Kryptoreklama u Lisa

Wirtualnemedia.pl

publikacja 26.10.2013 13:11

Komisja Etyki TVP oceniła, że wpis blogowy Tomasza Lisa promujący napój Powerade i hotel Hyatt „nosił znamiona kryptoreklamy”. Na razie nie wiadomo, czy wobec dziennikarza zostaną wyciągnięte jakieś konsekwencje.

Kryptoreklama u Lisa NaTemat.pl Sprzeczny z zasadami etyki wpis zniknął już z bloga Tomasza Lisa

Komisja oceniła, że wpis Tomasza Lisa był naruszeniem etyki dziennikarskiej TVP. "Komisja Etyki przypomina, że dziennikarze związani z Telewizją Polską mają obowiązek szczególnej staranności w przestrzeganiu Zasad etyki dziennikarskiej, gdyż każdy przypadek ich naruszenia obniża poziom zawodowych standardów" - napisano w komunikacie.

Tydzień wcześniej Komisja Etyki uznała udział Macieja Kurzajewskiego w reklamie PKO BP za sprzeczny z zasadami etyki dziennikarskiej TVP. Zadecydowała, że w trakcie trwania kampanii prezenter nie będzie się pojawiał na antenie TVP. Z "Pytania na Śniadanie" z tego samego powodu (udział w reklamie Biedronki) zniknęła Marzena Rogalska. Czy podobne konsekwencje spotkają Tomasza Lisa, który prowadzi w TVP2 program publicystyczny "Tomasz Lis na żywo"? 

"Dyrektor TVP2 zamierza się zwrócić z pytaniem do Komisji Etyki o doprecyzowanie i objaśnienie jej werdyktu, dlatego, że jego opublikowana treść nie pozwala na jasną i zrozumiałą interpretację. Dopiero po tym fakcie mogą nastąpić jakiekolwiek inne kroki" - powiedział Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP.