Kościół w internecie. Nie chce, ale musi?

KAI/sx

publikacja 15.11.2008 19:54

Internet to cały czas nowość i wyzwanie dla Kościoła. To bardzo wymagający i konkurencyjny rynek, krytyczny wobec autorytetu Kościoła. A jednak, warto korzystać z tej nowej formy komunikacji - uważa Mark Robak, twórca ekai.pl.

Marek Robak (twórca wielu portali i serwisów internetowych w Polsce, takich jak: ekai.pl czy b16.pl.) mówił o tym 14 listopada do uczestników XXXI Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego w płockim Wyższym Seminarium Duchownym. „Co nowego wydarzyło się w katolickim internecie w Polsce? Jakie są jego wyzwania i zagrożenia?” - nad tymi pytaniami zastanawiał się w swoim wystąpieniu Marek Robak. „To nowy i zawiły świat komunikacji elektronicznej, w który trzeba wejść w profesjonalnym i jasnym przekazem”. Internet stawia poważne wyzwanie ludzkiej wolności, ale jednocześnie oferując szeroką gamę różnych źródeł informacji, może kształtować krytycznych odbiorców - mówił. "To prawda, że jest to środek komunikacji antyautorytatywny, bo odwołujący się do osądu odbiorców; z drugiej jednak strony, dla Kościoła jest wezwaniem do otwartości na dyskusję. Wobec tych nowych możliwości komunikowania nie można zapominać o pewnej granicy, jaka istnieje pomiędzy Kościołem i sacrum, a dziennikarstwem i wirtualnym światem mediów" – podkreślił Robak. Odbywające się w Płocku od 13 listopada XXI trzydniowe Ogólnopolskie Sympozjum Koła Naukowego ma charakter otwarty – zaproszeni są nie tylko klerycy z innych seminariów duchownych, ale również wszyscy, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę. Hasło trwającego trzy dni spotkania brzmi „«Na początku było Słowo». Prawda Słowa i Prawda nauki wobec problemów współczesności”.