„Gość Niedzielny” pierwszy

Piotr Sudoł

publikacja 18.02.2010 15:57

„Gość Niedzielny”, ze sprzedażą na poziomie 153 920 egz., wyprzedził dotychczasowego lidera – „Politykę” i zajął pierwsze miejsce wśród tygodników opinii w Polsce – wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za grudzień 2009. To najlepszy wynik sprzedażowy jaki w ostatnim czasie osiągnął „Gość Niedzielny”.

„Gość Niedzielny” pierwszy

Sprzedaż „Polityki” w grudniu ub. roku wyniosła 151 370 egz. Za „Polityką” uplasował się „Newsweek”, który w tym samym czasie sprzedawał 105 567 egz. Na czwartej pozycji ulokował się „Wprost” – 88 882 sprzedanych egz.

Na tle ogólnej tendencji spadkowej dosyć stabilną sprzedaż przedstawiają pozostałe pisma katolickie: „Przewodnik Katolicki” – 28 433 (rok wcześniej 29 306) i „Tygodnik Powszechny” – 19 395 (rok wcześniej 22 199). Tygodnik „Niedziela” nie należy do ZKDP.

„Gość” jest jedynym wśród tygodników, który zakończył 2009 rok wzrostem sprzedaży, wyniósł on ponad 4%.

„Gość” istnieje od roku 1923. Aktualnie jest obecny w blisko 7 tysiącach z 11 tysięcy parafii w Polsce. Wydawnictwo zatrudnia ponad 120 osób. Jako jedyny tygodnik opinii w Polsce główną redakcję ma poza Warszawą. Posiada 19 oddziałów diecezjalnych w całej Polsce. Ostatni oddział został utworzony w lutym br. w archidiecezji warmińskiej.