Rośnie sprzedaż „Gościa Niedzielnego”

mk/jad

publikacja 21.10.2009 18:25

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował wyniki sprzedaży tygodników opinii za sierpień 2009 roku.

Rośnie sprzedaż „Gościa Niedzielnego”

„Gość Niedzielny”, ze sprzedażą średnio 128 831 egzemplarzy, zanotował wzrost o ponad 5 proc. w stosunku do tego samego miesiąca roku ubiegłego. Z tym wynikiem „Gość” nadal plasuje się na drugiej pozycji zaraz za „Polityką”, która nadal jest liderem. W sierpniu 2009 r. sprzedaż „Polityki” wyniosła 149 309 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w sierpniu 2008 roku. Trzecie miejsce zajął „Newsweek Polska”, który w sierpniu tego roku zanotował prawie 5 proc. wzrost. „Newseek” sprzedał się w ilości 126 320 egz. Na czwartej pozycji znalazł się „Wprost.” Z racji tego, iż w sierpniu miał dwa wydania łączone o zwiększonej objętości, tygodnik ten zanotował niewielki, ponad 1 proc. wzrost sprzedaży. „Przewodnik Katolicki”, ze sprzedażą na poziomie 28 130 egz. zwiększył swoją sprzedaż w sierpniu tego roku o 0,08 proc. w stosunku do tego samego miesiąca roku poprzedniego. „Tygodnik Powszechny” ze sprzedażą 18 588 egz. stracił ponad 5 proc. Największy spadek zanotował „Przekrój” – ponad 21 proc. W zestawieniu nie znalazła się „Niedziela”. Tygodnik ten nie podlega badaniu ZKDP i nie podaje do publicznej wiadomości wysokości sprzedaży.