Prowadzę - jestem trzeźwy!

a.

publikacja 02.08.2006 17:19

Z początkiem sierpnia ruszyła ogólnopolska kampania "Prowadzę - jestem trzeźwy!".

Jej celem jest promowanie odpowiedzialnej postawy wśród kierowców, a zwłaszcza wśród tych, którzy dopuszczają się prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwym. Kampania ma również zachęcić do sprzeciwu osoby, których przyjaciel, znajomy, członek rodziny zasiada za kierownicą będąc pod wpływem alkoholu. To już szósta odsłona, prowadzonej od 1999 roku akcji "trzeźwość". W kampanii zostaną wykorzystane telewizja, prasa, radio i outdoor - billboardy, citylighty i autobusy. Od 1999 roku Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej przy współudziale Agencji Reklamowej Business Consulting w Katowicach organizuje kampanie społeczne promujące trzeźwość. Nigdy jednak nie nosiły one znamion działań ,,przeciwalkoholowych" sensu stricte. Ich przesłanie kładzie główny nacisk na promowanie zdrowego, trzeźwego stylu życia: ,,spójrz trzeźwo na świat, pomyśl trzeźwo...". Nie chcemy działać na zasadzie zakazów! - deklarują organizatorzy. Przekaz reklamowy ma spowodować u odbiorcy refleksję na tym zagadnieniem, zrozumienie, że w pewnych sytuacjach nie ma alternatywy - trzeba podjąć ,,trzeźwą decyzję!". Obecne działania - w sierpniu 2006 - kierowane są bezpośrednio do nieodpowiedzialnych kierowców, którzy prowadzą po spożyciu alkoholu, a także pasażerów, którzy na to przyzwalają. W celu stworzenia trafnego przekazu kreatywnego (przemawiającego do swiadomości kierowców) - od lutego do kwietnia tego roku przeprowadzone zostały badania ankietowe (próba: 800 respondentów) wśród kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu. Stworzony został jasny i wyraźny - portret psychologiczny kierowcy, na kanwie którego powstały scenariusze filmów reklamowych. Kampania "Prowadzę - jestem trzeźwy" jest kontynuacją akcji promujących trzeźwość realizowanych w latach 1999-2006 Autorem logo i plakatów z lat 1999 - 2005 jest prof. JAN ROMAN KALARUS - plakacista, malarz, rysownik, drzeworytnik, designer.