Na dużo kromek chleba

KAI

publikacja 01.08.2003 08:02

Ponad 320 tys. zł i 8 ton środków czystości zebrała Caritas Polska w ramach akcji "Kromka chleba". Caritas chce regularnie zbierać środki na dożywianie i pomoc socjalną dla najbiedniejszych.

Szacuje się, że w Polsce ok. 4,5 mln osób cierpi głód lub jest nim zagrożonych. Do tej pory Caritas rozdysponowała 190 tys. zł z zebranej sumy. Dzięki temu powstał zakład krawiecki w Ełku, w którym zatrudnieni są bezdomni oraz grupa remontowo-budowlana w Białymstoku, która również daje pracę bezdomnym. Wspierane są także programy pomocy osobom pozbawionym dachu nad głową w diecezjach kieleckiej i sandomierskiej, dożywianie najbiedniejszych w diecezjach legnickiej i krakowskiej oraz dożywianie dzieci podczas wakacji w diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej. "Kromce chleba" towarzyszyła kampania w prasie, radiu i telewizji, która trwała od stycznia do kwietnia. Promocja akcji w mediach była skuteczna, ponieważ do Caritas Polska wciąż zgłaszają się nowi darczyńcy: zarówno duże firmy, jak i prywatni ofiarodawcy. - Kolejną kampanię medialną planujemy na październik - informuje Agnieszka Kubicka z Caritas Polska. Jako pierwszy w akcję włączył się Jan Paweł II, przekazując na ten cel kilka swoich książek zawierających środowe katechezy oraz przemówienia z ostatniej pielgrzymki do ojczyzny. Poważnym partnerem Caritas Polska jest firma Tesco Polska, gdzie sprzedawano specjalne kartki promujące akcję "Kromka chleba". Zbiórka w hipermarketach przyniosła ponad 100 tys. zł. Caritas Ordynariatu Polowego przeznaczyła na "Kromkę chleba" płyty CD z pieśniami związanymi z Bożym Miłosierdziem nagranych przez Reprezentacyjny Zespół Wojska Polskiego. Do płyt pt. "Jezu ufam Tobie - pieśni do Miłosierdzia Bożego" dołączony był śpiewnik. Połowa spośród wykonywanych tekstów pochodzi z "Dzienniczka" św. Faustyny. W ogólnopolską akcję Caritas "Kromka chleba" włączyły się także piekarnie działające na terenie diecezji ełckiej, gdzie bezrobocie i ubóstwo są najwyższe w kraju. Z każdego bochenka chleba, który oznaczony był naklejką z logo akcji, 10 gr. przeznaczano na pomoc ubogim. Hasłem akcji jest "Jutro to możesz być Ty!". - Chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na los rodaków. Wielu spośród nas cierpi z powodu głodu - mówił w styczniu podczas konferencji rozpoczynającej akcję o. Hubert Matusiewicz, wicedyrektor Caritas Polska. Akcja ma pomóc w wyrobieniu postaw i zachowań, które w przyszłości powinny stać się stylem życia, ma przekonać ludzi do podejmowania konkretnych działań na rzecz ludzi bezdomnych, ubogich i zagrożonych bezdomnością. Od 20 stycznia każdy może pomóc w nakarmieniu głodnej osoby, dzięki łatwym sposobom przekazywania ofiar: poprzez kartę kredytową lub przelewy. Caritas liczy także na odzew wielu firm i prywatnych przedsiębiorców. Osoby mające karty kredytowe mogą dokonać wpłaty na konto Caritas za pośrednictwem strony internetowej www.caritas.pl. Możliwe jest również wsparcie akcji zwykłym przelewem: Caritas Polska nr konta: 90 10201013 122640130 Bank: PKO BP SA I/O Centrum w Warszawie (uwaga, niektóre systemy bankowości elektronicznej wymagają numeru konta w formacie: 9010201013122640130) z dopiskiem "KROMKA CHLEBA" lub na konto: BIG Bank Gdański (Millenium) 77 1160 2202 0000 0000 3436 4384 dla bankowości elektronicznej: 77116022020000000034364384 z dopiskiem "KROMKA CHLEBA"