• Polak
    10.04.2012 17:23
    Brakuje mi w słowach Hierarchy jednego. Upomnienia się o prawdę. O rzetelne wyjaśnienie tej strasznej śmierci polskiej elity. Polscy naukowcy z USA, którzy chcą wyjasnić katastrofę, są ośmieszani przez media zdominowane przez jedna opcję.
    Dowody nadal znajdują sie w rękach jednego z najgorszych reżimów współczesnego świata
    • Artur
      10.04.2012 20:06
      Masz rację. Badania niezależnych ekspertów określono hollywoodzką hucpą. Ciekawe do czego jeszcze zdolna jest "publiczna" telewizja (czytaj rządowa TVP)? Takiej prawdzie mamy służyć?

      Zastanawiające jest też to, że do wszelkich wspomnień przed kamerą starannie wyselekcjonowano osoby, które nie podważają rzetelności śledztwa, a społeczne zgromadzenie przed Pałacem Prezydenckim, wedle dawnego zwyczaju określono wiecem inspirowanym przez wiadome środowiska - czyli PiS. Skąd my znamy takie wybiegi dziennikarskiej manipulacji?
      • ewunia
        11.04.2012 00:19
        Artur, to nie manipulacja. Przeciez to prawda, ze PIS to organizuje.
      • piotr
        11.04.2012 10:05
        No i co z tego, że PIS to organizuje. Partia PO za to zorganizowała wizytę w Smoleńsku. Śledztwo oraz wrak oddała Rosjanom, zorganizowała kampanię medialna przeciw Prezydentowi Kaczyńskiemu-czyniąc go głównym winowajcą. PO zamyka usta opozycji nazywając ich wichrzycielami. Społeczeństwo polskie za rządów PO zostało upodlone. Odbiera się nam prawo do bezpłatnego leczenia, do emerytur, młodym odbiera sie prawo do pracy, sprzedając lub likwidując zakłady. Przemysł i gospodarka polska właściwie już nie istnieje. I nagle przebudzenie-nie ma na emerytury...Do opozycji należy przeciwstawić się złu !!! A że podobno mamy demokrację - więc możemy demonstrować nasze niezadowolenie, czy to się podoba "piotrowip", "karelowi", "obywatelowi", "myślącemu", "ewuni"... czy nie !!!
  • Nadzieja
    10.04.2012 17:37
    "Poznacie Prawdę a Prawda was wyzwoli."
    • Anonim (konto usunięte)
      11.04.2012 09:16
      @Nadziejo, parafrazujac slowa Pilata: ale ktora "prawde"?

      Te, ktora juz z gory "zna" Jaroslaw?
      Te, ktora stwierdzily sledztwa, nawet jesli nie doskonale prowadzone, to jednak pewne FAKTY byly jakie byly?
      Te, ktora ofiary katastrofy zabraly ze soba do grobu?

      Czy w ogole ktos chce znac prawde?
      Ja mam wrazenie, ze kazdy wie swoje i dopoki ktos oficjalnie nie potwierdzi JEGO wersji to on i tak nie uwierzy...

      A balagan w polskim panstwie jak byl, tak i bedzie. I zaden "Jaroslaw" i zadne "intronizacje" nas nie zbawia.

      Bo porzadek kazdy z nas musi zaczac od siebie.
  • SylwesterŚlesiński
    10.04.2012 18:26
    Fragment listu otwartego do pana Jarosława Kaczyńskiego:

    "(...)"Bóg jest sędzią sprawiedliwym, który za dobre wynagradza, a za złe karze".

    Nie można inaczej interpretować żadnej tragedii, a szczególnie nagłej i niespodziewanej śmierci, jak właśnie przez pryzmat Bożej sprawiedliwości. Nic na tym ziemskim padole nie dzieje się bez woli Bożej. Tu nawet wróbel nie spadnie na ziemię bez woli Ojca naszego!(Mt 10, 29).
    Nie wiem czym te wszystkie ofiary zasłużyły sobie na tak surową karę - to, co kryje się w naszych sercach, zna tylko Bóg, mogę jedynie postrzegać i analizować wydarzenia wokół nas niedoskonałym ludzkim rozumem. W mojej ocenie, naszym najpoważniejszym grzechem jest gwałcenie pierwszego i najważniejszego przykazania, jakim jest miłość Boga i bliźniego(także tego, który jest naszym nieprzyjacielem). Dotyczy to nie tylko wymiaru tego problemu w skali międzyludzkiej, ale także, a może szczególnie, na poziomie relacji między narodami! Sprawa Katynia jest chyba takim przykładem, jak manipulując tragedią sprzed lat, można niszczyć rodzące się dobre relacje między dwoma państwami. I właśnie symbolicznie, to straszne miejsce stało się grobem kolejnych Polaków, którzy z jednej strony pragnęli uczcić pomordowanych i modlić się o ich zbawienie, a z drugiej zaakcentować swoją obecnością niegodziwość gospodarzy(niech Pan sobie wyobrazi, że przychodzi ktoś do Pana z wymuszoną wizytą i na dodatek mówi jaki to Pan jest okropny - nawet jeśli jest to prawda?). Tak nie postępują uczniowie Chrystusa! Jest oczywistym, że świętej pamięci Pan Prezydent Lech Kaczyński, był tam niemile widzianym gościem! Z pewnością wielu Rosjan życzyło mu źle, a wiemy, że złe życzenia także się spełniają, jeśli są usprawiedliwione chociażby w jakiejś cząstce.

    Przy okazji chciałbym uświadomić Panu również inną prawdę. Objawienia z Fatimy mówią o II Wojnie Światowej jako Bożej karze za grzechy narodów Europy. Także za grzechy Polaków! Nie jest sprawą przypadku, że w czasie wojny najbardziej ucierpiały elity narodu. One to właśnie były odpowiedzialne za doprowadzenie do upadku moralnego naszej Ojczyzny. Katyń sprzed 70 lat jest symbolem wymierzenia Bożej kary tymże właśnie elitom. Nie oznacza to oczywiście, że tylko ci co zginęli byli winni. W Ewangelii mamy podobny przykład, gdy Jezus mówi o Galilejczykach, których krew Piłat zmieszał z krwią ich ofiar:

    Jezus im odpowiedział: "Czyż myślicie, że ci Galilejczycy byli większymi grzesznikami niż inni mieszkańcy Galilei, że to ucierpieli? Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy podobnie zginiecie. Albo myślicie, że owych osiemnastu, na których zwaliła się wieża w Siloe i zabiła ich, było większymi winowajcami niż inni mieszkańcy Jerozolimy? Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy tak samo zginiecie"(Łk 13, 2-5).(...)"

    Szczęść Boże!

  • piona
    10.04.2012 19:42
    piona
    Święte słowa. Jeszcze przez długie lata możemy robić wojnę domową "smoleńską" tylko po co i dla kogo?
    Czy to cokolwiek da umarłym albo żyjącym? W polityce nigdy nie chodzi o prawdę Chrystusową ale ludzką. Ta zaś jest różna, w zależności od celów jakim ma służyć.
    Jeżeli rządzący cokolwiek ukryli to nie pozwolą na to aby obecnie to wyszło. Jeżeli nie ukrywają, to będziemy się tarzać w tym błocie przez dziesięciolecia zamiast walczyć o przyszłość Polski.
    Dla mnie ważna jest wiara i przyszłość moich dzieci więc drodzy politycy kiedy przyjdzie 20 rocznica smoleńska może wtedy dacie sobie spokój z wojnami domowymi. Tylko co wtedy zostanie z chrześcijaństwa w Polsce...?
    • tadeusz
      10.04.2012 21:32
      Widać piona, że przbija przez Ciebie egoizm i poprawniśc polityczna.
      Nikt i nic, nie jest Cię w stanie zmienić, dokąd nie doświadczysz tego na własnej osobie czy własnej rodzinie.
      Nie życze Ci tego, aby spotkało Cię jakieś nieszczescie. Jednak życze Ci, aby Twoja wiara i wyobrażnia, wzięły góre nad głupotą i zadufaniem.
      Jeśli dla Ciebie wiara jest najważniejsza, to pamietaj, że prawda jest zawsze przed wiarą, nigdy odwrotnie.
    • Tomek
      10.04.2012 21:55
      Może będziesz zyć, jak Putin Ci zima gazu nie zakręci.
      A Twoje dzieci nie będą miały już szansy życia w suwerennym kraju......

      • Anonim (konto usunięte)
        11.04.2012 09:45
        Tomek, ale co ty KONKRETNIE ROBISZ, zeby twoje dzieci zyly (tak jak i ty) w "suwerennym kraju"? Poza CZEKANIEM na prawde, jaka by ona nie byla?

        Znasz piosenke Gintrowskiego i Kaczmarskiego "Jeszcze dzien, jeszcze dwa"? Nie? To posluchaj na youtubie.
        I Wyspianski to juz w Weselu wypominal i Kaczmarski 80 lat pozniej.
        A Polacy czekaja, czekaja i ciagle maja nadzieje, ze cos dostana za darmo, bo sobie na to "zasluzyli".

        No to czekajmy dalej.
    • Miro
      11.04.2012 00:07
      "Czy to cokolwiek da umarłym albo żyjącym?" No masz rację :). Po co było tyle lat upominać się o prawdę o pomordowanych oficerów w Katyniu. Co to dało?:(. Lepiej "myśleć" o dzieciach. Tzn "skóra,fura i komóra"
      A prawda o Smoleńsku to nie jest sprawa "polityków" tylko każdego z nas.
  • Awa
    10.04.2012 20:45
    Awa
    Zdaniem kardynala jaka w końcu jest ta rana?
  • SylwesterŚlesiński
    10.04.2012 21:02
    A mój komentarz znów się nie ukazał... chociaż nie było tam obraźliwych wyrazów.
  • Scott
    10.04.2012 21:17
    Piękne słowa księże kardynale.
    Co do katastrofy...
    Wszelkie poszukiwania prawdy muszą prowadzić do Jezusa bo Jezus jest Prawdą. Wszyscy którzy sądzą lekkomyślnie że pokój wybudują na kłamstwie nie wiedzą o czym mówią. Historia nie zna takiego przypadku.

    Smolensk to sprawa wagi najwyższej, i od niej zależy nas prestiż jako kraju.
  • EdekP
    10.04.2012 21:38
    Ksiądz kardynał słynie z tego, że mówi samiuśkie bardzo mądre rzeczy. I tym razem się nie zawiodłem. Dla każdego coś miłego.
  • SylwesterŚlesiński
    10.04.2012 22:05
    Kochani moderatorzy, czy naprawdę moje teksty są nie do "przełknięcia" dla politycznej poprawności, kościelnej poprawności, czy może jeszcze jakiejś innej poprawności?
    Chciałbym się tylko dowiedzieć, czy jest to Wasza własna inicjatywa, czy konsultujecie się z "Górą"?

    Szczęść Boże!
  • Joachim Bach
    10.04.2012 22:11
    Niestety brakuje nam dzisiaj prorokow na miare kardynala Wyszynskiego, ktory nie bal sie glosic prawdy nawet jesli grozilo za to wiezienie czy nawet smierc.Wiekszosc hierarchow w Polsce chce zyc dobrze ze wszystkimi. Sol tracaca swoj smak i swiatlo, ktore nie swieci, to dramat wielñu dzisiejszych chrzescijan.
  • ab
    10.04.2012 22:37
    "negocjujący prawdę" kard. Nycz i mówiący o potrzebie prawdy bp. A.P. Dydycz - warto posłuchać i porównać.
  • Miro
    11.04.2012 00:02
    Tak.Istotnie. Rana pięknie się zabliźnia."Pancerna brzoza,pijany Błasik,cztery podejścia itd". Mam pytanie do ks. biskupa. Czy rana Powstania Warszawskiego już się zabliźniła czy nie. To może już o tym nie mówmy!!!!
  • Stanisław_Miłosz
    11.04.2012 07:13

    Diabłu świeczkę, Panu Bogu ogarek.
    Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie.

     

  • ks.Bogdan
    11.04.2012 21:54
    biskupie Nycz nie ośmieszaj się
  • Andrzej
    11.04.2012 23:54
    Dla mnie smoleńską ranę wszelkimi sposobami opcja rządowo-medialna stara się zabandażować kłamstwami i wymusić zapomnienie. Rodziny wraz z rozumiejącą ją częścią społeczeństwa będzie rozdrapywać tę ranę aby się nie zabliźniła przed oczyszczeniem. Na szybkie zagojenie się nie zanosi. A szkoda. Kolejny raz widać jak wzajemne animozje niewielkich grup wpływu dzielą społeczeństwo i gubią kraj. Czy na tym portalu nie można oczekiwać mądrzejszej postawy? Oczywiście nie od tych drogich gości, którzy są tu oddelegowani, a których już poznaliśmy.
  • Maxim
    12.04.2012 13:37
    Te mówienie o ranach to takie masło maślane. Nic z tego nie rozumiem.
    • Barnaba
      12.04.2012 15:41
      To tylko współczuć.
    • Barnaba
      12.04.2012 15:42
      "Rany, która się pięknie zabliźnia, nie wolno rozdrapywać. Ale też rana, która nie została do końca oczyszczona, nigdy się nie zabliźni. Modlimy się za tych, którzy próbują rozdrapywać zagojone rany, ale i za odpowiedzialnych za to, by cały kontekst tego tragicznego wydarzenia sprzed dwóch lat oczyścić – by ta polska rana mogła się do końca uleczyć"

      Amen!
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12°C Wtorek
rano
9°C Wtorek
dzień
10°C Wtorek
wieczór
9°C Środa
noc
wiecej »