Zaskakujący Gość Niedzielny

Gazeta Wyborcza/a.

publikacja 22.08.2008 08:51

Wydawcy największych tygodników opinii nie mogą zaliczyć I półrocza do udanych. Z jednym wyjątkiem. Z wyjątkiem Gościa Niedzielnego - zauważyła Gazeta Wyborcza.

Najwięcej powodów do niepokoju ma Wprost - pisze GW Numer jeden w rankingu - Polityka - zamknął półrocze wynikiem na poziomie 150 tys. egz., co oznacza spadek o 7,1 proc. wobec wyników sprzed roku. Sprzedaż Newsweek Polska w tym czasie wyniosła 125,5 tys. egz. i była o 6 proc. słabsza niż przed rokiem. Szczególnie niepokojąco wyglądają wyniki Wprost, które w I półroczu sprzedawało średnio tylko 110,7 tys. egz., czyli aż o 23 proc. mniej niż w rok wcześniej. Najmniejszy w pierwszej czwórce Przekrój poprawił swój wynik o 5,6 proc., do poziomu 70,5 tys. egz. Czerwiec większość tygodników zamknęła dwucyfrowymi spadkami sprzedaży. Najmniej straciła Polityka, której sprzedaż zmalała tylko o 4 proc., do 146,5 tys. egz. Podczas gdy spadek Newsweeka sięgnął 14,3 proc. (123,7 tys. egz.), a Wprost - 30,8 proc. (108,1 tys. egz.). Przekrój stracił 12,1 proc. i osiągnął poziom 58,9 tys. egz. Zaskakująco stabilnie na tym tle wygląda sprzedaż Gościa Niedzielnego, który w czerwcu utrzymał sprzedaż na poziomie 124 tys. egz - dziwi się Gazeta Wyborcza. - A w I półroczu stracił tylko 2 proc., sprzedając średnio 129,8 tys. egz.

Politykaczerwiec 2008146 480
Gość Niedzielnyczerwiec 2008124 294
Newsweek Polskaczerwiec 2008123 776
Wprostczerwiec 2008108 131
Przekrójczerwiec 200858 894
Tygodnik Powszechnyczerwiec 200818 921
PolitykaI półrocze 2008150 019
Gość NiedzielnyI półrocze 2008129 825
Newsweek PolskaI półrocze 2008125 466
WprostI półrocze 2008110 735
PrzekrójI półrocze 200870 510
Tygodnik PowszechnyI półrocze 200821 098