GOSC.PL |
publikacja 08.02.2013 09:03
Średnia sprzedaż „Uważam Rze” spadła z ponad 125 tys. w listopadzie do około 55 tys. w grudniu 2012 r. – podały Wirtualnemedia.pl.
Alina Zienowicz/Wikimedia (CC 2,5)
Kiosk "Ruchu"
Redaktor naczelny „URze” Jan Piński zauważył, że nie są to jeszcze dane oficjalne, ale przyznał, że pismo zanotowało spadek sprzedaży.
Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy wymienił odejście z dnia na dzień publicystów tygodnika. - Mówili, że nie mogą pracować dla prezesa Hajdarowicza, bo łamie niezależność dziennikarską, a dziś pobierają już wierszówkę od jego firmy - dodał Piński.
Wirtualne media podają także pierwsze, szacunkowe dane o sprzedaży tygodników, do których przeszli dawni dziennikarze „Uważam Rze”, tj. „Do rzeczy i „W sieci”. Obydwa pisma szacunkowo notują sprzedaż na poziomie 120-130 tys. Liderem wśród tygodników opinii jest „Gość Niedzielny” ze średnią sprzedażą 140 525 egz. (w listopadzie ubr.)