PAP |
publikacja 27.04.2012 06:40
"Nasz Dziennik" dotarł do wyników testów ośrodka szkolenia pilotów w Zurychu, w którym uczestniczyli ppłk Robert Grzywna i mjr Arkadiusz Protasiuk.
Mulag / CC-SA 3.0 Tu 154 M o numerze bocznym 101 na lotnisku w Zagrzebiu (2010 r.)
Dowódca lotu PLF 101 do Smoleńska rok przed katastrofą przeszedł specjalistyczne, pełne szkolenie w procedurach precyzyjnego i nieprecyzyjnego podejścia. Piloci specpułku uczyli się w Zurychu latać na Embraerach 175.
Obaj piloci wojskowi uzyskali lepsze rezultaty niż trenujący równolegle z nimi cywile z PLL LOT. Średni wynik w części teoretycznej cywilów wyniósł 80 procent, wojskowych - 95 procent.
Wyjazdy pilotów specpułku do Zurychu związane były z projektem zakupu dwóch Embraerów 175 jako samolotów dla VIP-ów. Do transakcji miało dojść we wrześniu 2009 r., a w styczniu 2010 r. gotowe maszyny miały trafić na Okęcie.