Internauci wybrali kampanię społeczną księdza

ksas/sx

publikacja 07.12.2009 17:17

W rankingu publiczności konkursu na „Kampanię Społeczną Roku 2008” wygrała kampania „Prowadzę – jestem trzeźwy”. Organizatorami kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy” są Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej oraz Agencja Reklamowa Business Consulting. Kampania firmowana jest przez ks. Piotra Brząkalika.

Ks. Piotr Brząkalik Marek Piekara/Agencja GN Ks. Piotr Brząkalik

Pomysłodawcą Konkursu na „Kampanię Społeczną Roku” jest Fundacja Komunikacji Społecznej. Konkurs organizowany jest w ramach portalu kampaniespoleczne.pl i jego celem jest wyłonienie najlepszych praktyk marketingu społecznego, które mogłyby następnie stać się inspiracją inicjatorów przyszłych kampanii. W konkursie brały udział kampanie społeczne zrealizowane w 2008 roku. Oceniane były przez jury oraz przez internautów. Konkurs trwał od 25 czerwca do 25 listopada 2009 roku.

„Jest nas więcej!” – stwierdził w komentarzu do wyników rankingu ks. Piotr Brząkalik, przywołując hasło kampanii „Jest coraz więcej kierowców świadomych tego, jak ważna jest trzeźwość za kierownicą i promowanie tej postawy w swoim otoczeniu. Pierwsze miejsce w rankingu jest dla nas potwierdzeniem słuszności tego, co robimy. Dowodem na to, że nasze działania przynoszą efekty i coraz więcej ludzi podpisuje się pod hasłem kampanii. W najbliższym czasie planujemy rozszerzyć kampanię poza granice Polski”.

Prowadzona od dziesięciu lat kampania „Prowadzę - jestem trzeźwy” ma na celu budowanie mody na trzeźwość naturalną, odważną, konsekwentną, cierpliwą i stanowczą.

„Nie jesteśmy przeciwko piciu alkoholu. Jesteśmy za trzeźwym stylem życia” - podkreśla ks. Brząkalik.

Niedawno ukazała się książka podsumowującą 10 lat programu „Trzeźwość”, którego celem jest promowanie zdrowego i trzeźwego stylu życia. Wyróżnia go pozytywny wydźwięk przekazywanych komunikatów, odwoływanie się do pozytywnych cech człowieka i akcentowanie zasady, że trzeźwość to sprawa naturalna, powszechna i modna. Książka w wersji angielskiej prezentowana była na pierwszym europejskim kongresie duszpasterzy kierowców w Watykanie na przełomie września i października i spotkała się z pozytywnym przyjęciem.