"Gazeta Wyborcza": Tak oszczędzają Polacy

PAP |

publikacja 27.02.2010 08:04

Jeśli zakupy - to w Biedronce, jedzenie na mieście - to w fast foodzie, nowe buty - to za 50 zł. Z danych sklepów wynika, że Polacy przerzucili się na tanie zakupy. Ale się do tego nie przyznają - pisze "Gazeta Wyborcza".

"Gazeta Wyborcza": Tak oszczędzają Polacy Jakub Szymczuk/ Agencja GN Jeśli zakupy - to w Biedronce, jedzenie na mieście - to w fast foodzie, nowe buty - to za 50 zł.

Sama Biedronka w 2009r. sprzedała towary za 16 mld zł! O jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Do końca 2012 r. sieć chce otworzyć ponad pół tysiąca sklepów (obecnie ma ich 1,5 tys.), inwestując co roku ponad miliard złotych.

Wydatki konsumentów zaczną rosnąć, gdy firmy zaczną w końcu dawać pracownikom podwyżki - twierdzą analitycy pytani przez gazetę. Popularność tanich produktów może się skończyć w ciągu roku.