Austria: Plakaty przypominają o sensie świąt Wielkanocy

KAI/jad

publikacja 23.03.2009 20:25

Wielkanoc jest dla chrześcijan najważniejszym świętem - podkreślił w Wiedniu kard. Schönborn 23 marca prezentując plakaty przypominających o sensie świąt Wielkanocnych.

„Święta Zmartwychwstania Pańskiego stanowią odpowiedź na podstawowe pytania naszego życia: skąd przychodzę? Dokąd zmierzam? Co jest sensem mego życia?” – przypomniał metropolita Wiednia. Zdaniem hierarchy, życie w społeczeństwie ponowoczesnym stało się dla wielu obywateli trudne i często toczy się z dala od Kościoła i religii. Dlatego też postanowiono przypomnieć o sensie Wielkanocy. Na bilbordach i na przystankach komunikacji miejskiej w stolicy rozwieszono plakaty z napisem „W Wielkanoc zmartwychwstał Jezus. Radosne święto dla ludzi“. „Wielkanoc najczęściej kojarzy się z jajkiem i zajączkiem, my natomiast chcieliśmy przypomnieć, jakie przesłanie niesie z sobą to święto” – powiedział na konferencji prasowej prof. Armin Fehle, inicjator akcji. Austriacki politolog uważa, ze zadaniem wszystkich świeckich katolików jest kształtowanie przestrzeni publicznej. „Pragniemy przekazać ludziom, ze Wielkanoc jest największym i najbardziej radosnym świętem dla wszystkich chrześcijan” – dodał Heinrich Schuster, szef agencji reklamowej „Epamedia“, która bezpłatnie udostępniła akcji swoje powierzchnie reklamowe. Jest to już druga tego typu inicjatywa prowadzona przez świeckich katolików we współpracy z Kościołem katolickim Austrii. W okresie Adwentu wielkie, proste w swoim wyrazie plakaty przypominały o sensie świąt Bożego Narodzenia. „Nieoczekiwanie akcja ta spotkała się z wielkim zainteresowaniem, postanowiono wiec w podobny sposób przypomnieć o sensie Wielkanocy” – powiedział KAI prof. Erich Leitenberger, rzecznik Archidiecezji Wiedeńskiej. „Zarówno poprzednie plakaty, jak i obecne, spotkały się z żywą akceptacją Kościołów skupionych w Ekumenicznej Radzie Kościołów Austrii, można wiec powiedzieć, że akcja ma charakter ekumeniczny” – dodał. Na bilbordach należących do „Epamedia“ rozwieszono na terenie całej Austrii 1,6 tys. plakatów wielkanocnych. Podświetlane afisze umieszczono też na 600 przystankach. Ponadto do trzech tysiący austriackich parafii trafiły plakaty w formacie A3 do wywieszenia w gablotach.