Czyje będzie Radio Plus?

Spółka Nadawca Sp. z o.o., będąca posiadaczem koncesji na rozpowszechnianie programu Radia Plus w Warszawie, wciąż czeka na zgodę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji umożliwiającej dokonanie zmian własnościowych w Spółce - informuje serwis www.wirtualnemedia.pl.

Wniosek o wyrażenie zgody na dokonanie takich zmian wpłynął do KRRiTV już 21 marca 2005 roku. 100% udziałów w Spółce Nadawca Sp. z o.o. ma przejąć Radio Plus Polska Sp. z o.o., której działalność finansowana jest przez Ad.point Sp. z o.o. - spółkę należącą do grupy kapitałowej CR Media - poinformowano wczoraj na specjalnej konferencji prasowej. Zaangażowanie grupy CR Media w naprawę sytuacji finansowej Radia Plus rozpoczęło się na przełomie w połowie 2004 roku. Kryzys na rynku reklamowym oraz rosnąca konkurencja na rynku radiowym w Polsce spowodowały, iż sieć Plus zaczęła wyraźnie odczuwać problemy finansowe - na tyle dotkliwe, iż z dalszego finansowania działalności radia postanowił wycofać się inwestor finansowy. CR Media S.A. zadeklarowała zarządowi Radio Plus S.A. gotowość współpracy w celu zapewnienia sieci Plus możliwości dalszego funkcjonowania. Na przełomie 2004 i 2005 roku sytuacja finansowa sieci Plus stała się katastrofalna - Radio Plus S.A. utraciło zdolność regulowania zobowiązań, a następnie zostało postawione w stan likwidacji. Sieć Plus stanęła przed natychmiastową groźbą zakończenia produkcji i emisji programu radiowego, skutkiem czego 23 lokalne stacje radiowe - uczestnicy sieci Plus byłyby zmuszone do ograniczenia, a w niektórych przypadkach - zaprzestania nadawania programu. Biorąc pod uwagę sytuację finansową spółki Prezes Zarządu Radio Plus S.A. a następnie likwidator spółki - ks. Kazimierz Sowa rozpoczął z CR Media S.A. negocjacje dotyczące współpracy mającej na celu uratowanie sieci Plus. W wyniku tych rozmów zostały zawiązane spółki Radio Plus Polska Sp. z o.o. oraz Spółka Producencka Plus Polska Sp. z o.o., które począwszy od 1 kwietnia 2005 roku zapewniają produkcję i dostarczanie programu Radio Plus. Działalność obu spółek finansowana jest przez udziałowca - Ad.point Sp. z o.o., należącą do grupy kapitałowej CR Media S.A. W celu zapewnienia sieci Plus korzystnych warunków funkcjonowania na rynku i zapobieżenia grożącej sieci zmianie nazwy programu, Ad.point Sp. z o.o. dokonała również zakupu praw do znaku towarowego "Radio Plus" - informuje firma CR Media. Radio Plus Polska Sp. z o.o. złożyła dotychczasowym uczestnikom sieci Plus ofertę produkcji programu Radia Plus na warunkach zbliżonych do dotychczasowych. Wszystkie podmioty, do których skierowano ofertę przyjęły ją korzystając z produkowanego programu. Tym samym dalsze funkcjonowanie sieci Plus na polskim rynku radiowym zostało zabezpieczone. Radio Plus Polska S.A. zawarła ponadto z Prowincją Braci Mniejszych Konwentualnych umowę zakupu 100% udziałów w spółce Nadawca Sp. z o.o. będącej posiadaczem koncesji na rozpowszechnianie programu Radio Plus w Warszawie. Rozgłośnia warszawska - poprzez usytuowanie blisko najważniejszych wydarzeń w kraju - jest kluczowym elementem sieci Plus, będąc również jej wizytówką. To właśnie ona w decydującym stopniu wpływa na wizerunek sieci Plus, który z kolei ma istotne znaczenie dla funkcjonowania wszystkich elementów radia np. dla dziennikarzy, którym dużo łatwiej jest zbierać istotne informacje, gdy reprezentują znane i szanowane medium.

Więcej na następnej stronie
«« | « | 1 | 2 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
10°C Wtorek
wieczór
9°C Środa
noc
7°C Środa
rano
6°C Środa
dzień
wiecej »