Klikają dla ubogich

KAI |

publikacja 01.03.2011 10:32

Pół miliona kliknięć odnotował do końca lutego serwis wyklikazywnosc.pl. Oznacza to, że internauci pomogli w przekazaniu ubogim 48 tysięcy artykułów spożywczych takich jak makaron, margaryna, mleko, jogurty, zupki i kaszki dla dzieci.

Klikają dla ubogich zulfinho / CC 2.0

Wyklikajżywność.pl to strona stworzona przez Federację Polskich Banków Żywności,
za pośrednictwem której internauci, dzięki wsparciu producentów i dystrybutorów żywności, pozyskują produkty spożywcze dla potrzebujących.

Z „wyklikanych” artykułów przygotowywane są posiłki dla osób, które żyją w biedzie, czy zmagają się z problemem niedożywienia. Wystarczy, że określona liczba internautów kliknie w produkty na stronie, a producenci przekazują je Bankom Żywności. Im więcej osób odwiedza stronę i „wyklikuje” żywność, tym więcej pomocy trafia do potrzebujących.

Każdy internauta może kliknąć na dany produkt tylko raz dziennie. Informacje o liczbie kliknięć potrzebnych do pozyskania danej partii produktów, są na bieżąco wyświetlane na stronie. „Zachęcam do promowania serwisu wśród znajomych i rodziny. Ustawienie adresu: www.wyklikajżywność.pl na stronie startowej naszej przeglądarki pozwalana na codzienną pomoc potrzebującym” – mówi Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Projekt „Wyklikaj Żywność” został uruchomiony w październiku ubiegłego roku. Dotychczasowa aktywność 500 tys. osób pozwoliła na pomoc tysiącom potrzebujących. 48000 produktów, przekazanych za pośrednictwem 14 Banków Żywności, trafiło do odbiorców w województwach: lubuskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim, podlaskim, pomorskim, śląskim, warmińsko – mazurskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim.

„Program Wyklikaj Żywność jest inicjatywą, która pozwala każdemu kto korzysta z Internetu, na codzienną pomoc potrzebującym. W ten sposób każdy z nas może bezpośrednio przyczynić się do zmiany trudnej sytuacji życiowej tysięcy osób. Cieszy nas rosnąca popularność strony. Obecnie odnotowujemy 6500 kliknięć dziennie, co świadczy o chęci niesienia pomocy potrzebującym, jaką odczuwają Polacy” – mówi Borowski.

Najbardziej pożądane są produkty o długim terminie przydatności, jak oleje, konserwy, przetwory mięsne, nabiał, produkty dla dzieci. Dlatego też rozpoczęcie współpracy z nowymi producentami
i dystrybutorami żywności jest kluczowe dla rozwoju projektu. Każdy producent żywności może dołączyć do projektu. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: pomagam@bankizywnosci.pl

Patronem Projektu jest Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców.

W 2009 roku w Polsce odsetek osób żyjących w skrajnym ubóstwie wyniósł 5,7 prc., czyli 2 miliony
175 tysięcy osób. Terminem skrajne ubóstwo określa się sytuację, w której miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym jest niższy niż 443 zł. Dane pochodzą z Polskiego Raportu Social Watch 2010: „Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce.”

Więcej na stronach www.bankizywnosci.pl, www.wyklikajżywność.pl

Federacja Polskich Banków Żywności jest organizacją pożytku publicznego, której misją jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie obszarów niedożywienia w Polsce. Federacja Polskich Banków Żywności zrzesza 27 Banków Żywności działających na terenie całego kraju.

Banki Żywności udzielają bezpłatnej pomocy żywnościowej ponad 3 400 organizacjom i instytucjom społecznym, za pośrednictwem których trafia ona do blisko miliona osób najbardziej potrzebujących. W 2009 roku Banki Żywności przekazały łącznie ponad 68 tysięcy ton artykułów spożywczych.