• TomaszL
    19.01.2018 12:24
    Może spróbujmy się zmierzyć z tematem edukacji młodych ludzi nie tyle przez krytykę, która jest słuszna ale raczej mało skuteczne, ale przez zbudowanie nowoczesnej edukacji także seksualnej opartej o katolicką moralność.

    Mamy wielu młodych specjalistów, katolickich ginekologów, seksuologów, psychologów, doradców życia rodzinnego, mamy wieli potencjał, który chowamy przed młodymi.
    Uczmy pokazując dlaczego jedynie Kościół dba o pełen rozwój człowieka, dlaczego nauka moralna Kościoła jest w zakresie seksu spójna i ma na celu wyłącznie dobro człowieka.
    Odejdźmy od przekazywania pseudo wiedzy opartej na chorej pruderii czy bazującej na uprzedzeniach dorosłych. Dla specjalisty wytłumaczenie i to naukowe dlaczego wieloletnia masturbacja wcale nie jest dobra dla młodego człowieka, a rozpoczynanie współżycia i zabawa w dorosłość może skończyć się dramatem gdy się jest zbyt młodym do bycia odpowiedzialnym
    • Kocór
      20.01.2018 10:43
      Podstawa Wychowania do życia w rodzinie otwarcie stawia na katolicką etykę seksualną. Namawia na przedmałżeńską powściągliwość. Lansuje naturalne planowanie rodziny, potępia antykoncepcję, łącząc ją z aborcją i sterylizacją. W masturbacji widzi zagrożenie pornografią i uzależnieniem od seksu. Podkreśla, że życie dziecka zaczyna się w jajowodzie. Chce wzmacniać "identyfikację z płcią"

      Podstawa programowa do Wychowania do życia w rodzinie (WDŻ) dla szkoły podstawowej to spójny system kształtowania postaw i lansowania katolickiego nauczania o seksualności, płciowości, małżeństwie, ograniczający prawa reprodukcyjne i oderwany od współczesnej obyczajowości.

      Przedmiot – choć nieobowiązkowy – ma „wpisywać się w program wychowawczo-profilaktyczny każdej szkoły” i stanowić ważny element wychowywania Polaka i Polki wolnych od tego, co program PiS określa jako „nihilizm”, czyli niekatolickie podejście do życia.
      • TomaszL
        20.01.2018 16:14
        Dostępna podstawa programowa to wyłącznie pewnie zarys do wypełnienia treścią. A treści katolickich przygotowanej w nowoczesnej formie odpowiadającej obecnym czasom nadal brak.
      • Kocór
        21.01.2018 14:15

        Te ogólne zalecenia dla nauczycieli przełożone zostały na zalecenia, czego uczeń ma się nauczyć
        przez cztery lata w klasach V-VIII.
        I Rodzina. Uczeń:
        1) wie, co składa się na dojrzałość do małżeństwa i założenia rodziny; zna kryteria wyboru współmałżonka, motywy zawierania małżeństwa i czynniki warunkujące trwałość i powodzenie relacji małżeńskiej i rodzinnej; (…)
        4) wyjaśnia miejsce dziecka w rodzinie i jej rolę dla niego: w fazie prenatalnej, podczas narodzin, w fazie niemowlęcej, wczesnodziecięcej, przedpokwitaniowej, dojrzewania, młodości, wieku średniego, wieku późnego
        II Dojrzewanie. Uczeń: (…)
        4) wskazuje różnice w rozwoju psychoseksualnym dziewcząt i chłopców;
        5) wyjaśnia, na czym polega identyfikacja z własną płcią;
        6) zna zagrożenia okresu dojrzewania, takie jak: uzależnienia chemiczne i behawioralne, presja seksualna, pornografia, cyberseks, prostytucja nieletnich; potrafi wymienić sposoby profilaktyki i przeciwdziałania.”
        III Seksualność człowieka. Uczeń:
        1) określa pojęcia związane z seksualnością: męskość, kobiecość, komplementarność, miłość, wartość, małżeństwo, rodzicielstwo, odpowiedzialność; wyjaśnia na czym polega i czego dotyczy integracja seksualna;
        2) rozumie znaczenie odpowiedzialności w przeżywaniu własnej płciowości oraz budowaniu trwałych i szczęśliwych więzi; (…)

        6) charakteryzuje związek istniejący pomiędzy aktywnością seksualną a miłością i odpowiedzialnością; omawia problemy związane z przedmiotowym traktowaniem człowieka w dziedzinie seksualnej;

        7) potrafi wymienić argumenty biomedyczne, psychologiczne, społeczne i moralne za inicjacją seksualną w małżeństwie;

        8) przedstawia przyczyny, skutki i profilaktykę przedwczesnej inicjacji seksualnej; (…)

        10) potrafi wymienić różnice pomiędzy edukacją a wychowaniem seksualnym;

        11) potrafi scharakteryzować i ocenić różne odniesienia do seksualności: permisywne, relatywne i normatywne;
        12) rozumie wartość trwałości małżeństwa dla dobra rodziny.
      • TomaszL
        21.01.2018 17:27
        Z całym szacunkiem dla tego opracowania, ale nie ma ono żadnego przełożenia na czasy w których żyjemy czyli na XXIw.
        I tak już punkt I.1 stoi w sprzeczności tego co młodzi ludzie doświadczaj w swoich rodzinach, czyli plagi rozwodów, powtórnych związków czy życia na kocią łapę.

        A punkt II.6 rodzi pytanie czy nauczyciel i rodzic znają takie zagrożenia. Także te wynikające z gwałtownego rozwoju mediów. I jakie to są sposoby przeciwdziałania pornografii?

        I punkt III.12 - chciałoby się napisać kto dziś naprawdę rozumie wartość trwałości małżeństwa dla dobra rodziny ?
      • Kocór
        22.01.2018 11:17
        @TomaszL. Ten program to właśnie przełożenie na czasy w których żyjemy.Po to są te zajęcia aby młodzi dlaczego rozwód, powtórne związki czy życie na "kocią łapę" są szkodliwe dla małżeństwa. Nauczyciel i rodzic i dzieci powinni znać także zagrożenia i sposoby przeciwdziałania pornografii. Jak należy umacniać trwałość małżeństwa i rodziny. Program ten który będzie realizowany w klasach ponadpodstawowych będzie poruszał te tematy.
  • Brodaty Sokrates
    19.01.2018 13:45
    Zgadzam się z tym co piszesz.Gdyby istniała edukacja seksualna dla młodzież opracowna przez źródła katolickie nie było by problemu.Jednak jedyne głosy jakie słychać to to że edukacja seksualna jest "bee" i że jest niepotrzebna.A to nie prawda.
    • Kocór
      20.01.2018 10:57
      Przeczytaj w całości ten dokument PAPIESKA RADA DS. RODZINY
      "LUDZKA PŁCIOWOŚĆ: PRAWDA I ZNACZENIE"
      WSKAZANIA DLA WYCHOWANIA W RODZINIE
      Instytut Studiów nad Rodziną,
      Łomianki 1996
      • TomaszL
        20.01.2018 16:13
        Ciekawe tylko do ilu młodych ludzi dotrzesz z przesłaniem zawartym w tym dokumencie napisanym w takiej formie.
  • velario
    19.01.2018 14:50
    "Nie umieszczono informacji, że w ujęciu chrześcijańskim seks jest zarezerwowany wyłącznie dla związków pomiędzy mężczyzną a kobietą nazywanych małżeństwem" - a jakie to ma znaczenie? Przecież to nie jest ulotka religioznawcza.
    • TomaszL
      20.01.2018 07:58
      W badaniach GUS ponad 92% deklaruje swoja przynależność do Kościoła Katolickiego. Oczywistym więc jest, ze nauczanie szkolne nie może stać w sprzeczności z tymi deklaracjami.
      • velario
        20.01.2018 10:16
        I co z tego, że 92% deklaruje przynależność do KK? Do kościoła i tak chodzi co trzeci.
    • Kocór
      20.01.2018 11:01
      „Przy realizacji zakresu podstawy programowej nauczyciel winien kierować się poniższymi zasadami zawartymi w „Biblioteczce Reformy” nr 31 MEN z 2001 roku. Mimo upływu lat nie straciły one bowiem na aktualności (…)

      Zasada 4
      Rodzina wprowadza dzieci w rzeczywistość duchową, religijną, moralną, a zatem Wychowanie do życia w rodzinie nie może abstrahować od tożsamości religijnej uczniów, od ich rozwoju religijnego.
  • Kocór
    20.01.2018 10:27
    Jest taka edukacja seksualna przez źródła katolickie. Takimi są programy w szkołach do wychowania do życia w rodzinie. Bardzo dobre podręczniki które informują o tych sprawach. Książki na ten temat dla wszystkich grup wiekowych. Już za moich czasów( lata 60) była książka ks. Okońskiego pt.Wielka tajemnica i Największa tajemnica. Papież Jan Paweł II na ten temat powiedział i napisał bardzo dużo. Publikacje ks.Marka Dziewieckiego są też bardzo dobre. Nawet książki pewnego zakonnika( nie podaję jego nazwiska) pouczają że seks jest dobry. Ostatnio we Włoszech ukazała się na ten temat katolicka broszura która spotkała się z krytyką pedagogów i etyków chrześcijańskich.
    • TomaszL
      20.01.2018 16:21
      Broszura wywołała sprzeciw, bo była zbyt "odważna" i naruszyła purytańskie tabu wśród dorosłych. Ciekawe jednak czy takie tabu to nie wynik błędnego wychowania starszych pokoleń.

      A co do szkoły, to zafascynowała mnie kiedyś tzw. katolicka argumentacja nie posyłania dzieci na WDŻty. Widać było totalne oderwanie części rodziców od współczesności i ich strach przed nauczaniem "o seksie".
      • Kocór
        21.01.2018 14:40
        Katolicka argumentacja aby wtedy gdy wchodził ten przedmiot do szkół nie posyłania dzieci na te zajęcia był słuszny. Na tych zajęciach tzw.edukatorzy lub nauczyciele biologii przekazywali dzieciom nauczanie o seksie. Było to "wychowanie " do aktywności seksualnej i nie miało nic wspólnego do wychowania do życia w rodzinie chrześcijańskiej. Była to więc demoralizacja na którą nie zgadzał się Kościół i rodzice. Nie było oderwanie części rodziców od rzeczywistości czy strach przed nauczaniem o seksie jak piszesz. Znałem ten problem bo byłem nauczycielem w tych latach.
      • TomaszL
        21.01.2018 17:34
        Adhortacja "Amoris laetitia" 280-286. To tak na dzisiejsze czasy. A to ze rodzice zamiast zajęć szkolnych wolą aby dzieci uczyły się wiedzy podwórkowej, lub traktowały seks jako owoc zakazany czy ulegały demoralizacji wśród "wiedzy z internetu" czy równie "fascynującej" "wiedzy z filmików porno" pokazuje efekty "katolickiego" strachu przed seksem.
  • Aga
    20.01.2018 14:42
    Szkoda że automatycznie wskakuje ocena artykułu powyżej 3 gwiazdek, szkoda, że jako pacjentka tego doktora nie mogę powiedzieć zbyt wielu dobrych rzeczy o obsłudze i forsowaniu prawicowych poglądów.
  • JestemzGdańskatowidać
    22.02.2020 19:39
    Broszura jest denna, prymitywna i niedostosowana do polskich realiów. Nasza obyczajowość nie zakłada swobody seksualnej nieletnich ani zachwytu dla dewiacji. To jakiś tani przedruk szwedzkich kocopołów.
  • Zawiedziony
    23.02.2020 17:08
    Spodziewałem się wypowiedzi specjalisty a tu pan ginekolog występuje w roli teologa populisty. Dzieci teraz edukują się w internecie i program edukacji jest potrzebny aby wyprostować to co wykrzywił internet przez ostatnie lata. Spadek populacji , mnóstwo singli i rozwodów.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
3°C Piątek
rano
10°C Piątek
dzień
10°C Piątek
wieczór
8°C Sobota
noc
wiecej »