Rusza system rejestracji na ŚDM Kraków 2016

BP SDM

publikacja 03.07.2015 13:46

Na rok przed światowymi Dniami Młodzieży w Krakowie rusza rejestracja uczestników tego wielkiego wydarzenia. W niedzielę 26 lipca Komitet Organizacyjny ŚDM Kraków 2016 uruchamia odpowiedni system przygotowany we współpracy z Papieską Radą ds. Świeckich.

Rusza system rejestracji na ŚDM Kraków 2016 HENRYK PRZONDZIONO /foto gość Logo ŚDM w Krakowie i jego autorka Monika Rybczyńska

Rejestracja uczestników Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 odbywać się będzie on-line, poprzez wypełnienie specjalnego formularza rejestracyjnego na stronie www.krakow2016.com. W zakładce "DOŁĄCZ” wszyscy zainteresowani znajdą przekierowanie do formularza rejestracyjnego, dostępnego w pięciu językach: polskim, angielskim, włoskim, francuskim i hiszpańskim.

Przebieg procesu rejestracji będzie składał się z dwóch faz. W pierwszej fazie rejestrowane będą makrogrupy, czyli grupy do 5000 uczestników, skupiające się przy Diecezjalnym Centrum ŚDM.

W drugiej fazie makrogrupa będzie dzielona na podgrupy (maksymalnie 150 osób każda). W obrębie podgrupy wszyscy pielgrzymi muszą wybrać ten sam typ Pakietu Pielgrzyma i ten sam język katechezy.

Makrogrupy będą rejestrowane przez Diecezjalne Centra ŚDM, których spis wraz z kontaktem można znaleźć na stronie www.krakow2016.com/dni-w-diecezjach. Zachęcamy, by do tych centrów zgłaszały się grupy parafialne, duszpasterstwa, wspólnoty itp., a także osoby indywidualne, które chcą pielgrzymować do Krakowa. Diecezjalne Centrum ŚDM może zarejestrować więcej niż jedną makrogrupę. Rejestrujący makrogrupę będzie miał dostęp do informacji o wszystkich podgrupach. Grupy zagraniczne organizują się przy Konferencjach Episkopatów danego kraju. Wspólnoty międzynarodowe mogą być rejestrowane przez swoje centrale.

System rejestracyjny nie będzie wymagał danych osobowych wszystkich pielgrzymów.  W drugiej fazie rejestracji pojawią się szczegółowe pytania dotyczące odpowiedzialnego za podgrupę i jego zastępcy. Do formularza drugiej fazy będzie trzeba wpisać dane poszczególnych księży z grupy wraz z zeskanowanym listem z podpisem biskupa (list w pdf  będzie do pobrania w systemie), gdyż nie będzie oddzielnej rejestracji dla kapłanów. Do pełnej charakterystyki grupy trzeba będzie podać liczby osób niepełnoletnich i powyżej trzydziestego roku życia, osób niepełnosprawnych oraz osób potrzebujących wizy. W przypadku dwóch ostatnich grup do wypełnienia będą specjalnie przygotowane formularze.

Zarejestrowani pielgrzymi będą mieli do wyboru kilka rodzajów pakietów pielgrzyma, m.in. pakiety na cały tydzień lub weekendowy. W ramach składki partycypacyjnej, na wzór poprzednich ŚDM, uczestnicy wybiorą wariant: wyżywienie i nocleg, wyżywienie bez noclegu, nocleg bez wyżywienia lub  bez noclegu i bez wyżywienia. Wysokość składek będzie podana wraz z uruchomieniem systemu.

Każda zarejestrowana osoba będzie zaopatrzona w niezbędnik pielgrzyma, czyli zestaw gadżetów i publikacji pomagających w identyfikacji, przeżywaniu wydarzeń centralnych, poruszaniu się po mieście itp.

Komitet Organizacyjny zachęca do rejestracji w systemie wszystkich pragnących uczestniczyć w uroczystościach. To duże ułatwienie przygotowań logistycznych, m.in. organizacji transportu, wyżywienia, noclegów, miejsc wydarzeń centralnych itp. Dla pielgrzymów natomiast rejestracja w systemie oznacza, w zależności od wybranego wariantu pakietu, gwarancję noclegu, sprawnego poruszania się po Krakowie i dostępu do miejsc wydarzeń, wyżywienia w czasie ŚDM oraz kompletu informacji potrzebnych do dobrego przeżycia tych niezwykłych Dni.