Francja: Produkty klasztorne mają się dobrze w czasach kryzysu

Komentarzy: 1

KAI /jk

publikacja 23.02.2009 21:12

Wytwarzanym w klasztorach wyrobom - jak na razie - kryzys gospodarczy nie zagraża. Zakonne punkty sprzedaży nie odnotowują spadku, a raczej wzrost zapotrzebowania na ich towary - poinformowała organizacja „Monastic" we francuskim St. Severe.

Pod tym znakiem firmowym sprzedawane są produkty wytworzone przez ponad 230 wspólnot zakonnych z Francji, Włoch, Niemiec, Belgii, Luksemburga, Szwajcarii i Portugalii. Rzeczniczka „Monastic”, siostra Miriam, poinformowała niemiecką agencję KNA, że znaczny wzrost zainteresowania produktami wytwarzanymi przez klasztory siedmiu krajów skupionych pod tym znakiem firmowym nastąpił zwłaszcza w okresie Bożego Narodzenia. Również poszczególne klasztory informują o wzroście sprzedaży ich produktów. Przyczyną takiej sytuacji może być fakt, że właśnie w czasach kryzysu ludzie bardziej nastawiają się na zakup autentycznych wyrobów, zamiast masowo produkowanych „podróbek”. Logo "Monastic" zostało zarejestrowane przed niemal 20 laty. Organizacja pragnie wspierać wspólnoty zakonne w rozwijaniu działalności gospodarczej i pomaga wprowadzać na rynek wyprodukowane przez nie wyroby. Logo mogą posiadać tylko te produkty, które są produkowane w zakonach pod nadzorem członków danej wspólnoty monastycznej. Tylko w nielicznych przypadkach producenci zakonni zlecają wykonanie części wyrobów podwykonawcom.

Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona