Konkurs "Mama w pracy" - zgłoszenia do 16 lutego

KAI/jk

publikacja 03.02.2009 21:53

W związku z zainteresowaniem przedsiębiorstw, do 16 lutego został przedłużony termin nadsyłania zgłoszeń do konkursu "Mama w pracy". Projekt realizuje Fundacja Świętego Mikołaja, dziennik "Rzeczpospolita" i Instytut MillwardBrown SMG/KRC.

Konkurs jest częścią akcji "Mama w pracy", która ma na celu promocję wartości godnych naśladowania oraz uhonorowanie firm, które reprezentują życzliwą postawę wobec pracujących matek. Firmy mogą zgłaszać się do konkursu do 16 lutego 2009 r. Wystarczy wypełnić ankietę zgłoszeniową znajdującą się na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mamawpracy.pl, www.mikolaj.org.pl) lub "Rzeczpospolitej" ( www.rp.pl/mamawpracy). Warto zaznaczyć, że 16 lutego jest również ostatecznym terminem wypełnienia wymaganej liczby ankiet przez pracownice firmy. „Jest nam niezmiernie miło, że konkurs na firmę przyjazną mamom cieszy się takim zainteresowaniem. Więcej zgłoszeń jest dla nas potwierdzeniem rosnącej liczby aktywnych zawodowo matek, które upewniają się, że są skutecznymi i cennymi pracownikami” – powiedziała Karolina Błaszczyk, koordynator projektu "Mama w pracy" z Fundacji Świętego Mikołaja. W tym roku do udziału w konkursie dla firm przyjaznych mamom "Mama w pracy" zaproszone zostały zarówno duże (zatrudniające ponad 50 pracowników), jak i małe i średnie przedsiębiorstwa (do 50 zatrudnionych). W pierwszym przypadku niezbędne jest wypełnienie ankiety przez co najmniej 30 pracownic, w drugim – przez minimum 10 zatrudnionych kobiet. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w maju 2009 r. Zwycięzcy otrzymają tytuł „Firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamom”. Do pierwszej edycji konkursu trwającego do maja 2008 r. zgłosiło się 121 firm. Kapituła wyłoniła 31 laureatów, wśród których szczególne uznanie zyskali: Grupa Ikea, Tesco Polska i Szpital im. E. Szczeklika w Tarnowie. Konkurs na firmę przyjazną mamom jest częścią jednej z najbardziej rozpoznawalnych kampanii społecznych Fundacji Świętego Mikołaja – "Mama w pracy". Celem akcji rozpoczętej w 2007 r. i zaplanowanej na 5 lat jest uwrażliwienie pracodawców na potrzeby pracujących kobiet oraz przekonanie ich, że są wartościowymi i efektywnymi pracownikami.