• Gość
    12.06.2017 08:33
    Błąd panie prezydencie, frekwencja może być niewielka a to osłabi głos narodu polskiego w sprawie uchodzców, który obecnie jest mocny i jednoznacznie przeciw.
  • Gość
    12.06.2017 10:22
    Tak, jak dzieci uczy się poznawać literki polskiego alfabetu, tak nas polaków powinno się nauczyć korzystania z referendum w sprawach ważnych dla społeczności lokalnych. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, ze z tym jest sporo do zrobienia.
  • Gość
    12.06.2017 10:23
    Szanowny Panie Prezydencie! O tym czy ktoś działał "pro publico bono" powinien orzec sąd a nie Pan. Pamiętam argumentację z momentu kiedy decyzja o ułaskawieniu została podejmowana. Wtedy padła teza o "uwolnieniu" sądu drugiej instancji od rozpatrywania apelacji. Teraz SN orzekł (i z tym chyba trudno racjonalnie polemizować), że Prezydent nie może zwolnić sądu z obowiązku orzekania. W żadnym zaś miejscu uchwała siedmiu sędziów nie neguje prawa Prezydenta tzw. aktu łaski.
    • Melchi
      12.06.2017 12:08
      Szanowny Gościu! Akt łaski stoi ponad prawem inaczej nie miałby żadnej mocy wobec prawa. Najlepiej logikę sprowadzać do prostych obrazów. Akt łaski jest jak gumka "myszka", prezydent bierze ją do ręki i wymazuje wszystko cokolwiek w sprawie było powiedziane i napisane. Czas i moment nie ma znaczenia. Prezydent w tej kwestii stoi ponad prawem inaczej nie mógłby korzystać z aktu łaski zgodnie z prawem przeciw prawnemu skazaniu. Obywatel skazany - "gumka myszka" - apelacje nie mają żadnego znaczenia. Procedury nie mają znaczenia "gumka myszka" zmazała wszystko. Życzę wszystkim zdrowego myślenia bez napięcia, że moje na wierzchu.
      • Gość
        12.06.2017 13:53
        Melchi! Zgoda! Choć oczywiście Prezydent nie stoi ponad prawem, bo możliwość taka przewidziana jest w Konstytucji (póki co mamy taki akt prawny) jednak bezdyskusyjnie ma taką prerogatywę, i może z niej skorzystać przeciwko jak napisałeś "prawnemu skazaniu". Tyle, że proces orzekania w tej budzącej tyle emocji sprawie jeszcze się nie zakończył a po prawdzie sam Prezydent, jak jeszcze nie piastował obecnego urzędu sam wyrażał pogląd, że ułaskawia się prawomocnie skazanych. Odrzucając wszelkie instrumentalne traktowanie prawa na potrzeby bieżących potrzeb marketingu politycznego stanowisko takie wydaje się logiczne, bowiem w innym przypadku nic nie stało by na przeszkodzie aby takiego "aktu łaski" udzielać konkretnej osobie na przyszłość, co uczyniło by z tej instytucji swego rodzaju immunitet przyznawany przez Prezydenta. Przyłączam się do Twoich życzeń dotyczących "zdrowego myślenia bez napięcia".
      • JAWA25
        13.06.2017 22:31
        "Prezydent w tej kwestii stoi ponad prawem" no to super, może jeszcze jak cesarz w Rzymie "jego wola jest prawem, a on sam nie jest związany prawem"
    • Melchi
      12.06.2017 14:20
      Oczywiście, że sam Prezydent nie stoi ponad prawem, tylko sam akt łaski w tej wyjątkowej sytuacji stoi ponad prawem stanowionym z mocy prawa konstytucyjnego, który posiada w ręku Prezydent Rzeczypospolitej. Art 139 Kontytucji brzmi: "Prezydent Rzeczypospolitej stosuje prawo łaski. Prawa łaski nie stosuje się do osób skazanych przez Trybunał Stanu." Nie ma tu nic napisane o obowiązku prawomocnego wyroku. Można to różnie interpretować według swojego sumienia, ale nie można stwierdzić, że jakakolwiek interpretacja narusza konstytucję. Można jedynie stwierdzić, że obie interpretacje mieszczą się w tym paragrafie i żadna nie łamie prawa. Tak więc w zgodzie z zapisem konstytucji RP Prezydent wziął "gumkę myszkę" i wymazał skazanego w sądzie I instancji. Wszelkie apelacje są nie potrzebne, bo i tak akt łaski wymazał sprawę na poziomie I instancji, jakby uprzedzając wszelkie apelacje. Tok administracyjny spraw sądowych nie stoi wyżej ponad prawo łaski wynikający z Konstytucji RP. To trudny temat, zwłaszcza, że czasem zasmuca, gdy widzisz jak Prezydent ułaskawia kogoś, kto na to nie zasłużył. Różnie to bywało za czasów p.Kwaśniewskiego, p.Komorowskiego czy p.Kaczyńskiego i lepiej nie wracać do tego. Pozdrawiam
      • Gość
        12.06.2017 14:27
        Melchi wstydzilbys sie tak manipulowac prawem.Ziobro dwa jestes czy jak? Melchi czy Konstytucja ma tylko jeden paragraf i nie ma kontekstow? A czemu nie przytoczyles tego,ktory mowi o tym,ze prezydent ma prawo ulaskawic skazanego od kary a nie ulaskawic go jescze przed zbrodnia?
      • Melchi
        12.06.2017 14:54
        Podaj mi konkretnie taki paragraf konstytucji. Podaj mi taki paragraf w prawie stanowionym. Dlaczego mi zarzucasz manipulację? Co mnie obchodzi p.Ziobro w tym momencie. Znajdź konkretne paragrafy prawa RP i nie oskarżajmy się nawzajem. Normalnie rozmawiajmy i opierajmy się na konkretnych paragrafach prawa unikając emocji i wmawiania sobie bzdur i oszczerstw. Pozdrawiam
      • Gość
        12.06.2017 15:14
        Nie wiem o który zapis chodziło Gościowi 14:27, który przyłączył się (może trochę zbyt emocjonalnie) do naszej wymiany zdań ale być może miał na myśli art. 78 Konstytucji, który stanowi "Każda ze stron ma prawo do zaskarżenia orzeczeń i decyzji wydanych w pierwszej instancji. Wyjątki od tej zasady oraz tryb zaskarżania określa ustawa." Skoro zatem ustawa nie określiła wyjątku dla prezydenckiego aktu łaski, to logiczne wydaje się (jak zauważył SN), że jego zastosowanie w komentowanej sprawie było przedwczesne, bo zamknęło możliwość wyczerpania przewidzianej w Konstytucji procedury.
      • Melchi
        12.06.2017 18:58
        Tutaj faktycznie rodzi się pytanie czy te dwa paragrafy nie "gryzą" się między sobą. Nie znam bliżej sprawy p.Kamińskiego i czy on korzystał z tego prawa konstytucyjnego i apelował do sądu II instancji. Spodziewam się, że oskarżyciele nie zgłaszali sprawy do II instancji jako, że wyrok był zgodny z ich oskarżeniem. Logicznie przyjmując, że oba paragrafy konstytucji są równo ważne, to musimy przyjąć, że albo obie strony łamią prawo, albo obie strony działają zgodnie z prawem konstytucji. Hmm... tylko logicznie rzecz biorąc nie pojmuję po co winny miałby zgłaszać sprawę do sądu apelacyjnego, jeżeli otrzymał akt łaski. :)
      • Gość
        12.06.2017 21:41
        Melchi wszystko co mowi PiS to sa klamstwa ciagnace Polske w nihilizm.Obudzcie sie i zrozumcie kogo wy popieracie i nie dajcie sie oklamywac.Wg prawa Kaminski byl niewinny a wiec z czego zostal ulaskawiony? Skoro dzis Duda "ulaskawia" zanim kogos prawomocnie skazano czyli jednoznacznie sprawe wyjasniono i udowodniono i orzeczono kare za ten czyn to jutro "ulaskawi " kogos przed zbrodnia i rowniez taka logika bedzie wg. was prawidlowa.A pojutrze bedzie bratobojcza wojna.
      • Gość
        13.06.2017 07:52
        Konstytucja par 42 ust 3 ...a wiec do momentu uprawomocnienia sie wyroku kazdy jest niewinny a z czego ma byc niewinny ulaskawiony? Panowie kretacy prawnicy powinni sie wstydzic tego co mowia.Radze pamietac nazwiska tych osob.Zadnej moralnosci nie wykazuja a klamstwa w zywe oczy.
      • JAWA25
        13.06.2017 22:33
        "Można to różnie interpretować" ?
      • Gość
        15.06.2017 08:51
        JAWA25 mozna np. sfalszowac jak zrobil to na swojej stronie prezydenckiej prezydent Duda usuwajac jedno slowo "prawomocnym" z interpretacji do Konstytucji. Zdumiewa mnie to,ze takie oszustwa i klamstwa zamiast zostac potepione zwiekszaja liczbe zwolennikow PiSowi.To bardzo zle swiadczy o mentalnosci narodu polskiego.A przeciez mamy religie w szkolach wiec takie sa te efekty nauczania?
  • Fryderyk
    12.06.2017 10:33
    Na referendum nie pójdę, bo pytania są dla obywateli zbyt trudne, emocjonalne. Poszedłbym na referendum gdyby pan Duda zapytał mieszkańców 8 województw: warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, zachodnio-pomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego o to, czy dalej chcą pozostać w granicach Rzeczypospolitej Polskiej, czy może chcieliby być przyłączenie do Republiki Federalnej Niemiec.
    • Gość
      12.06.2017 12:26
      Nikt cię tu na siłę nie trzyma, droga wolna, kierunek znasz.
      • Fryderyk
        12.06.2017 14:15
        Gościu z tym, że to ja jestem u siebie i nie zwykłem, by gość mówił mi co mam robić i gdzie wyjeżdżać. To raczej ja mam prawo intruzom bardzo delikatnie powiedzieć dziękuję, dosyć.
      • Gość
        12.06.2017 14:26
        Fryderyki, chcesz do Niemiec to ci wskazałem kierunek gdzie możesz się udać ale Polski mojej Ojczyny nie będziesz germanizował, puki co grzecznie cię o to proszę. Mówisz, że jesteś u siebie i chcesz referendum o przyłączeniu do Niemiec to raczej Polakiem nie jesteś lub nie chcesz nim być a skoro tak to ci po raz kolejny wskazuję jedyny dla ciebie kierunek, czyli na zachód od Odry
      • Gość
        13.06.2017 09:43
        Ależ Fryderyk nie chce wyjeżdżać do wymarzonego RFNu, bo pewnie nawet języka nie zna. On chce tylko żeby z zachodu przewieziono do Polski dobrobyt (nawet na czołgach), a jego jako najwybitniejszego przedstawiciela rasy aryjskopolskiej obsadzono na stanowisku gubernatora. Chociaż konkrecję będzie miał dużą Lis, Tusk, Schetyna, Petru i reszta zapatrzona w zachód jak w obrazek :)
    • Fryderyk
      12.06.2017 19:47
      Drogi Gościu. Około 600 lat temu jeden polski król o przydomku "Wielki" uznał, może i dobrze dla Polaków, by odstąpić Śląsk Czechom. Od tego czasu Ślązacy zostali objęci kulturą zachodnioeuropejską. Objawia się to tym, że wszystko co robią robią dobrze. Piszą też bez błędów po polsku. I tak np. piszą "póki" nie puki.
      • Gość
        12.06.2017 20:02
        Św. Jan Paweł II nazwał kiedyś to co się dzieje na zachodzie "kulturą śmierci" z tymi wszystkimi aborcjami, eutanazjami i gejowskimi związkami, tak to jest kultura śmierci a Niemcy są w czołówce tej "kultury".
      • JAWA25
        13.06.2017 22:34
        "uznał, może i dobrze dla Polaków, by odstąpić Śląsk Czechom" ?
  • Gość
    12.06.2017 12:02
    Prezydent Duda powtarza kłamstwa o przymusowej relokacji, a tak naprawdę, kto chciałby przyjechać do kraju, którego rząd na dzień dobry mówi "NIE" ofiarą wojny i prześladowanym, odmawia im statusu osoby ludzkiej i dopuszcza do oskarżania o zbrodnie terroryzmu? Gdzie jest Pana miłosierdzie? Co zaproponuje Pan Duda konkretnego w sprawie pomocy osobom, które dotarły do Europy i chciałyby być traktowane po ludzku? Co z słowami Chrystusa "Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili”? Gdzie jest nasze współczucie i odwaga w zmierzeniu się z problemem uchodźczym w Europie? Czy Polacy są jeszcze uczniami Chrystusa? Wybieramy sobie z nauki Chrystusa co nam pasuje, czy jak?
    • Melchi
      12.06.2017 12:19
      Szanowny Gościu! Szastanie Bożym Miłosierdziem w obliczu terroryzmu i zniewolenia chrześcijan w krajach muzułmańskich jest nadużyciem. W przypowieści o dobrym samarytaninie warto zauważyć, że człowiek, któremu pomógł był pobity przez bandytów i leżał pół martwy, a nie chodził i skakał domagając się wsparcia finansowego twierdząc, że każdy kto mu nie pomorze nie kieruje się miłosierdziem. Najlepiej niech Pan/Pani zaprosi do siebie do domu uchodźcę muzułmanina i da dla wszystkich wokół przykład miłosierdzia o którym pisze. Bo pisać to jedno, a zrobić to co się twierdzi to drugie.
      • Gość
        12.06.2017 12:36
        Pierwsze co by mu zrobił ten muzułmanin to zdemolował mieszkanie jeśli zobaczyłby na ścianie Krzyż, no chyba, że to dom bez krzyża.
      • Gość
        12.06.2017 17:42
        Gosc a moze ten muzulmanin poprosilby o to aby mu wyjasnic dlaczego czcisz tego czlowieka przybitego do krzyza? To nie jest tak,ze muzulmanie to wszystko bezmyslna dzicz.Czlowiek inteligentny,katolik potrafi wyjasnic wyczerpujaco dlaczego czci Jezusa jako Boga.Czy ty wiesz dlaczego czcisz Jezusa?
      • Gość
        12.06.2017 20:32
        "Gosc a moze ten muzulmanin poprosilby o to aby mu wyjasnic"

        Tak, tak z pewnością grzecznie cię o to poprosi, tak jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=1jmfR5YBcA0
      • Melchi
        12.06.2017 20:34
        Miałem tą przyjemność przebywać wśród muzułmanów. Bardzo fajni ludzie i pośmiać się można. Ale ten tekst, żebym miał mu coś wyjaśniać w sprawie religii to brzmi jak fantastyka życzeniowa. Nawet nie próbuj kiedykolwiek będziesz miał okazję zaczynać takich rozmów. Jakby doszło to do uszu jakiegoś pociotka tego z którym rozmawiałeś miałbyś przegwizdane na serio.
      • Gość
        12.06.2017 20:44
        Zobaczycie co muzułmanie będą robić w Europie kiedy staną się realną siłą, to co teraz się dzieje na zachodzie to tylko zabawa, chociaż dla nas to przerażające sceny to dla nich to jest nic i dopiero początek. Niech nawet nikt nie marzy o jakiejś integracji albo tłumaczeniu kim jest Jezus i dlaczego został przybity do krzyża dla nich takie rozmowy oznaczają, że się ich odciąga od ich religii i grozi za to kara śmierci i to dla obu rozmawiających.
        Przypomnę tu losy Asi Bibi. Albo wyrzekasz się Jezusa albo tracisz głowę.
      • Gość
        12.06.2017 20:45
        mylisz sie.Mam chrzesnika muzulmanina.
      • MarekB
        12.06.2017 21:00
        https://www.youtube.com/watch?v=cOYnJtkQUEk
      • Gość
        13.06.2017 09:33
        "mylisz sie.Mam chrzesnika muzulmanina."

        To jesteś taki "muzułmański ojciec chrzestny" :)
        a tak na serio, to jest to on muzułmaninem czy chrześcijaninem?

        kilka przykładów "asymilacji"
        https://www.youtube.com/watch?v=1BysOy7rAvk
      • Gość
        13.06.2017 17:28
        wlasciwie to mialem nie odpowiadac ale odpowiem.Gdy przechodzil na chrzescjanstwo cala rodzina sie zjechala aby go przekonywac,zeby tego nie robil bo za konwersje w jego ojczyznie jest kara smierci.Jednak po rozmowie z nim matka stanela za nim a pozniej rodzina odpuscila.Ten czlowiek bowiem walczyl za swoj kraj na wojnie.Ojciec jego tylko wspomnial,ze Lechistan to dumny i dzielny narod a skoro syn tak decyduje to ma do tego prawo.I przyznaje,ze cholernie odwazny gosc.Dzis wstyd mi aby sie niedowiedzal ,ze "Lechistan " to narod tchorzy,ktorzy jeszcze uchodzcy nie widzieli a juz ze strachu sie trzesa przezazeni ,ze anuz jakas matka z dzieckiem poprosi Polske o ochrone.Wstyd mi za was .40 milinow katolikow panicznie boi sie kilku tysiecy muzulmanow i wrzeszczy aby zamykac granice bo anuz jakas kobieta poprosi o azyl a to smiertelnie niebezpeczne...? Czy wy jestescie katolikami? Czy taki przyklad dali wam apostolowie i ojcowie kosciola? Nie.Sadzac po komentarzach jestescie zwyklymi tchorzami trzesacymi porami przed starcami kobietami i dziecmi....i tak nas swiat zaczyna postrzegac
    • JAWA25
      13.06.2017 22:39
      "Czy Polacy są jeszcze uczniami Chrystusa?" a wolność wyznania przestała obowiązywać? czy może niechrześcijanie będący obywatelami polskimi nie są Polakami?
    • Gość
      17.06.2017 08:44
      To nie kłamstwa to cała prawda. Niemcy chcą na siłę osiedlać emigrantów w państwach do których oni się nie wybierali.Ten manewr mają doskonale opanowany , ćwiczyli go przez sześć lat wojny przesiedlając mieszkańców danych terenów najczęściej do obozów ale i do przymusowej pracy w różnych miejscach rzeszy.
  • Gość
    12.06.2017 12:48
    jednym słowem Prezydent chce zapytać się co sądzą o zdaniu Papież, arbpa Gądeckiego i innych hierarchów Koscioła
  • Gość
    14.06.2017 11:03
    Dopóki połowa Polaków nie chodzi na wybory i olewa kraj - referenda nie są wskazane bo frekwencja będzie zbyt niska. Marnowanie publicznych pieniędzy.
  • Beata
    17.06.2017 10:40
    Bratem i sistrą są ci którzy stoją pod krzyżem Chrystusa. Współsynostwa nie nabywa Muzułmanin który nie widzi w Chrystusie Syna Bożego, jak więc może być bratem dla chrześcijanina. Toteż szastanie tu na lewo i prawo tekstami z Ewangelii o uczynkach względem braci - w kontekście najazdu głównie Muzułmanów- jakoby czynionych samemu Chrystusowi ( zresztą cytatów wyselekcjonowanych spośród zapisów całej Ewangelii dla udowodnienia swoich poglądów) nie prowadzi do prawdy.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
9°C Wtorek
dzień
10°C Wtorek
wieczór
9°C Środa
noc
7°C Środa
rano
wiecej »