„Rzeczpospolita” coraz ostrzej pikuje

jdud /wirtualnemedia.pl

publikacja 06.03.2013 10:38

Fatalne wyniki sprzedaży zanotowała w styczniu „Rzeczpospolita”. Spadły one o w tym miesiącu o prawie 36 proc. w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

„Rzeczpospolita” coraz ostrzej pikuje Piotrus / CC 3.0 Dawna siedziba redakcji "Rzeczpospolitej"

Średnia sprzedaż „Rzepy” to – według najnowszych danych – nieco ponad 63,5 egz. To wynik minimalnie słabszy od rezultatów sprzedaży „Dziennika Gazety Prawnej”, która w ten sposób znalazła się na 4. miejscu zestawienia (za „Faktem” - 361 617, „Gazetą Wyborczą” - 217 902 i „Super Expresem” - 159 279.)

Styczniowy spadek „Rz” okazał się jeszcze większy niż październikowy (24,72 proc.), listopadowy (22,18 proc.) i grudniowy (19,63 proc.)

Złe wyniki to m.in. efekt sporego zmniejszenia liczby prenumeratorów. W styczniu 2012 roku sprzedaż w prenumeracie wynosiła 54 777. Rok później - już tylko 45 368 egz.

Także w porównaniu sprzedaży styczeń 2013 – grudzień 2012 spadek „Rz” był największy wśród wszystkich dzienników i  wyniósł ponad 12 proc.

Dane o sprzedaży opublikowane przez branżowy serwis wirtualnemedia.pl przygotowuje Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.