Wzrost sprzedaży „Gościa Niedzielnego”

publikacja 20.08.2009 15:44

Tylko „Gość Niedzielny” i „Tygodnik Powszechny” jako jedyne wśród tygodników opinii w Polsce, zanotowały wzrost sprzedaży w czerwcu 2009 roku, w porównaniu do czerwca roku poprzedniego. Sprzedaż „Gościa” na poziomie 132 287 egzemplarzy tygodniowo, zapewniła ponad sześcioprocentowy wzrost.

Wzrost sprzedaży „Gościa Niedzielnego”

Średnia sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” wyniosła 19225 egz. Sprzedaż „Polityki", która nadal jest liderem wśród tygodników opinii, wyniosła 139 818 egz., czyli o 4,5 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku. Najwięcej - aż 24% - stracił „Przekrój" - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (sprzedaż ogółem).

Porównując I półrocze bieżącego roku do I półrocza ub.r. „Gość Niedzielny”, zanotował wzrost sprzedaży o 5,36% - sprzedawał średnio 136 779 egzemplarzy. Był to jedyny wzrost sprzedaży wśród tygodników. „Przewodnik Katolicki”, ze sprzedażą w I półroczu na poziomie 28 364 egz., zanotował spadek sprzedaży o 0,9%. Sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” wynosiła średnio – 19 393 egzemplarzy, co daje ponad ośmioprocentowy spadek w porównaniu do I półrocza 2008 roku. Tygodnik „Niedziela” nie udostępnia danych sprzedażowych dlatego nie znalazł się w niniejszym zestawieniu.

Dane: ZKDP, sprzedaż ogółem