Ateistyczna reklama w Alabamie

KAI |

publikacja 16.07.2009 10:20

Bilboard z gotyckim napisem „Wyobraź sobie, że nie ma religii” pojawił się przy Autostradzie Międzystanowej nr 20 w pobliżu Pell City, w amerykańskim stanie Alabama. Mieszkańcy regionu protestują.

Cytat z piosenki Johna Lennona „Imagine”, umieszczony na tle witrażowej ornamentyki, to inicjatywa miejscowej filii ateistycznej organizacji „Freedom From Religion Foundation” (Fundacja Wolność od Religii). Ateiści ci za pomocą rozmieszczanych w kilku stanach USA bilbordów promują rozdział religii od państwa.

Organizacja chciała umieścić napis w pobliżu międzynarodowego lotniska stanowego Birmingham-Shuttlesworth, jednak nie zgodziła się na to prywatna firma Lamar Advertising, do której należy miejsce przeznaczone na reklamę zewnętrzną.

Prezes firmy, Tom Traylor, podkreślił, że firma nie chce się identyfikować z napisem i osobiście uważa, iż hasło obraża chrześcijan, zamieszkujących w większości ten rejon USA.

Pat Cleveland z ateistycznej organizacji poinformowała, że otrzymała już około 50 telefonów od ludzi, którzy domagają się zdjęcia bilbordu.

Rozpoczęto także społeczną akcję mająca na celu usunięcie kontrowersyjnej reklamy.