Prawosławna homilia w katolickiej katedrze

KAI

publikacja 21.01.2002 23:00

![][1]20 stycznia w Białymstoku po raz pierwszy biskup prawosławny wygłosił homilię w tamtejszej katedrze katolickiej. Biskup diecezji białostocko- gdańskiej Jakub wziął udział we Mszy św. odprawionej przez metropolitę białostockiego Wojciecha Ziembę podczas Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan. Biskup Jakub mówił w homilii o miłości jako podstawie [1]: zdjecia/jakub1.jpg

20 stycznia w Białymstoku po raz pierwszy biskup prawosławny wygłosił homilię w tamtejszej katedrze katolickiej. Biskup diecezji białostocko-gdańskiej Jakub wziął udział we Mszy św. odprawionej przez metropolitę białostockiego Wojciecha Ziembę podczas Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan.
Biskup Jakub mówił w homilii o miłości jako podstawie jedności chrześcijan. - Miłość jest gwarantem jedności wiary. Podziały są wynikiem braku miłości - mówił. Dlatego podstawą dialogu między chrześcijanami jest wzajemne umiłowanie.

- Tak jak przy biblijnej wieży Babel, nie potrafimy znaleźć wspólnego języka, co rodzi nieporozumienie prowadzące nawet do nienawiści. Dlatego powracamy do źródeł: Słowa Bożego i Eucharystii - mówił na zakończenie Mszy św. metropolita białostocki. Dziękując przedstawicielom bratnich Kościołów za obecność na głównym nabożeństwie ekumenicznym w Białymstoku abp Wojciech Ziemba zaprosił ich do na 23 stycznia do kościoła św. Wojciecha na międzyreligijną modlitwę o pokój na świecie. Tego dnia oprócz przedstawicieli Kościoła katolickiego i prawosławnego będą się razem modlić członkowie licznej w województwie podlaskim wspólnoty muzułmańskiej.

Dzień wcześniej w cerkwi Świętego Ducha w Białymstoku podczas nabożeństwa ekumenicznego abp Ziemba wyraził ból z powodu rozdarcia wśród chrześcijan. - Spotykamy się nie tylko dlatego, że tak wypada - mówił w cerkwi metropolita białostocki. Wskazał na fakt, że zjednoczenie z Bogiem prowadzi do zjednoczenia z drugim człowiekiem. - Świętość niech stanie się celem naszego życia, wtedy jedność przyjdzie sama, jako naturalna konsekwencja świętości.