„Wierność kotku”

KAI |

publikacja 07.02.2011 10:56

Palec serdeczny w obrączce, uniesiony – plakat z takim zdjęciem reklamuje nową akcję „OchKarol3.pl - Wierność kotku”.

„Wierność kotku” mat. prasowy

Organizatorzy akcji czyli portal Przeznaczeni.pl oraz Akademickie Stowarzyszenie Katolickie Soli Deo, czerpiąc inspirację ze zbliżającej się beatyfikacji Jana Pawła II chcą promować wierność w małżeństwie oraz przypomnieć nauczanie polskiego papieża dotyczące miłości. Ponadto celem akcji jest zachęcenie do twórczego przeżywania relacji oraz uświadomienie wartości czasu przedmałżeńskiego.

Jak podają autorzy akcji podczas badań polskich internautów prawie 50% przyznało się do zdrady, zaś 1/3 wierzących i regularnie praktykujących oraz połowa wierzących lecz nie praktykujących i niewierzących przyznała się do kontaktów seksualnych poza związkiem. Każdego roku Polsce rozpada się blisko 70 tys. małżeństw.

Organizatorzy akcji pragną dać współczesnemu człowiekowi narzędzia do twórczego przeżywania wiernej miłości. W tym celu tworzą stronę internetową całkowicie zintegrowaną z największą platformą społecznościowych - Facebook. Dzięki temu organizatorzy są tylko jednym z podmiotów dialogu. Każda osoba może włączyć się do akcji, zadać pytanie, podzielić się świadectwem, podesłać ciekawy pomysł.

Dodatkowo akcja ma swój symbol. Organizatorzy mają nadzieję, że gest „palec serdeczny w obrączce lekko uniesiony” pomoże wielu wybrnąć z dwuznacznej sytuacji.

Akcję popierają m.in. Wojciech Cejrowski - słynny polski podróżnik i dziennikarz oraz znany dziennikarz telewizyjny Krzysztof Ziemiec.