Sport przyciąga do telewizora

PAP |

publikacja 18.06.2012 08:28

Ranking 50 telewizyjnych hitów ostatnich 12 lat pokazuje, że Polaków przed telewizorami głównie interesują wydarzenia sportowe - wynika z zestawienia przygotowanego przez firmę AtMedia na podstawie badań Nielsen Audience Measurement.

Sport przyciąga do telewizora Jakub Szymczuk/GN

Przytacza je "Rzeczpospolita". Biorąc pod uwagę nie średnią liczbę widzów, lecz tych, którzy oglądali dany program przynajmniej przez minutę, na dwóch pierwszych miejscach znalazły się transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich w Salt Lake City w 2002 r. (średnio 11-13 mln widzów). Dalej również wydarzenia związane z Adamem Małyszem.

Rekordy biły też inne wydarzenia. Transmisja uroczystości pogrzebowych Jana Pawła II w 2005 r. zgromadziła przed telewizorami 12 mln widzów. Zainteresowaniem cieszyła się także pielgrzymka papieska w 2002 r. i Wielki Koncert Urodzinowy w Wadowicach w 2000 r.

Polacy zasiadali też przed telewizorami, by oglądać przyznanie nagród Telekamery (lata 2004, 2005 i 2006) czy konkurs Eurowizji (w 2004 r.).