Reklamy zachęcą do powrotu do Kościoła

KAI |

publikacja 27.08.2009 15:48

Aby przyciągnąć niepraktykujących katolików z powrotem do Kościoła, diecezjalna Kuria w Sacramento w amerykańskim stanie Kalifornia zorganizuje kampanię telewizyjną.

Adresatami spotów ma być około 800 tysięcy wiernych, nie biorących regularnie udziału we Mszach św.
Szacuje się, że, co tydzień na nabożeństwach w kościołach na terenie diecezji pojawia się tylko 136 tysięcy katolików.

Sacramento jest jedną z ośmiu diecezji USA, które postanowiły sięgnąć po telewizyjną reklamę, by zachęcić ludzi do powrotu do Kościoła. Wiadomo już, że metoda ta przynosi wymierny skutek. W ubiegłym roku w diecezji Phoenix, dzięki podobnej kampanii, do Kościoła wróciło 90 tysięcy katolików.
Reklamówki zamówione przez diecezję Sacramento wyemitowane zostaną 1200 razy w czasie od 18 grudnia br. do 31 styczna 2010 roku. Koszty przedsięwzięcia, wynoszące 380 tysięcy dolarów, pokryć mają pieniądze z datków wiernych.