Potęga telewizji

PAP |

publikacja 30.01.2010 08:22

Na samopoczucie mieszkańców USA duży wpływ ma to, jakie wiadomości podawane są przez stacje telewizyjne w ich miastach - wynika z sondażu przeprowadzonego przez portal internetowy Asylum.com.

Potęga telewizji Marek Piekara/Agencja GN Samopoczucie może zależeć od tego, jakie wiadomości się ogląda

W badaniu przeanalizowano, jakie informacje pojawiają się w wieczornych dziennikach telewizyjnych nadawanych w 10 największych amerykańskich miastach.

Czytelnicy portalu mieli za zadanie porównać odsetek wiadomości przynależących do takich kategorii jak: wypadki, przestępczość, korupcja, bezpieczeństwo narodowe, ekonomia, zdrowie, sport, pogoda i podróże. Każdej z tych kategorii przypisano inną wagę, w zależności od tego, jak wpływają na nastrój odbiorców.

Okazuje się, że najbardziej depresyjne informacje emitują stacje telewizyjne w Bostonie (Massachussets), Los Angeles (Kalifornia) oraz Miami (Floryda). W Bostonie informacje na temat przestępczości zajęły aż 40 procent czasu antenowego, na temat bezpieczeństwa kraju - 20 proc., sportu - 18 proc., pogody - 11 proc., a ekonomii - 3 proc.

Dla porównania w Cleveland w stanie Ohio, które uplasowało się na 10. miejscu zestawienia, o przestępczości (4 proc.) i wypadkach (5 proc.) prawie się nie mówi, natomiast sporo miejsca w serwisach informacyjnych lokalne stacje telewizyjne poświęcają ekonomii (26 proc.).

Asylum.com przeprowadził sondaż w dniach 4-8 stycznia br.