Radio Maryja liderem

KAI |

publikacja 12.07.2011 11:58

Radio Maryja jest liderem słuchalności katolickich rozgłośni w największych polskich miastach - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez KBR Millward Brown SMG/KRC.

Radio Maryja liderem PAP/Andrzej Grygiel Dyrektor rozgłośni radiowej Radio Maryja, ojciec Tadeusz Rydzyk na mszy św. w ramach 19. Pielgrzymki Rodziny "Radia Maryja"

W ogólnopolskim rankingu słuchalności Radio Maryja zajmuje wciąż piąte miejsce (za RMF FM, Radiem Zet, Jedynką i Trójką Polskiego Radia) i pozostaje najczęściej słuchaną rozgłośnią katolicką z wynikiem 2,15 proc., czyli nieco mniej niż w poprzednio badanym okresie luty-kwiecień (2,32 proc.). Obecny poziom słuchalności jest jednak większy niż w analogicznym okresie ub. roku (1,93 proc.).

 

W Warszawie po krótkim okresie dominacji Radia Warszawa, stacji diecezji warszawsko-praskiej, Radio Maryja powróciło na pierwsze miejsce. Słucha go w stolicy 2,14 proc. odbiorców. Rok wcześniej w tym okresie było to 1,47 proc.

 

Drugie miejsce zajmuje Radio Warszawa 106,2 FM. Stacja uzyskała słuchalność na poziomie 1,06 proc., co jest gorszym wynikiem niż słuchalność w poprzednim kwartale (1,39 proc.). Rok wcześniej na tym rynku ta stacja miała 0,39 proc. Trzecie jest Radio PLUS Warszawa z 0,43 proc. słuchalności.

 

Radio Maryja jest liderem także w Krakowie, gdzie notuje słuchalność na poziomie nawet lepszym niż w Warszawie - 2,26 proc., to więcej niż ubiegłoroczne 1,9 proc. Drugie jest Radio PLUS Kraków z 0,82 proc., podczas gdy rok temu (jeszcze jako VOX FM Kraków) było to aż 2,64 proc.

 

Na Śląsku również najpopularniejszą stacją katolicką jest Radio Maryja z wynikiem 1,23 proc. (rok wcześniej było to 1,19 proc.). Na drugim miejscu sklasyfikowano Radio eM. Stacja ta uzyskała słuchalność na poziomie 0,36 proc. Radio Plus Śląsk uplasowało się na trzecim miejscu z wynikiem 0,34 proc.

 

Toruńska rozgłośnia jest liderem także w Poznaniu i Wrocławiu. W stolicy Wielkopolski słucha go 1,44 proc. odbiorców lokalnego rynku radiowego (w ub. roku 0,85 proc.), drugie jest Radio Emaus z wynikiem 0,82 proc. (rok wcześniej było to 1,21 proc.).

 

We Wrocławiu Radio Maryja uzyskało najlepszy wynik w całej Polsce - ma aż 3,2 proc. udziałów w rynku lokalnym i zanotowało największy wzrost słuchalności rok do roku - w 2010 r. było to tylko 1,22 proc., potem w kolejnych kwartałach popularność stacji sukcesywnie się zwiększała.   Drugie z katolickich stacji jest Katolickie Radio Rodzina, które też zyskuje słuchaczy: obecnie ma 1,51 proc., rok wcześniej było to 0,49 proc.

 

Stacja redemptorystów wygrywa ponadto w Łodzi, gdzie słucha go 1,28 proc. odbiorców rynku radiowego (rok wcześniej 1,57 proc.). Drugie jest Radio PLUS Łódź, które obecnie ma 0,94 proc., rok temu jako VOX FM Łódź było to 1,96 proc. Trzecie jest Radio Niepokalanów. Stacja franciszkanów uzyskała 0,24 proc., rok wcześniej było to 0,07 proc.

 

Spośród dużych aglomeracji jedynie w Trójmieście i Szczecinie dominują inne stacje niż Radio Maryja.