Wyglądać dobrze dla Jezusa?

Życie Warszawy/a.

publikacja 14.02.2008 06:18

Jeden z głównych detalistów w Singapurze wycofał ze swoich sklepów kosmetyki amerykańskiej firmy Blue Q. Na opakowaniach wykorzystano wizerunek Jezusa. Stało się tak po skargach katolików - za lokalnymi mediami podaje Życie Warszawy.

Seria kosmetyków ukazała się pod nazwą Lookin' Good for Jesus (w wolnym tłumaczeniu - "wyglądać dobrze dla Jezusa") i była sprzedawana w trzech największych outletach. Katolicy z Singapuru skarżyli się, że marketing firmy cechuje się brakiem szacunku, jest pełen seksualnych podtekstów i trywializuje chrześcijaństwo. Wśród produktów była "Cnotliwa wanilia" (balsam do ust) oraz "Zbliż się do Chrystusa" (krem do ciała i rąk, na którego opakowaniu można było zobaczyć dwie kobiety wpatrujące się w Jezusa). - Dlaczego ktokolwiek używa religijnych wizerunków, żeby promować kosmetyki? To jest niesmaczne - mówi 24-letnia Grace Ong gazecie Straits Times. Rzecznik firmy Wing Tai, która jest właścicielem outletów w Singapurze deklaruje, że nikt nie miał zamiaru obrażać konsumentów. Dlatego wycofano produkty. 15 procent z mieszkańców Singapuru to chrześcijanie.