Tylko Gość Niedzielny w górę

Rzeczpospolita/a.

publikacja 09.03.2007 06:08

Większość tygodników opinii zamknęła ubiegły rok spadkami sprzedaży -wynika z najnowszych danych (rozpowszechnianie płatne razem) Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wyższą sprzedaż niż rok wcześniej miały tylko Tygodnik Angora publikujący przedruki z prasy krajowej oraz katolicki Gość Niedzielny - podała Rzeczpospolita.

Liderem wśród tygodników jest Polityka, która w ubiegłym roku sprzedawała średnio 170 tys. 58 egz. (czyli o 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej), drugi w rankingu uplasował się Newsweek Polska z wynikiem 145 tys. 833 egz. (spadek o 11,8 proc.), a trzeci - Wprost ze średnią sprzedażą na poziomie 142 tys. 226 egz. (spadek o 14,1 proc.). Kolejne miejsca zajmują Przekrój, którego sprzedaż w 2006 roku wyniosła 81 tys. 740 egz. (o 7,6 proc. mniej niż w 2005 roku), i Przegląd z wynikiem 31 tys. 40 egz. (spadek o 11,3 proc.). W ubiegłym roku wynik poprawił natomiast - o 10,6 proc. - Tygodnik Angora, którego średnia sprzedaż wyniosła 283 tys. 478 egz. Magazyn o podobnym charakterze, Forum, publikujący przedruki z prasy zagranicznej, odnotował 4,1 proc. spadku (21 tys. 487 egz.). O 5 proc. zwiększyła się sprzedaż Gościa Niedzielnego, która w ubiegłym roku wyniosła 129 tys. 794 egz. Wynik Tygodnika Powszechnego za ten sam okres to 21 tys. 76 egz. (spadek o 23,6 proc.).