Ministerstwo Skarbu Państwa i spółki z udziałem Skarbu Państwa nie będą publikować ogłoszeń w ogólnopolskiej prasie. Resort przygotowuje zmianę przepisów nakładających taki obowiązek.
MSP uznało, że w dobie internetu wystarczy, jeśli ogłoszenia będą publikowane na stronach ministerstwa oraz poszczególnych spółek. Pozwoli to na oszczędności na łączną sumę 6-8 mln zł rocznie.
Prócz aspektu finansowego, sprawa ma wydźwięk polityczny. W poprzedniej kadencji Sejmu Parlamentarny Zespół ds. Obrony Wolności Słowa przygotował raport, dotyczący wydatkowania środków rządowych na ogłoszenia i komunikaty. Wynika z niego, że ministerstwa wydawały na ogłoszenia i komunikaty spore sumy, a płynęły one głównie do mediów przychylnych koalicji rządowej, skupionej wokół PO.
Ze wspomnianego raportu wynika, że wydatki wszystkich resortów na ogłoszenia i komunikaty w dziennikach o zasięgu ogólnokrajowym w latach 2008-2013 wyniosły (w zaokrągleniu):
Gazeta Wyborcza - 6 mln 877 tys.
Rzeczpospolita - 4 mln 377 tys.
Dziennik Gazeta Prawna - 1 mln 051 tys.
Analogiczne zestawienie dla tygodników:
Polityka - 603 tys. zł
Newsweek Polska - 562 tys. zł
Wprost - 106 tys. zł
Oraz dla telewizji:
TVP - 30 mln 850 tys. zł
TVN - 21 mln 905 tys. zł
Polsat - 9 mln 952 tys. zł
Gdy chodzi o ogłoszenia ściśle resortowe, to w 2013 r. najwięcej na ogłoszenia i komunikaty wydał MEN – prawie 5,5 mln zł.
Procentowy udział poszczególnych mediów w podziale rządowego tortu ogłoszeniowego w 2013 r.: "Gazeta Wyborcza" zgarnęła aż 54 proc., a "Rzeczpospolita" – 34 proc. Wśród tygodników najwięcej uzyskały: „Polityka” – 47 proc. i „Newsweek” – 44 proc. Gdy chodzi o telewizje, to rozkład ten przedstawiał się następująco: TVP – 49 proc., TVN – 35 proc., Polsat – 16 proc.
Chodzi o wypowiedź Franciszka ze spotkania z włoskimi biskupami.
"Całe państwo polskie działało wspólnie na rzecz pana uwolnienia"
Ponad trzy tygodnie temu wojsko Izraela rozpoczęło ofensywę na to miasto.
TOPR ewakuowało 15 turystów nieprzygotowanych na warunki na szlaku.