisano na stronie internetowej wydawnictwa Axel Springer Polska wydaje wraz z wydaniami specjalnymi ponad 30 tytułów:

  • dzienniki (gazety codzienne: Fakt, Dziennik)
  • społeczno-informacyjny (tygodnik Newsweek Polska)
  • biznesowy (miesięcznik Forbes)
  • kobiece (tygodnik Pani Domu, miesięczniki: Olivia, Cienie i Blaski, Sekrety Serca oraz dwumiesięcznik Pani Domu Poleca),
  • młodzieżowe (miesięczniki: Dziewczyna, Popcorn)
  • motoryzacyjne (tygodnik Auto Świat)
  • komputerowe (dwutygodnik Komputer Świat, Biblioteczka Komputer Świat, Komputer Świat Twój Niezbędnik, miesięczniki: Komputer Świat Ekspert, Komputer Świat Gry, Play, Nowa Dobra Gra)
  • «« | « | 1 | » | »»

    Zobacz

    Pobieranie...

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Kalendarz do archiwum

    niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
    26 27 28 29 30 1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31 1 2 3 4 5 6
    10°C Wtorek
    noc
    11°C Wtorek
    rano
    10°C Wtorek
    dzień
    10°C Wtorek
    wieczór
    wiecej »

    Reklama