Świńska grypa nakręca zyski

PAP |

publikacja 14.11.2009 08:17

W internecie i supermarketach kwitnie handel produktami, które mają uchronić przed wirusem A/H1N1 - pisze "Rzeczpospolita".

Sieć supermarketów Lidl właśnie wystartowała z kampanią antygrypową. Maseczki też sprzedaje Auchan. Od poniedziałku znajdą się w marketach Real. O wprowadzeniu takiego towaru myśli Biedronka.

Wzrost zachorowań na świńska grypę sprawia, że asortyment przeznaczony do walki z chorobą robi się coraz bogatszy. Na półkach pojawiają się wymyślne maseczki (np. z filtrem), żele antybakteryjne, a nawet "specjalne" preparaty odkażające.

Handel takim towarem kwitnie też w sieci. W internecie kupimy m.in. kolorowe maseczki z uśmiechem czy herbatki antygrypowe. Dostaniemy też szczepionkę przeciwko wirusowi A/H1N1, której nie ma na polskim rynku.

Przed zbiorową paniką i bezmyślnymi zakupami ostrzegają jednak lekarze.

Od redakcji Wiara.pl

A my się zastanawiamy, po co komu żel antybakteryjny, skoro grypę wywołuje wirus.