Polska: Kto w Radiu Plus?

Gazeta Wyborcza/a.

publikacja 17.08.2005 14:42

W walce o borykające się z problemami finansowymi Radio Plus pojawiło się dwóch nowych graczy.

Do grupy CR Media starającej się od kilku miesięcy o przejęcie tej sieci dołączyły Radio Eska oraz Presspublica, wydawca "Rzeczpospolitej" Oferta Radia Eska trafiła na biurko przedstawicieli Episkopatu Polski kilka dni temu, o czym poinformowała poniedziałkowa "Rzeczpospolita". - Wydaje mi się, że po wielu nieudanych doświadczeniach z różnymi inwestorami władze kościelne rozumieją, że muszą mieć partnera, który zna się na radiu. Nasza oferta zakłada, że Radio Plus może funkcjonować i generować zyski tylko obok innego projektu radiowego - powiedział nam Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej i główny udziałowiec holdingu ZPR, do którego należy spółka Radio Eska. Czy uda mu się przekonać do siebie stronę kościelną? Od kilku miesięcy bezskutecznie próbuje zrobić to grupa CR Media, która prowadzi własną sieć rozgłośni lokalnych Ad.Point. Choć do założonej przez nią spółki Radio Plus Polska - Zachód przystąpiły już archidiecezje gdańska, gnieźnieńska, zielonogórsko-gorzowska oraz Polska Prowincja Zgromadzenia Ducha Świętego pod opieką Niepokalanego Serca Maryi z Bydgoszczy, to Episkopat Polski wciąż jest niechętny temu inwestorowi. Grupa CR Media przejęła prawa do marki Radio Plus i walczy również o przejęcie spółki Nadawca, do której należy koncesja na program warszawski, kluczowy dla całej sieci Radia Plus. Transakcja nie może się jednak odbyć bez zgody Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, a ta może zająć się tą sprawą jeszcze przed końcem sierpnia. Jednym z głównych elementów oferty spółki Radia Eska zarządzającej siecią 31 rozgłośni jest właśnie koncesja stołeczna. - Nawet gdyby CR Media przejęły spółkę Nadawca, to mamy dwie koncesje w Warszawie i w takiej sytuacji jesteśmy gotowi uzupełnić sieć Radia Plus w stolicy - podkreśla Benbenek. I dodaje: - Z naszych analiz wynika, że na rynku jest miejsce na radio opiniotwórcze, zwolnione przez ogólnopolskie RMF FM i Radio Zet, które zamieniły się w stacje muzyczne. Na Radio Plus spoglądają także inni gracze. Jak udało nam się dowiedzieć, jednym z nich jest spółka Presspublica wydająca dziennik "Rzeczpospolita", która do tej pory nie inwestowała poza rynkiem prasowym. Z jej prezesem Grzegorzem Gaudenem nie udało nam się wczoraj skontaktować. Według nieoficjalnych informacji inwestycje w katolicką sieć rozważały również informatyczna spółka giełdowa Comarch oraz firma Multimedia. Ta ostatnia jest powiązana z giełdową spółką Broker FM, właścicielem radia RMF FM.