Kampania promocyjna Dnia Dziękczynienia

Radio Watykańskie/a.

publikacja 19.05.2008 19:25

Pod nazwą „Dziękuję ci..." rusza dziś w ogólnopolskich mediach kampania promocyjna Dnia Dziękczynienia, który 1 czerwca będzie obchodzony w całej Polsce.

Zdaniem abp. Kazimierza Nycza, pomysłodawcy ustanowienia Dnia Dziękczynienia w każdą pierwszą niedzielę czerwca, ma on być duchowym wotum wdzięczności Polaków za niepodległość i wolność oraz okazją do dziękowania bliskim za otrzymywane od nich dobro. „Wychodzimy od konkretnego człowieka, który powinien uczyć się postawy wdzięczności, najprościej wyrażającej się słowem «dziękuję». Można to robić wspólnie, w swoich parafiach. Pierwszeństwo w tym może mieć to szczególne miejsce w Warszawie, jakim jest Świątynia Opatrzności Bożej” – powiedział abp Kazimierz Nycz, metropolita warszawski. Kampania promocyjna jest wspólnym przedsięwzięciem Centrum Opatrzności Bożej, Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W mediach pojawiać się będą spoty reklamowe przedstawiające Polaków w różnym wieku, którzy dziękują swoim bliskim za różne sprawy. Działa już społecznościowy portal internetowy www.dziekuje.pl. Na stronie ukazywane będą różnego rodzaju inicjatywy, mające promować ideę dziękczynienia zarówno w życiu osobistym Polaków, jak i w przestrzenni wirtualnej.