Gość w nowej szacie już jest

Piotr Sudoł (GN)/a.

publikacja 04.04.2008 15:43

Od najnowszego numeru Gość Niedzielny powiększa swoją objętość o 16 stron. Więcej powierzchni zyskał grzbiet główny tygodnika, zaś program telewizyjny będzie ukazywał się w postaci szesnastostronicowego dodatku. Dzięki temu w tygodniku pojawi się znacznie więcej aktualnych wiadomości. Wprowadzono nowy dział nauka i gospodarka oraz strony poradnikowe.

W związku z poszerzeniem objętości pismo wymagało zmiany i odświeżenia makiety, zarówno grzbietu głównego jak i dodatków regionalnych. W projekcie wykorzystano nowe czcionki, do tej pory w prasie nieużywane. Osobą odpowiedzialną za nowy layout jest autor dotychczasowej makiety Witold Morawski, kierownik artystyczny tygodnika. Zmieniono również papier. Okładka drukowana będzie na papierze o gramaturze 130 g, natomiast środki – na bielszym papierze o gramaturze 54 g. – Lepsza jakość papieru pozwoli na pozyskanie tych reklamodawców, dla których poziom edytorski reklam jest jednym z priorytetów – uważa dyrektor wydawniczy Jerzy Minorczyk. W trosce o jak największą aktualność przesunięty został dzień edycji Gościa Niedzielnego. Odtąd tygodnik będzie pojawiał się w kioskach w piątki. – Ponieważ zdecydowana część nakładu rozchodzi się w niedzielę, dążymy do tego by czytelnicy otrzymali możliwie jak najświeższe wiadomości – zaznacza redaktor naczelny pisma ks. Marek Gancarczyk. Wprowadzone zmiany wymusiły podwyżkę ceny do 4 zł. Warto dodać, że cena Gościa utrzymywała się na poziomie 3 zł od ponad 6 lat. Sprzedaż Gościa w ostatnim kwartale 2007 roku wyniosła ponad 136.000 egz. tygodniowo, co umocniło pozycję tygodnika wśród czołowych pism opiniotwórczych w Polsce, plasując go na trzeciej pozycji za Polityką i Newsweekiem, przed Wprost (dane ZKDP, sprzedaż ogółem, IV kwartał 2007).