Polska.pl dla Agory

Firma po cichu wydzierżawiła kluczowe narodowe domeny. Już teraz ich podstrony przekierowują na gazetę.pl - alarmuje "Puls Biznesu".

Koncern z Czerskiej od niedawna dzierżawi dwie, kluczowe z punktu widzenia promocji Polski za granicą, domeny: Polska.pl i Poland.pl. Już część adresów z Polska.pl (np. wideo.polska.pl czy literatura.polska.pl) przekierowuje na serwisy Agory.

Dotychczas oba narodowe adresy należały do NASK, publicznego instytutu zarządzającego m.in. domenami z końcówką pl. Przekazanie ich Agorze wywołało poruszenie wśród osób zajmujących się biznesem internetowym. NASK nie ogłosił bowiem żadnego otwartego przetargu ani publicznego konkursu ofert.

"Portale Polska.pl i Poland.pl nie zostały sprzedane. Ich ostatecznym dysponentem w dalszym ciągu pozostaje NASK. Zaprosiliśmy do składania ofert czołowe koncerny medialne i internetowe w Polsce. Nie obowiązują nas procedury przetargowe. O niuansach nie będziemy informować" - przekonuje Radosław Musiał z NASK.

"Ciekawe, jak to się w ogóle stało, że domeny z takim potencjałem nie należą do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, które do promocji Polski na świecie używa dłuższych i mniej intuicyjnych domen polska.gov.pl i poland.gov.pl" - zastanawia się Daniel Dryzek, inwestor i analityk rynku domen.

 

«« | « | 1 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
14°C Środa
rano
19°C Środa
dzień
21°C Środa
wieczór
19°C Czwartek
noc
wiecej »