• Gość
    17.05.2019 11:13
    Wyeliminowanie pedofilii to rzecz oczywista i podstawowa. Film byłby bardziej wiarygodny, gdyby dotknął wybranych przypadków z kilku różnych przestrzeni życia społecznego. A tak? Wierzę, że nieumyślnie (choć nie chce mi się w to wierzyć) eksponuje tylko pedofilów w koloratkach i zdaje się ukierunkowywać tak myślenie społeczne (inżynieria społeczna?) i pokazywać, że jednak katolickich księży sprawa w istocie dotyczy. Ja za taką formułę filmu jaką otrzymaliśmy nie dziękuję Panu Sekielskiemu (choć w dzisiejszym Gościu dziękują Księża Biskupi) -, bo uzdrawiać trzeba całą publiczną przestrzeń - z wszelkich zachowań nieuporządkowanych, schlebiających najbardziej elementarnym sferom człowieka - aby te deklaracje o pragnieniu uzdrawiania mogły być wiarygodne.
    • raper
      17.05.2019 11:24
      Bzudra. To nie jest film o pedofilii jako takiej. Gdyby taki był, zgodziłbym się z argumentami Gościa 11:13. Tylko że to jest film o niecnym systemie tuszowania pedofilii w Kościele jako instytucji. I za to trzeba podziękować Sekielskiemu, bo w Kościele nikt nie chciał się z tym rozprawić systemowo.
      • gośćKA
        17.05.2019 23:26
        Patrząc na to szerzej, powiem, że jest to demonizowanie problemu w Kościele, a tuszowanie w kręgach "elit"
    • tomaszl
      17.05.2019 11:39
      Tyle że ten dokument co do jego założeń miał pokazać konkretne, udowodnione przykłady pedofilii w Kościele i to w dodatku z pokazaniem, jak ludzie Kościoła nie radzą sobie z tą patologią.
      Nikt w tym filmie nie neguje pedofilii w innych środowiska i nic nie stoi na przeszkodzie abys nakręcił podobny film o innych środowiskach.
      Szczególnie że istotą tego filmu było wykazanie że Kościół sobie z pedofilią w swych szeregach nie radzi. I to zostało udowodnione.
      • elle
        20.05.2019 12:53
        To dziennikarze mają obowiązek nakręcić taki film o innych środowiskach. Pytanie czy i kiedy to zrobią? Ten film (dobrze, ze powstał) jest ewidentnie na zamówienie polityczne. Pokazuje tez dobitnie, że kościół nie ma w Polsce władzy , co najwyzej w ludzkich sercach, (co jest i tak dla środowisk lewicowych nie do zniesienia) i to mnie cieszy. Pytanie tylko czy są to w stanie dostrzec ludzie z antykatolicka fobia. Natomiast widzać wyrażnie, że libealne media nie są obiektywne i apolityczne. Gdyby tak było dawno byśmy mieli podobny obraz o świecie modelingu, szołbiznesie, czy wybitnych reżyserach i innych celebrytach. To są osoby, ktore mają władzę przynajmniej tą czwartą, ktora jest najsilniejsza i chyba puki co nie do ruszenia.
    • Lu
      17.05.2019 12:04
      Ten argument jest od czapy. Czy jak dziennikarz robi materiał o łamaniu praw człowieka w Chinach, to zarzuca mu się, że nie poruszył kwestii zamordyzmu w Korei Północnej?
      • nĩck
        17.05.2019 18:53
        Gorzej jak pewne środowisko tropi na siłę rzekomy problem pedofilii tylko w pewnej określonej grupie osób by ją skompromitować, a na co dzień promuje dewiacje czyli również pedofilię, jest za tolerancją dla tych osób a nawet przyznaniem dewiantom przywilejów.
      • tomaszl
        17.05.2019 20:40
        @nĩck - a jak to jest ze publicznie piętnuje się jakieś mniej lub bardziej rzeczywiste promocje tzw. dewiacji, ale jednocześnie ma się problem z ukrywaniem gorszych dewiacji we własnych szeregach.
        Może najpierw warto oczyścić własne podwórko, a nie ciągle opowiadać o tych innych.
      • elle
        20.05.2019 13:03
        Tomaszu, czyli Twoim zdaniem lepiej być cynikiem niż hipokrytą? Lepiej seksualizowac dzieci na żer dla pedofilow i oburzać się na pedofilię ale tylko wśród duchownych? Kosciół katolicki jest jedyną współcześnie instytucją która walczy o zdrowie i bezpieczeństwo naszych dzieci - teraz próbuje się jej zakneblować usta ze względu na to, że znalazlo się kilku Judaszów. "Obłuda jest hołdem jaki występek składa cnocie" - dlatego wolę obłudników w sutannach niż cynicznych liberałów.
  • GOŚĆ
    17.05.2019 11:19
    Dwa w jednym : ks. Wawrzyniak reklamuje Sekielskiego, a KAI / wiara.pl reklamuje ks. Wawrzyniaka :-D
  • Powiem wprost
    17.05.2019 11:34
    A cóż to się dzieje? Jakiś kult nowego bożka się pojawia. Sekielski guru i krynica uczciwości i rzetelności dziennikarskiej. Wstydzilibyście się, księża chwalcy, którzy nie widzicie w czym uczestniczycie. Ja nie dziękuję za film Sekielskiego i nie zamierzam niczego oglądać, bo jakiś ksiądz, czy biskup jeden z drugim uważajo, że każdy powinien oglądać zmanipulowany film z elementami potwornej prawdy. Opamiętajcie się z tymi peanami na cześć "dzieła" Sekiela....
    • Katolik k
      17.05.2019 12:09
      warto chocby dlatego,ze przyklad tej kobiety pokzuje,ze gdyby jako dziewczynka wiedziala jakie to zlo i jak odcisnie ono pietno na calym jej zycu to zglosilaby i niedoszloby do nastepnych
      • POWIEM WPROST
        17.05.2019 12:41
        Nie trzeba oglądać tego filmu, by wiedzieć, że przestępstwa i krzywdy należy zgłaszać - dzieci, rodzicom/opiekunom, a dalej organom ścigania. Film nie ma nic do rzeczy. To kwestia wiedzy i właściwej edukacji w domu w rodzinie, a także w szkole.
      • Katolik k
        17.05.2019 20:49
        zauwaz co ta kobieta powiedziala.Ze ten ksiadz dobrze wiedzial,ze ona o tym nikomu nie powie.Skad to wiedzial?Skad wiedzial,ze inne tez nie powiedza i je wykorzystywal bo czul sie bezkarny?Przeciez sie przynal,ze bylo wiecej dzieci.
      • elle
        20.05.2019 13:22
        Katoliku K - to ten film chcesz tez dzieciom pokazywac? To rodzice mają dzieci chronic, a nie dzieci się same chronic. Zwalanie tego obowiązku na dzieci oraz pozbawianie autorytetu rodzicow koniecznego do ochrony dzieci to kolejny liberalny obłęd. Teraz molestowana 12-letnia dziewczynka bedzie sie zastanawiala, czy czasem "nie podjęla decyzji o nabywaniu doświaczeń seksulanych" w swietle wytycznych WHO a i adwokat sprawcy może ja o to zapytać. Ja tego filmu nie mam zamiaru oglądać, bo mnie akurat nie trzeba przekonywac jaka to krzywda a pewnie przy okazji musiałabym poznać wiele intymnych szczegółów tego przestępstwa jakimi zwykle się przy takich okazjach karmi chorą ciekawość gawiedzi. A najlepsza ochrona dla dzieci to miłość rodziców, wtedy nie trzeba dziecka uczyc, co to zly dotyk, bo zna dobry i potrafi odroznic jeden od drugiego, nie bedzie sie tez dopraszac o jakikolwiek za wszelka cene, no i ma zaufanie do rodzicow, nie da się go sklonic do milczenia, co wie kazdy pedofil i takich dzieci nie tyka. Oczywiscie brak milosci rodzicow nie jest wina dziecka i okolicznaoscia lagodząca dla pedofila, ale zwiazek przyczynowo-skutkowy jest - mniej wiecej taki sam jak pomiedzy ujawnieniem zlodziejowi PINu a kradzierzą. Kiedys jakis ksiądz sie rozsądnie w tym temacie wypowiedział, ale spotkal z wielkim oburzeniem.
      • Katolik k
        20.05.2019 22:08
        w tym filmie jest tez przyklad karygodnego zachowania rodzicow i wepchniecie przez nich broniacego sie dziecka w lapy pedifila.
  • tomaszl
    17.05.2019 11:39
    Tak, trzeba mieć odwagę i obejrzeć ten film.
  • Mateo
    17.05.2019 12:08
    Zastanawiam się czy nie zaproponować tego filmu właśnie na filmowy wieczór w ramach tygodniowych rekolekcji, które odbędę z rodziną w czerwcu.
    • GOŚĆ
      17.05.2019 12:35
      Ale kogo to obchodzi co sobie będziesz oglądał?
      • Mateo
        17.05.2019 13:42
        Nie ja, tylko grupa rekolekcyjna dla której przygotowujemy rekolekcje. Ten film mocno pokazuje hipokryzję i takie oszukiwanie swojego sumienia, jak można być pięknym na zewnątrz, a zepsutym w środku, takim ewangelicznym grobem pobielanym w środku pełnym plugastwa. Jeżeli ten film porusza osoby wierzące w kierunku rachunku sumienia - rozważenia, a jaki ja jestem, ile we mnie jest hipokryzji i oszukiwania samego siebie, i zachęca do zmiany życia, to jest to pod tym względem dobry film.
      • @MATEO
        17.05.2019 13:49
        a jeżeli nie pobudzi do tego, tylko do czegoś zupełnie przeciwnego?
      • k
        17.05.2019 18:26
        To może jeszcze jakieś porno czy kryminał na tych rekolekcjach? Też mocno pokazują hipokryzję i oszukiwanie sumienia.
    • nĩck
      17.05.2019 18:30
      To już lepiej obejrzyjcie film COCO, tez nie religijny ale przynajmniej z jakimś morałem ;)
    • Anna Panna
      22.05.2019 21:28
      I tak Tomasz Sekielski stanie się rekolekcjonistą i duchowym kierownikiem polskich kapłanów Trzeciego Tysiąclecia. A może to on jest tą iskrą, która... ?
  • marek
    17.05.2019 12:54
    z dobra rodzi się miłość a nie nienawiść, destrukcja,atak,agresja,etc.
  • Ania
    17.05.2019 14:02
    Przesada z tymi peanami na część filmu.
  • WWW
    17.05.2019 16:23
    Mój znajomy tak to skomentował: film tak jak i seks - jest przereklamowany.
  • mb
    17.05.2019 17:17
    A niby po co to obejrzeć?. Człowiek wchodzi na stronę gościa bo chce przeczytać coś o wierze, szuka wiadomości dzięki którym mógłby wzrastać, a za niedługo oprócz polityki będzie tylko pedofilia na stronie gościa. Zniechęca mnie to coraz bardziej do wchodzenia na stronę, a kiedyś uwielbiałem czytać artykuły. Pierwsze dwa artykuły "polecane" na stronie dotyczą pedofilii. Myślałem że Kościół powinien polecać wiarę. W ten sposób zniechęca się ludzi wierzących do wchodzenia na stronę, a niewierzący, szukający Boga, tutaj nic o nim się nie dowiedzą. Wałkując ten temat stworzono tylko pole do nienawiści dla antyklerykałów.
  • nick
    17.05.2019 17:45
    Mnie inna rzecz zastanawia. Ilu ludzi idzie do stanu kapłańskiego żeby po prostu być bliżej dzieci?
    • DREM0R
      17.05.2019 18:20
      DREM0R
      Z analiz przeprowadzonych za granicą wynika, że niewielu. To nie jest tak, że pedofil idzie do seminarium, by mieć łatwiejsze "łowy". Problem pedofilii klerykalnej (bo tak to jest nazwane) polega głównie na tym, że osoby nie radzą sobie z własną seksualnością, która nie jest w żaden sposób "przepracowywana" w ramach formacji, czy dalszej służby. W środowisku księży od tematów seksualności zwyczajnie się ucieka, gdzieś się ten temat spycha, udając, że nie istnieje.
      • elle
        20.05.2019 15:13
        Aha, teraz rozumiem dlaczego wsrod sedziow sa zlodzieje, w sluzbie zdrowia mordercy, a artysci uwielbiaja brzydote - najwyrazniej realizacja powolania wywołuje cos wrecz przeciwnego. A tak na powarznie, to te analizy sa zupelnie nieprzekonywujace, nawet obozy koncentracyjnie nie produkowaly masowo bestii, bestia musi w człowieku byc wczesniej.
  • nick
    17.05.2019 17:46
    cd Ilu takich zostaje nauczycielami?
  • nĩck
    17.05.2019 17:50
    Jeśli ktoś popełnił przestępstwo to zamiast kręcić film powinno się to zgłosić na prokuraturę. Jakoś nie widzę innego celu w tej nagonce na osoby duchowne poza stygmatyzacją duchownych i niszczeniem autorytetu Kościoła. Bo jaki inny może być skutek w maglowaniu tego tematu w mediach.
    • DREM0R
      17.05.2019 18:20
      DREM0R
      Jakbyś oglądał film, to byś wiedział, że sprawy były zgłaszane do prokuratury, do kurii, były wyroki, zakazy, kuratorzy. Mimo to hierarchowie dopuszczali do dzieci skazanych, albo zwyczajnie nie wywiązywali się z sądowych nakazów.
      • elle
        22.05.2019 16:05
        No dobra, obejzalam w koncu ten film. Jest porazajacy, nie ma więc powodu zybys sial dodatkowo swoje dezinformacje. Zgodnie z filmem z dziecmi mial kontakt jeden skazany podczas rekolekcji w kosciele, to nie hierarchowie go dopuscili a ksiądz proboszcz nie sprawdzil. Z sadowych zakazow nie wywiazal sie skazany oraz system penitencjarny a nie hierarcha , bo hierarcha nie jest kuratorem. Pytanie teraz gdzie byl kurator i czy wogole zostal wyznaczony i jest to pytanie do sadu raczej. Kto wogole jest odpowiedzialy za obrone spoleczenstwa przed pedofilami? Dlaczego dostaja niskie kary i to w zawieszeniu i czemu nikt nie pilnuje, czy nie nalezy kary odwiesic? Przeciez Kościół nie funkcjonuje poza prawem, kaplani podlegaja pod kodeks karny tak jak wszyscy obywatele. Wyglada na to, ze pedofile sa w Polsce bezkarni.
  • And
    17.05.2019 19:30
    no nic. W naiwnosci niektorzy sadza, ze p. sekielski mia
  • podaj nick
    17.05.2019 21:06
    wydaje mi się że wiele jest niedoróbek w temacie duchowieństwa, form duszpasterzowania, też braków u wiernych wynikających z różnych rzeczy, pedofilów jest nie wiele, nie jest to paląca bolączka przynajmniej w Polsce, jednakże sugestie na tematy poza pedofilią są niewspółmiernie słabo i "nieprzemakalne" podejmowane np. co do nachalnego wpychania narracji filożydowskiej do nauczania a w porównaniu na niesamowity odzew po filmiku jednego dziennikarzyny to już matrix z leksza powstaje
  • robak
    17.05.2019 22:00
    cyt ( Od lat prowadzi bloga wegrzyniak.com, na którym nie boi się pisać o rzeczach trudnych, a nawet kontrowersyjnych.) - adyć tak się zdobywa rozgłos , gdy się pisze o rzeczach kontrowersyjnych może by tak powiedzial wprost że katolik zachodni nie spowiada się lat kilka i iddzie do komunii ( jednak to jest pewnikiem nic kotrowersyjnego dlatego o tym nie powie że ichni katolicy mają inny dekalog i inne jakoweś prawo kościelne . pozdrawiam
  • Savonarola
    18.05.2019 00:39
    Jest wielu uczciwych ksiezy,ktorych nie laczy nic z pedofilia,poza potezna instytucja ktorej sluza,a ktora uapdlych moralnie ksiezy starala sie chronic,zamiast pozbywac sie ich jak gangreny.
  • Danka
    18.05.2019 01:13
    A po co mam oglądać?
  • podać nick
    18.05.2019 07:47
    Szkoda, że przez takie ukrywanie przestępców wszyscy uczciwi i wierni Bogu kapłani muszą cierpieć, bo teraz każdy może być niesłusznie podejrzewany albo o to, że brał w tym czynny udział, albo ukrywał sprawców. Ciekawe czy teraz znajdzie finał sprawa oskarżeń o molestowanie w zakonie dominikanów jakie zgłaszał parę lat temu o. Adam Wyszyński? Sprawa prawdopodobnie zamieciona pod dywan, a z młodego zakonnika zrobiono osobę niepoczytalną i oskarżono o ucieczkę z zakonu. Moderacjo, nie usuwaj tego komentarza, bo skoro to robisz, to znaczy, że chcecie nadal ukrywać przestępców homoseksualnych i nie ma w was woli oczyszczenia duchowieństwa .
  • Ina
    18.05.2019 09:04
    Czy msza św. odprawiona przez księdza przestępcę jest nadal świętą?
    • Piotr
      18.05.2019 13:16
      Więc uważasz że to ksiądz czyni Mszę świętą? O naiwności! Przecież to Chrystus prawdziwie obecny na ołtarzu czyni Mszę świętą!
      • krk
        20.05.2019 10:56
        Dokładnie! Ostatnio w jednej stacji radiowej jakiś celebrytan opowiadał jak z dzieckiem z rodziny był w kościele i dziecko zapytało co ksiądz teraz robi, a on mu powiedział, że zjada opłatek i pije wino. Ręce opadają...
    • Piotr
      18.05.2019 13:18
      Tak samo jest ze spowiedzią, to Chrystus czyni spowiedź świętą, ksiądz to tylko pośrednik!
      • DREM0R
        18.05.2019 17:03
        DREM0R
        Czyli sugerujesz, że spowiedź u suspendowanego księdza też jest święta, bo to tyko pośrednik i nie ma znaczenia jego postawa?
      • H
        20.05.2019 00:31
        W niebezpieczenstwie śmierci nawet suspendowany ksiądz może rozgrzeszyc
  • M.b.
    22.05.2019 06:55
    Wobec tego co czytam z każdej strony chciałam zapytać czy jeśli dalej nie będę chciała oglądać tego filmu to mam się zacząć z tego spowiadać???
    • Katolik k
      22.05.2019 21:06
      nie ogladaj.Gdy zobaczysz wstrzasnie toba.Hierachia upychajac to pod dywanem nie rozumiala jakie wielkie czyni zlo.Szczerze powiedziec ja tez tego nie rozumialem.Dziwne jest to,ze szkoda mi i ofiar i ...przestepcow.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
14°C Czwartek
dzień
14°C Czwartek
wieczór
12°C Piątek
noc
9°C Piątek
rano
wiecej »