GOSC.PL |
publikacja 02.02.2015 15:51
Plakat "Życie poświęcone" powstał z okazji trwającego w Kościele roku życia konsekrowanego. Można go już zobaczyć na bilboardach.
Fundacja "Vide et Crede"
Celem fundacji jest dotarcie z treściami ewangelizacyjnymi do jak największej liczby odbiorców. Wykorzystuje do tego elementy zarezerwowane do tej pory dla działalności reklamowej i informacyjnej
To kolejna inicjatywa ewangelizacyjna podjęta przez fundację "Vide et Crede". Poprzednie spotkały się ze zdecydowanie pozytywnym odbiorem, choć nie brakło również krytyków.
Dwa z plakatów zostały wyróżnione antynagrodą "Chamlety" przyznawaną na Uniwersytecie Wrocławskim. Jurorzy tłumaczyli wówczas, że "sfera religii nie powinna być przedmiotem reklamy" (pisaliśmy o tym TUTAJ).
Przyznanie "wyróżnień" spotkało się z krytyką komentatorów, a dzięki powstałem zamieszaniu wielu zwróciło uwagę na to, że w przestrzeni publicznej można ewangelizować.
Najnowsza propozycja fundacji "Vide et Crede" jest związana z trwającym w Kościele rokiem życia konsekrowanego. - Temat podjęliśmy nieszablonowo, zwracając uwagę na fakt, iż naturalnym uzupełnieniem dla osób konsekrowanych, takich jak osoby zakonne i księża, które swe życie poświęciły dla Boga i w służbie dla innych, jest również małżeństwo - mówi Piotr Pietrus. Podkreśla, że jest ono również "życiem poświęconym". - Życie konsekrowane i życie małżeńskie są wyrazem różnych dróg życiowych, ale jednocześnie działania tej samej Bożej Łaski danej nam w sakramentach.
Na plakacie jest akcent "Gościowy". Kapłan, którego widzimy, to kierownik oddziału świdnickiego "Gościa Niedzielnego" ks. Roman Tomaszczuk.
Polub nas, a nie przegapisz żadnej naszej informacji: