GOSC.PL |
publikacja 13.12.2012 13:20
Marszałek próbuje ratować sytuację na śląskich torach. Są nowe decyzje personalne i porozumienie z Przewozami Regionalnym.
ks. Paweł Łazarski/GN
Koleje Śląskie w swojej kampanii wizerunkowej zapewniały, że są "pewnym" środkiem transportu
Nowym prezesem spółki został Michał Borowski. Zastąpi Marka Woracha, którego dymisję przyjął marszałek Matusiewicz. Przypomnijmy, że były prezes KŚ podał się do dymisji w środę po rozmowie z dziennikarzem, który pytał go o prowadzony przeciwko niemu proces karny związany ze sprawami sprzed 10 lat. Nowym wiceprezesem została Renata Rogowska, która pracowała w śląskim zakładzie Przewozów Regionalnych. Zastąpiła na tym stanowisku Artura Nastałę. Dotychczasowy wiceprezes KŚ podczas przedpołudniowej konferencji prasowej został wprost zapytany przez jednego z dziennikarzy o składanie fałszywego oświadczenia o niekaralności. Przyznał, że przed sześciu laty został skazany na karę grzywny i zapowiedział rezygnację z pełnienia dotychczasowych obowiązków w KŚ. W zarządzie spółki pozostanie Anna Patalong, która była jej pierwszym prezesem, a ostatnio wiceprezesem.
Marszałek Adam Matusiewicz powiedział, że zarząd województwa zlecił Przewozom Regionalnym realizację połączeń międzywojewódzkich. - Podjęliśmy decyzję o przekazaniu Przewozom Regionalnym pięciu tzw. połączeń stykowych. PR będą je obsługiwały przez najbliższy rok - poinformował marszałek. Będą to linie z Częstochowy do Piotrkowa Trybunalskiego i Kielc oraz Kędzierzyn-Koźle - Gliwice i Strzelce Opolskie - Gliwice oraz Kędzierzyn-Koźle - Racibórz. Pociągi PR wyjadą na tory w weekend. - To pozwoli uporządkować sytuację, tak by już wszędzie kursowały pociągi, bez autobusowej komunikacji zastępczej - dodał Matusiewicz. PR będą również obsługiwać kilka innych linii w regionie do końca tego roku.