PAP |
publikacja 08.11.2010 08:35
Według opiniotwórczego rankingu Country Brand Index (CBI), które porównuje siłę marek poszczególnych państw, najbardziej atrakcyjnym krajem świata okazała Kanada, która zdetronizowała tym samym zeszłorocznego lidera zestawienia, Stany Zjednoczone.
AUTOR / CC 2.5 Stary Port w Montrealu
Autorzy zestawienia wskazują, że za wzrost popularności Kanady częściowo odpowiada sukces zimowych igrzysk olimpijskich, które odbyły się na początku 2010 roku w Vancouver.
USA, które rok temu zajęły pierwsze miejsce, w tym roku spadły aż na czwartą pozycję, co tłumaczy się zmienną popularnością amerykańskiego prezydenta Baracka Obamy.
Miejsc drugie i trzecie zajęły odpowiednio Australia i Nowa Zelandia.
W przypadku Japonii, która w tym roku wylądowała na szóstej pozycji, daje się zaobserwować stały awans, od kiedy w 2007 roku Kraj Kwitnącej Wiśni po raz pierwszy znalazł się w pierwszej dziesiątce.
Badanie przeprowadzono wśród 3,4 tys. turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata. Ranking CBI klasyfikuje najwyżej cenione kraje w 30 kategoriach, m.in. atrakcyjność turystyczna, bogata historia, sprzyjające warunki inwestycyjne. Przeprowadza go od 2005 roku amerykańska firma konsultingowa FutureBrand.