• Bezimienny
    05.04.2020 12:55
    Bezimienny
    Uważałby z tym stwierdzeniem, że jak ktoś będzie szósty czy siódmy w Kościele, to łamie piąte przykazanie. Jeśli w katedrze abp Polaka jest nawet 10 ludzi, to mogą stać w odległości 10 metrów od siebie. Czyli w znacznie większej odległości, niż leżą ludzie od siebie w szpitalach. W transmisjach zaś widać, że księży bywa na mszach więcej niż 5. Grzechem jest sprowadzanie niebezpieczeństwa na innych, a nie nie trzymanie się ścisle zakazów, gdy rozum wskazuje, że niebezpieczeństwa nie ma. Spacerujący samotnie o godzinie 1 w nocy po ulicach na pewno nie jest dla nikogo zagrożeniem, a prawo nibył łamie, prawda?

    Ciekawe jest jeszcze jedno: władzy zakazy nie obowiązują. Policja chodzi dwójkami nie 2 metry od siebie, prawda? Tu chodzi o rozu, nie trzymanie się litery prawa...
    • BabaJaga1
      05.04.2020 13:11
      masz racje ale z ludzmi jest tak,ze jak7 nic sie nie stanie to i 10.A moze 100?
    • ulaN
      05.04.2020 14:19
      Spacerujący o pierwszej w nocy łamie prawo? A jakie? Wyjść na spacer, dla zdrowia psychicznego, można i należy. Unikając innych ludzi. Jasno było to powiedziane. Godzina nie była określona. Co do księży sprawujących Eucharystię- jeśli w jednym budynku mieszkają, razem jadają, to przecież z punktu widzenia prawa jest to taka sama sytuacja jak wieloosobowa rodzina. Nikt nie każe rozłączać się rodzinie, nie bawić się razem w przydomowym ogrodzie tylko dlatego, ze jest ich więcej niż pięcioro. Nietrafione te przykłady...
    • Anonim (konto usunięte)
      05.04.2020 16:18
      5 osób jest minimalną logiczna ilością osób przy ślubach, chrzcinach i pogrzebach. Dziś nie powinno być żadnych Mszy św. z ludem.
  • KRM
    05.04.2020 13:05
    "Duchowny ocenił, że wprowadzone zakazy są racjonalne". A jak JE Ksiądz Prymas oceni racjonalność takiego rozwiązania: liczba wiernych w kościele ograniczona jest na stałe do 5 (do 11 kwietnia) lub do 50 (od 12 kwietnia) i jest tak niezależnie od rozmiarów kościoła. Bez względu na to czy jest to mała kapliczka lub drewniany kościółek czy też wielka katedra. W tym samym czasie liczba klientów w sklepie zależy od liczby kas w sklepie (czyli jakoś tam uzależniona jest od rozmiarów sklepu) a liczba pasażerów w środkach komunikacji publicznej uzależniona jest od liczby miejsc siedzących w pojeździe (więc także uzależniona jest od gabarytów pojazdu).
    Dlaczego Ksiądz Prymas nie sprzeciwia się temu NIERACJONALNEMU dyskryminowaniu wiernych wobec klientów i pasażerów.
    • Anonim (konto usunięte)
      05.04.2020 16:16
      Nie będzie 50 wiernych po 11 kwietnia.
      • KRM
        05.04.2020 17:20
        Bawi się Pan we wróżkę czy w jasnowidza?
        Przed następną przepowiednią polecam lekturę: § 9 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U.2020.566)
      • Anonim (konto usunięte)
        05.04.2020 17:26
        Nie, po prostu widzę statystyki zachorowań.
      • KRM
        05.04.2020 17:34
        Polecam taką lekturę:
        http://www.exmetrix.com/pl/uncategorized/koronawirus-w-polsce-aktualizacja-prognozy-exmetrix-po-24-03-2020/
      • KRM
        05.04.2020 17:37
        Wnioski z tej prognozy prawdopodobnie każdy z nas wyciągnie odmienne ale zawsze warto wiedzieć co przewidują inni - zwłaszcza ci którzy od dawna się tym zajmują.
      • Anonim (konto usunięte)
        05.04.2020 17:39
        Czy ta prognoza uwzględnia tzw. druga falę, która się pojawi, gdy zbyt wcześnie osłabi się izolację społeczną. Bo dramatem tego wirusa jest transmisja poziom od osób nie wykazujących oznak choroby. W dodatku testowanie nic nie pomoże, bo testy działają dopiero po 7 dniach.
      • KRM
        05.04.2020 17:40
        Proszę przeczytać prognozę. Zobaczyć jej założenia oraz dotychczasową sprawdzalność.
        Sapienti sat
      • Anonim (konto usunięte)
        05.04.2020 17:46
        Sprawdzalność czego konkretnie? Bo przecież na wyniki testów czekało się po kilka dni, a podawane dane są z opóźnieniem - vide zmarła kobieta z Limanowej.
        Notabene model się nie sprawdza, bo jest mniej przypadków niż tam wyliczone. Co wcale nie jest takie dobre dla prognoz czasowych.
        ale pożyjemy - zobaczymy.
        ps. dziś mamy już 4102/94 co
  • KRM
    05.04.2020 15:59
    Przychylam się do postulatu teofanesa. Przymierze tronu z ołtarzem zwykle w historii w końcu wychodziło bokiem temu drugiemu. Niech cesarz robi to co należy do cesarza a nasi P.T. bracia we fioletach i purpurze niech się raczej zajmują oddawaniem Bogu tego co należy do Boga. Legitymizowanie postępowania władz wydaje się nie należeć do zakresu misji, którą Pan powierzył apostołom i ich następcom.
    Dużo zdrowia!
  • Anonim (konto usunięte)
    05.04.2020 16:15
    Zakazy winny mieć oczywiście logiczne wytłumaczenie. I być na tyle oczywiste, aby nie było tak, jak ostatnio gdy spacer, bieganie były rzeczami niezbędnymi.
    Aby cała ta kwarantanna narodowa miała sens to przede wszystkim wszyscy powyżej 65 roku powinni mieć bezwzględny zakaz wychodzenia z domu, a pozostali tylko praca/sklep spożywczy/apteka/spacer z psem.
    Co więcej kościoły winny być praktycznie zamknięte. I taki zakaz powinien być bezwzględny. Ale aby go wprowadzić trzeba wprowadzić stan nadzwyczajny.
    To co dziś jest powoduje więcej zamieszania niż pożytku - stanie na dworze (a mamy i deszcz i zimno) do sklepów, bo akurat wielu dziś nawet zakupy spożywcze traktuje w kategoriach zwiedzania z braku innego zajęcia. W domu mogę sypiać z legalnie poślubioną żoną, ale na dworze 2m od niej. Młodzi ludzie nie mogą wyjść z psem czy na zakupy, a przecież większość Polaków nadal pracuje.
    A i jeszcze jedno - obowiązkowe maseczki, ale to wprowadzić to każdy powinie dostać taki pakiet. Podobno mamy sprawną pocztę, wiec można to dostarczyć (podobno) bez problemu.
    • KRM
      05.04.2020 17:31
      Słyszał Pan może uzasadnienie dla 2 m odległości pomiędzy wszystkimi osobami, także tymi, które mieszkają razem - wygłoszone przez rzecznika prasowego KG Policji? Nakaz ten został wprowadzony "aby ułatwić pracę policjantom" bo wcześniej trudno im było ustalić kto z kim faktycznie mieszka i czy osoby spacerujące blisko siebie łamią prawo czy też nie. Tak więc zdaniem pana rzecznika państwo i przepisy wydawane przez jego władze istnieją w pierwszej kolejności po to aby ułatwiać życie funkcjonariuszom.
      Czyż nie tak rodzi się państwo policyjne?
      Już dzisiaj musimy myśleć o tym, że po wygaśnięciu epidemii nikt z nas nie chce się obudzić w czymś na kształt Korei Płn. (wg oficjalnych informacji tam nie ma wirusa a Kim trzyma się mocno).
      • Anonim (konto usunięte)
        05.04.2020 17:35
        Słyszałem, co gorsza wiem, ze znajdą się nadgorliwi funkcjonariusze wlepiający mandaty małżonkom na spacerach.
        Słyszałem też o paru innych pomysłach. I się z nimi wewnętrznie nie zgadzam. Ale niestety rozumiem tę ideę, bo Polacy nie mają karności w sobie, a każdy kto dziś łamie izolację społeczną jest potencjalnym mordercom. Te idiotyczne w sumei nakzay powstały, gdy Polacy jak stado baranów wylegli na powietrze w fazie radykalnego wzrostu pandemii w Polsce.
    • KRM
      05.04.2020 17:44
      No to mam dla Pana złą (chyba) wiadomość. Od jutra temperatura na przeważającym obszarze kraju ma wzrosnąć do 17 a nawet 19 st. C. Będzie słonecznie. I tak ma być przez cztery kolejne dni (jeśli prognozy pogody się sprawdzą). Czy Pana zdaniem stado baranów znów wylegnie tłumnie na pastwiska?
      • Anonim (konto usunięte)
        05.04.2020 17:48
        To nie jest zła wiadomość dla mnie. To jest za to "dobra wiadomość" dla wirusa. Niestety obawiam się kolejnych restrykcyjnych zapisów...
  • Anonim (konto usunięte)
    05.04.2020 16:23
    Nawiązując do postawy biskupów, to poza naprawdę nielicznymi przykładami biskupi zdali egzamin z odpowiedzialności za powierzony sobie lud. Choć zapewne to co musieli i będą jeszcze musieli zrobić ich napawa wielkim bólem to w całym tym panicznym zgiełku okazali się praktycznie jedyną ostoją spokoju i myślenia.
  • KRM
    05.04.2020 17:15
    Zdaje się, że jest sporo wiernych, którzy z poglądem Księdza Prymasa się nie zgadzają:
    https://www.rp.pl/Kosciol/200409654-Katolicy-gorszego-sortu--Petycja-do-premiera.html
    • Anonim (konto usunięte)
      05.04.2020 17:31
      Zdaje się, że są to bardzo niepoważni katolicy. Dla którym jak widać zdrowie i życie swoje i bliźnich nie jest istotne.
      Mamy (mam nadzieję) bliski srodek pandemii (oby) więc co najwyzej trzeba jeszcze wzmocnić ograniczenia, min. zakazać przemieszczania się po kraju i oczywiście obowiązkiem władz jest utrzymanie obecnych zakazów aż do wyraźnego kilkudniowego trendu spadkowego.
      A tym wszystkim , co podpisali petycje proponuje w Wielkim Tygodniu wspomóc służby medyczne choćby szyjąc maseczki. A jeszcze publiczne przeprosiny za ośmieszanie katolików.
  • L1u2k301
    05.04.2020 21:02
    Popieram! Do pracy chodzić to obowiązek, do sklepu, też, bo gospodarka padnie, na spacer, byle nie przesadzać, do kościoła nie pójdę, bo po co? i tak mnie nie wpuszczą, sakramenty sami dla siebie sprawują. Widocznie władze kościelne uznały, że ratunku w kościele nie ma co szukać, przecież Bóg nie pomoże, a sakramenty, widocznie można bez nich żyć.
    • Anonim (konto usunięte)
      05.04.2020 22:54
      Czytając kolejny tego typu komentarz widzę przepaść pomiędzy egoizmem domagania się sakramentów, a życiem wiarą w tym przykazaniem miłości bliźniego.
  • L1u2k301
    05.04.2020 21:05
    Lud prędko tego wam nie wybaczy.
  • Ryszard_D
    05.04.2020 23:00
    Obecny Prymas Polski abp Polak pozuje do zdjecia jak kandydat na Prezydenta Polski - jakos inaczej utrwalilem sobie Prymasow Glempa i Wyszynskiego… jaka mentalnosc takie oredzia do Polakow.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
14°C Czwartek
wieczór
12°C Piątek
noc
9°C Piątek
rano
16°C Piątek
dzień
wiecej »