• jaras
    04.10.2013 10:00
    jaras
    Lubię takie trzeźwe i rzeczowe podejście do tematów. Widać tu jakiś rodzaj wpływu na decyzje podejmowane w strategii rozwoju kolei. Pewne decyzje są jakieś odrealnione. Ale z drugiej strony to i tak na korzyść pasażerów i bezpieczeństwa.
  • SzaraMysz
    04.10.2013 10:28
    Zakup Pendolino w wersji o prędkości do 160 km/h wydaje mi się inwestycją propagandową. Od naszego zwykłego pociągu ( z lokomotywą EP09 ) będzie się różnił wyglądem i komfortem jazdy - tak, prędkość konstrukcyjna "naszych" składów to właśnie 160 km/h. Czy to jest warte takiej kasy? Wg mnie nie.
    Problem polskich kolei wydaje się tkwić po pierwsze w stanie szlaków kolejowych. To stan torów powoduje, że na wielu trasach prędkość pociągu pospiesznego wynosi ok. 45 km/h, a częste spóźnienia pociągów powodują problemy przy przesiadkach. Po drugie - redukowanie liczby połączeń ze względu na małą liczbę pasażerów to błędne koło - połączenie raz czy dwa razy na dobę dla wielu osób jest nieodpowiednie ze względu na porę przyjazdu / odjazdu. I przegrywa z samochodem...
  • aaa
    04.10.2013 11:42
    Zamykane są szkoły kolejowe z bazą warsztatową do szkolenia, bo nie ma pieniędzy?; na nowych maszynistów zatrudniają po dowolnym wykształceniu tylko wysyłają na kurs, obecnie pracują jeszcze starzy maszyniści dobiegający 60-tki, niedawno była fala zwolnień wśród doświadczonych pracowników PKP bo nie ma pieniędzy?, katastrofa w Szczekocinach wynikła z błędu dyspozytora, było chyba słabo z umiejętnościami i przygotowaniem do zawodu, zarabiał około najniższej krajowej, bo nie ma pieniędzy?; no strach się bać, a te wszystkie kwestie rozwiążą miliony wpakowane w pendolino oraz badania rynkowe na temat satysfakcji klienta za 7 milionów.
  • aaa
    04.10.2013 11:57
    Jedyna spółka przynosząca zysk w PKP Cargo przeznaczona do sprzedaży w prywatyzacji cena jak to u nas tradycyjnie nie adekwatna do wartości przedsiębiorstwa. Zyskownych spółek się nie sprzedaje, do dzisiaj tego nie wiedzą. Sprzedadzą dojna krowę skąd będą brać na utrzymanie zarządów i prezesów w różnych spółkach PKP przynoszących straty tudzież na pendolina, z budżetu państwa, PKP zostanie więc nowym kołem zamachowym do zwiększania zadłużenia dla min. Rostowskiego, zamiast kołem zamachowym gospodarki. Tak samo niedawno przekwalifikowano LOT ze spółki przynoszącej dziesiątki mln zysku w 2009 na bankruta wymagającego milionowych dotacji ostatniej szansy. W tym obecny rząd jest mistrzem.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
12°C Czwartek
rano
14°C Czwartek
dzień
14°C Czwartek
wieczór
12°C Piątek
noc
wiecej »