• katolik
    01.01.2013 19:10
    TV TRWAM trwa w błędach a Radio Maryja głosi herezje. Takie mamy czasy.
    Wszystkie religie pochodzą z piekła z wyjątkiem jedynej objawionej przez Boga.
    Katolicka prawda na moim blogu.
    http://tradycja-2007.blog.onet.pl/
  • M.R.
    01.01.2013 19:30
    Człowiek pomnik. Niezłomny. Duszpasterz. Prorok.
    Dlaczego obronienie istnienia TV Trwam i Radia Maryja jest takie ważne? Nie dlatego, bo są takie dobre, choć w porównaniu z resztą SĄ DOBRE, a dlatego, że są w tej chwili ostatnią widoczną rubieżą Kościoła w Polsce. W Kościele dokonuje się w tej chwili decydujący podział, rozłam niewidoczny dla ogółu. W jego rezultacie zdecyduje się katolicka przyszłość Polski. Albo Polska stanie się jednym z najbardziej zlaicyzowanych krajów na kontynencie, albo nowe pokolenie odzyska Jezusa i zostanie odzyskane dla Jezusa. Bez TV Trwam i Radia Maryja jest to praktycznie niemożliwe. Unicestwienie medialnego ośrodka O. redemptorystów oznacza też w rezultacie utrwalenie obecnego systemu, opartego na totalitarnym kłamstwie na kolejne pokolenie i to w sytuacji znacznego spadku populacji kraju, składającej się głównie z ludzi starszych i bezsilnych. To jest walka na śmierć i życie. Należy się liczyć z tym, że TV Trwam nie dostanie miejsca na multipleksie. Ten scenariusz wpisany jest w logikę systemu powstałego w 1944 r. i utrwalonego w 1989 r. przy okragłym stole. W tej sytuacji należy pomyśleć o innych możliwościach osiągnięcia założonych celów. Nadzieja dla Polski gaśnie z każdą minutą istnienia i utrwalania obecnego układu, całkowicie sprzecznego z polską tradycją, z istotą polskości, bedącego jej zaprzeczeniem i całkowicie jej wrogiego. Zniszczenie Kościoła katolickiego jest w sposób oczywisty jego podstawowym celem. Ponieważ nie jest możliwe uderzenie wprost, więc systematycznie niszczy się go przez niszczenie rodziny, tradycji, podstaw gospodarczych społeczeństwa i Kościoła, poprzez uderzanie we wszystkie tradycyjne wartości, w tym w tradycyjny system nauczania
    • do @M.R.
      02.01.2013 06:50
      Zupełnie Ci odbiło w tej tyradzie pełnej przeinaczeń i kłamstw, jakby świat kończył się na problemie TV Trwam i laicyzacji Polski.
      Kościół katolicki u nas sam się niszczy na własne życzenie, bo chciałby zawłaszczyć przestrzenią publiczną całkowicie, nie oglądając się na inaczej myślących, a poza tym niech ten Kościół oczyści własne szeregi najpierw i uderzy się w pierś.
      Nie sądzę, aby abp Tokarczukowi akurat w ostatnich chwilach życia sprawa TV Trwam leżała na sercu szczególnie. To był b. stary człowiek, zajęty już przeglądem własnego życia i rozliczaniem się z niego przed Bogiem.
      Co do tradycyjnych wartości, to były one słowiańskie, z własną kulturą, niszczone potem.
  • czytelniczka
    01.01.2013 19:40
    Pisanie nazwiska z błędami jest karygodne
  • Iwona
    01.01.2013 20:27
    Wielka osobowość,wzór do naśladowania dla kapłanów i biskupów.Spoczywaj w pokoju.
  • gość
    01.01.2013 20:57
    Niech będzie TV trwam i Radio Maryja ale niech naprawdę głoszą prawdę o Bogu a nie poglądy polityczne bo to nie jest po katolicku jednych przeciw drugim buntować.
  • oikomenik
    02.01.2013 00:02
    Drogi redaktorze układający tytuły. Czy jest pan/pani na prawdę przekonany/a, że najważniejszą wiadomością i najważniejszą spuścizną, jaką zostawił nam wybity arcybiskup, jest apel o obronę Telewizji TRWAM?
    • Rohirrim
      02.01.2013 07:59
      Może jest najważniejszą wiadomoscią...
      W sytuacji w której pewna częsć hierarchii, nie mówiąc o katolickiej większosci wyborców poparła antypolską i antychrzescijańską PO - taki głos ma znaczenie.
      Komunizm, tak jednoznacznie oceniany przez zmarłego bp.Tokarczuka jest hydrą której wyrosła Platformerska głowa. Ten rodzaj wojny która PO wypowiedziała z taką pasją TV TRWAM jest jednym z dowodów
      • Piotr_Adamczyk
        02.01.2013 13:08
        Czy w takim razie nauczanie Jana Pawła II i Benedykta XVI też jest antypolskie i antychrześcijańskie?
        (Patrz mój poprzedni post)
    • M.R.
      02.01.2013 11:31
      Na wstępie - to nie wszystko do Pana, ale reagowanie na niektóre wpisy jest poniżej godności i bez sensu.
      Akurat tak się składa, że ponieważ nawróciłem się wśród protestantów i mam wśród nich więcej przyjacół niż wśród katolików więc jako katolik chciałem być ortodoksyjny - dlatego skończyłem studia teologiczne na nielegalnej wtedy uczelni katolickiej, więc proszę mnie nie szachować argumentem ekumenicznym, bo mógłbym przelicytować. I pamiętam w stanie wojennym spotkanie w Kościele z abp. Tokarczukiem o świeczkach i bez nagłośnienia. By do niego nie dopuścić, sb wyłączyła prąd w całej dzielnicy dwustutysięcznego miasta. Kłamstwa i pomówienia (grzech śmiertelny) na temat abpa do dzisiaj są rozsiewane. Ja się nie dziwię wyczuleniu abpa Tokarczuka na punkcie Radia Maryja. "Po owocach ich poznacie". Także po zatrutych jadem trucizny atakach, takich samych jak te, których doświadczał, ten przyszły wielki polski święty i kapłan. O tym jak ważne jest Radio Maryja i TV Trwam, świadczą choćby wściekle niepoczytalne ataki pod tym artykułem. Przecież ci słudzy szatana wręcz się zapluwają, nie mogąc atakować ś.p. Arcybiskupa wprost. To jest ta mowa miłości? Gdyby mogli, to by uruchomili swoje bezpieczniaczkie watachy, a nawet wysłali z kolejną misją śmierci tego niespożytego w służbie (obecnie dla byłego rzecznika soldateski Jaruzelskiego - Urbana) emeryta kpt. Piotrowskiego. Wszystkie siły na pokład. Kupą mości panowie - widać was jak na dłoni. Tak się zapluwacie się tą waszą "mową miłości", że sobie jaką krzywdę jeszcze zrobicie. Na razie efekty waszej działalności są takie, że Radio Maryja jest (obiektywnie) coraz lepsze, a wasza propaganda coraz żałosniejsza. Jak to kiedyś powiedział Prymas Glemp, (przepraszam, ale ja już jakiś czas poza Polska, więc nie kojarzę wszystkich zmian w Episkopacie) "pieski szczekają, a karawana jedzie dalej".
      • do @M.R.
        02.01.2013 14:20
        To, że nawróciłeś się i ukończyłeś studia teologiczne, nie oznacza, że jesteś człowiekiem umiaru i prawdy. Wszystko to co tu piszesz jest zwyczajnym klamstwem, odnośnie obecnego stanu Polski, kłamstwem propagowanym przez TV Trwam, RM i ND. Te kłamstwa powielasz.
        Twoje słownictwo sytuuje Cię właśnie na poziomie umysłowości o. Rydzyka, pozoranta, manipulatora, który nie reprezentuje na pewno całego Kościoła. To poziom małomiasteczkowego i zaopłotkowego myślenia oraz magla.
        Więc "teologu" z bożej łaski, nie komromituj się swoimi wpisami, bo aż wstyd.
        Słucham dość regularnie RM, więc mam wyrobione zdanie o mediach o. Rydzyka, gdzie prawda, szacunek dla innych i uczciwość zajmują najmniej miejsca.
      • odpowiadając
        02.01.2013 16:16
        To, że nawróciłeś się @M.R. i ukończyłeś studia teologiczne, nie oznacza, że jesteś człowiekiem umiaru i prawdy, ale za to na pewno ortodoksyjny. Wszystko to co tu piszesz jest zwyczajnym klamstwem, odnośnie obecnego stanu Polski, kłamstwem propagowanym przez TV Trwam, RM i ND. Te kłamstwa powielasz.
        Twoje słownictwo sytuuje Cię właśnie na poziomie umysłowości o. Rydzyka, pozoranta, manipulatora, który nie reprezentuje na pewno całego Kościoła. To poziom małomiasteczkowego i zaopłotkowego myślenia oraz magla.
        Więc "teologu" z bożej łaski, nie komromituj się swoimi wpisami, bo aż wstyd.
        Słucham dość regularnie RM, więc mam wyrobione zdanie o mediach o. Rydzyka, gdzie prawda, szacunek dla innych i uczciwość zajmują najmniej miejsca.
      • odpowiadam M.R.
        02.01.2013 19:30
        To, że nawróciłeś się @M.R. i ukończyłeś studia teologiczne, nie oznacza, że jesteś człowiekiem umiaru i prawdy, ale za to na pewno ortodoksyjny. Wszystko to co tu piszesz jest zwyczajnym klamstwem, odnośnie obecnego stanu Polski, kłamstwem propagowanym przez TV Trwam, RM i ND. Te kłamstwa powielasz.
        Twoje słownictwo sytuuje Cię właśnie na poziomie umysłowości o. Rydzyka, pozoranta, manipulatora, który nie reprezentuje na pewno całego Kościoła. To poziom małomiasteczkowego i zaopłotkowego myślenia oraz magla.
        Więc "teologu" z bożej łaski, nie komromituj się swoimi wpisami, bo aż wstyd.
        Słucham dość regularnie RM, więc mam wyrobione zdanie o mediach o. Rydzyka, gdzie prawda, szacunek dla innych i uczciwość zajmują najmniej miejsca.
      • M.R.
        03.01.2013 03:30
        Wprawdzie to jest poniżej ludzkiej godności by reagować na anonimy do tego rodem z ubeckiego szaletu, ale skoro Redakcja zamieszcza, a człowiek, to człowiek, niezależnie od tego skąd się jego głos wydobywa, to skoro domaga się uwagi, wypada wysłuchać. Chciałem jednak zauważyć, że nawracanie się jest obowiązkiem każdego człowieka (tak katolika jak i ateisty) i warunkiem koniecznym zbawienia. Proszę mi nie zarzucać gołosłownie kłamstw, bo to POTWARZ I OSZCZERSTWO, SKAD INĄD KARANE SĄDOWNIE W NORMALNYCH CYWILIZOWANYCH KRAJACH, oprócz Polski, gdzie błotem można obrzucać tylko wierzących, żarty z niewierzących za to, to mowa nienawiści. W którym miejscu skłamałem? Proszę wskazać i udowodnić - inaczej sam jesteś człowieku kłamcą i to właśnie swoim wpisem udowadniasz. Co do umiaru, prawdy i kultury się nie wypowiadam, bo "kuń jak jezd kużden widzi". Za porównanie z o. Rydzykiem szczerze dziękuję, myślę, że sobie nie zasłużyłem, ale poczytuję je sobie za honor, podobnie jak te esbeckie obelgi. Prywatnie uważam, że osąd sytuacji w Polsce, propagowany w Radio Maryja jest zbyt delikatny. Od czasu peerelu sytuacja stale zmienia się na gorsze i mogę służyć konkretnymi przykładami. (Np. proces 16, choć farsa, no to było jednak coś na kształt jakby procesu, a tu, żeby zamordować 96 osób, ot tak sobie, bez niczego? Tego jeszcze w historii nie było. No proszę przyznać, że to nowa jakość. Do tego, jakby na sprawę nie patrzeć, stosowne komisje obarczyły winą obecne władze, a one - nic.) Jedyne zmiany nazwijmy to pozytywne, to ułatwienia paszportowe, służące upustowi cennej polskiej krwi i rozładowaniu napięć społecznych. Bez tego już by was "towarzysze" ludzie dawno zmietli. Co do magla, to widzę go raczej po drugiej stronie, szczególnie na portalach internetowych typu Interia, Wirtualna Polska i Onet, etc. (przepraszam, brzydzę się wymieniać). Jest to magiel najgorszego, najbardziej prymitywnego rodzaju, jak oszałamiająca większość tego co dają te tzw. polskie media. Nawet za peerelu było lepiej (choćby teatr telewizji, Kabaret Starszych Panów, radiowa trojka itp.) Jeśli tak jak to co w internecie, wygląda obecna polska kultura maglowa to jesteś anonimie jej doskonałym przkładem. A gwoli ścisłości określenie "studia teologiczne" jest poprawne, choć nie sądzę byś wiedział o czym piszę. Co do małomiasteczkowego myślenia - muszę rozczarować - przez całe życie mieszkałem (a i studiowałem) w miastach kilkusettysięcznych i tak zostało mi do dzisiaj. Niestety. Z przyjemnoscią osiadłbym na wsi, lub w małym miasteczku, gdzie się wszyscy znają i nikt nie jest anonimowy. Cóż poziom ataku świadczy o kompleksach, problemach psychicznych i niskiej samoocenie ich autora, pewnie odzywają się upiory przeszłości, nieprawdaż? Proszę się tak nie nabzdyczać, bo można sobie krzywdę zrobić w ten sposób. Może jakiś spacer na łonie natury, zamiast czytania moich nienawistych wypowiedzi i słuchania obrzydłego Radia?
      • odpowiadam M.R.
        03.01.2013 19:31
        Powtórzę "teologu" nawrócony, Twoje słownictwo i insynuacje sytuują Cię w niszy intelektualnej, więc godności właściwie zrozumiałej nie masz. I żebyś nie wiem jak rozpisywał się i "udowadniał" swoje ostateczne prawdy, opinia Twoja nie ma żadnego znaczenia.
        Nawet nie potrafisz zrozumieć co to znaczy małomiasteczkowe myślenie (jako styl i postawa percepcji), nawet mieszkając w dużym mieście. Więc o czym chcesz rozmawiać, poza niemądrymi wnioskami i sugestiami? Oto Twój poziom intelektualny.
        To już wszystko M.R.
      • M.R.
        04.01.2013 03:46
        Szanowna Redakcjo, naprawdę zadziwia mnie Państwa polityka redakcyjna. Miejmy nadzieję, że to już koniec tej żenujacej tragifarsy i powalającej siłą argumentów dyskusji, której inicjatorami, niestety, Państwa widzę. Rozumiem, że anonim, którego Państwo tak ochoczo publikujecie nie ma już nic więcej do powiedzenia. Swoją drogą potraficie Państwo skutecznie zniechęcić do zaglądania na Państwa portal. Pomyśleć, że lata temu była to moja strona startowa...
      • M.R.
        04.01.2013 13:11
        Widzę, że ktoś jednak moderuje te wypowiedzi i zdecydowaliście się Państwo usunąć kolejny anonimowy wpis kompletnie nic nie wnoszący, oprócz inwektyw. Pozwolę sobie jednak nad nim chwilę zatrzymać. Być może (tego nie wiem, przypuszczam), Redakcja dopuszczając takie wpisy, nie tyle prowadzi osobliwą politykę pluralizmu medialnego, co chce nam uświadomić poziom ataków, z jakim przychodzi jej się zmierzyć? Jeśli tak, to muszę przyznać, że nasyłają na Państwa coraz większą hołotę, jakichś propagandystów rodem ze stainowskiego piekła po tygodniowym kursie wieczorowym propagandy. Przy czym ludzie ci są dosyć bezradni i wykazują kompletną nieznajomość tak faktów, jak i nauki Kościoła katolickiego, przypomijają swoimi wypowiedziami tzw. lektorów partyjnych. (Pomijam wyciąganie wyrwanych z kontekstu wybiórczych cytatów, świadczących albo o złej wierze, albo o nieznajomości doktryny katolickiej, bo to typowe dla szatana i jego sług, i znane od czasów pierwszego kuszenia w Raju). Gorzej, że kompletnie nie radzą sobie z werbalizacją swoich kompleksów i fobii, czego przykładem był atak na mnie. Obrzucono mnie obelgami typu: małomiasteczkowe myślenie. Tymczasem to określenie obiektywnie nie ma żadnego zabarwienia, a już tym bardziej pejoratywnego. Jest to typowy słowotok beztreściowy. Bo cóż on oznacza w istocie? Jakim negatywnym cechami miałoby odznaczać się małomiasteczkowe myślenie (zacofania?) w odróżnieniu od wielkomiejskiego (postępu?)? Jedyna istotna cecha, jaka przychodzi mi do głowy, to, to, że w wielkim mieście ludzie zatracją swój indywidualizm, na rzecz myślenia korporacyjnego. W tłumie łatwiej zachować anonimowość, ale nie indywidualizm, powiedziałbym, że wręcz przeciwnie. I to właśnie myślenie korporacyjne, zgodne z logiką tłumu sprzyja zatraceniu cech indywidualnych, co zresztą widać po tych niewybrednych atakach. Ich autor myli się zresztą zasadniczo, chcąc prawdopodobnie przypisać mi cechy, którch jako żywo nie da się przypisać temu tzw. "małomiasteczkowemu myśleniu" (bo jest to pojęcie, tak jak i te rzucane na mnie kalumnie, absolutnie beztreściowe). Na zasadzie projekcji usiłuje mi przypisać cechy charakteru, które sam wykazuje, to znaczy ciasnotę myślenia i ograniczoność horyzontów. Człowiek ten przez cały okres trzeciej Rzeczypospolitej nie potrafił wyjść poza ramy przyspieszonych wieczorowych kursów marksizmu-leninizmu, z których wyraźnie czerpie całą swą wiedzę i widzenie świata. Z tej parafii, jest zresztą i kolena obelga, jaką w jego mniemaniu jest wyzywanie mnie od teologów. Żadna to obelga, natomiast ciasnota umysłowa ukazana jak na dłoni, tak jakby każdy, kto kończy studia teologiczne musiał być automatycznie teologiem, tak jakby nauki teologiczne musiały ograniczać się wyłacznie do jednego odgórnie wyznaczonego kierunku. Pozostaje tylko współczuć Redakcji, że musi zmagać się z nasyłanymi na siebie półgłówkami, ale ja dalej proponuję, by ich pomijać, jeśli ma dla Państwa znaczenie merytoryczność dyskursu.
  • Piotr_Adamczyk
    02.01.2013 08:28
    Telewizja Trwam i Radio Maryja muszą przestać kłamać. To one łamią Ósme Przykazanie utożsamiając naszą demokrację z komunistyczną dyktaturą.

    Tym samym Telewizja Trwam i Radio Maryja w swoich programach odrzucają de facto Konkordat. Stolica Apostolska i Rzeczpospolita Polska w Konkordacie podpisanym w 1993 r. wskazują na „przełomowe znaczenie odzyskania niepodległości i suwerenności przez Państwo Polskie”.

    Według mediów ks. Rydzyka i PiS przełom, czytaj rokosz, dla odzyskania niepodległości i suwerenności dopiero nastąpi. Instytucja kościelna chce obalenia rządu RP i popiera działania zmierzające w tym kierunku.

    Telewizja Trwam i Radio Maryja i ich poplecznicy, tacy jak abp Głódź, muszą też przestać popierać jednostronnie PiS i kłamstwo smoleńskie o zamachu.

    Benedykt XVI, obecny następca św. Piotra wypowiada się w tej kwestii jednoznacznie:
    „Walkę o wolność Kościoła, walkę o to, żeby królestwo Jezusa nie było utożsamiane z żadną formacją polityczną, trzeba toczyć przez wszystkie stulecia. Bo w ostatecznym rozrachunku cena, jaką płaci się za stapianie wiary z władzą polityczną, zawsze polega na oddaniu się wiary na służbę władzy i na konieczności przyjęcia jej kryteriów”.
    • Rohirrim
      02.01.2013 10:02
      Cóż to za sowiecki język ? "TW Trwam i Radio Maryja i ich poplecznicy, tacy jak abp.Głódź" ?
      Jaką "naszą demokrację" ma Pan na mysli skoro z rozmysłem ten "konserwatywny" rząd walczy z każdą z obecnoscią Koscioła w życiu publicznym ? Jaka to demokracja w której można ponad dwa miliony głosów , ot tak wyrzucić do kosza, używając przy tym kłamliwych argumentów ? Prawda o Polsce jest dlatego tak okrutna ponieważ kraj został oddany w ręce ludzi gardzących Polską (i Kosciołem w szczególnosci) - niestety rękami samych wierzących... Myslę że ta prawda , którą mozna jeszcze usłyszeć w TW Trwam jest tak trudna do zniesienia dla takich osób które chcą zakrzyczeć własne sumienie.
    • Miro
      02.01.2013 11:56
      Piotr_Adamczyk- nie ośmieszaj się. Nawet bycie na ubeckiej służbie na froncie "Wiary" ma swoje granice. Nadawałbyś się na powojennego politruka który miedzy jedną a drugą pogadanką wyrywa paznokcie.Przekaż swoim mocodawcom ze to nic nie daje:))
    • Andrzej
      02.01.2013 23:08
      Myli ci się opowiadanie za prawdą obecna w TV Trwam z POpieraniem jedynej i słusznej linni. Więc nie mieszaj ludziom w głowach. Cześć!
  • Piotr_Adamczyk
    02.01.2013 08:28
    Telewizja Trwam i Radio Maryja muszą przestać kłamać. To one łamią Ósme Przykazanie utożsamiając naszą demokrację z komunistyczną dyktaturą.

    Tym samym Telewizja Trwam i Radio Maryja w swoich programach odrzucają de facto Konkordat. Stolica Apostolska i Rzeczpospolita Polska w Konkordacie podpisanym w 1993 r. wskazują na „przełomowe znaczenie odzyskania niepodległości i suwerenności przez Państwo Polskie”.

    Według mediów ks. Rydzyka i PiS przełom, czytaj rokosz, dla odzyskania niepodległości i suwerenności dopiero nastąpi. Instytucja kościelna chce obalenia rządu RP i popiera działania zmierzające w tym kierunku.

    Telewizja Trwam i Radio Maryja i ich poplecznicy, tacy jak abp Głódź, muszą też przestać popierać jednostronnie PiS i kłamstwo smoleńskie o zamachu.

    Benedykt XVI, obecny następca św. Piotra wypowiada się w tej kwestii jednoznacznie:
    „Walkę o wolność Kościoła, walkę o to, żeby królestwo Jezusa nie było utożsamiane z żadną formacją polityczną, trzeba toczyć przez wszystkie stulecia. Bo w ostatecznym rozrachunku cena, jaką płaci się za stapianie wiary z władzą polityczną, zawsze polega na oddaniu się wiary na służbę władzy i na konieczności przyjęcia jej kryteriów”.
    • SPRAWIEDLIWY
      02.01.2013 09:25
      Szanowny<Piotr_Adamczyk> proszę Cię przestań siać zamęt i kłamać.
      To nie tylko Śp.Ks.Arcybiskup Tokarczuk stawał w obronie Tv Trwam.Czyni to wielu m.in.obaj
      Papieże zarówno Jan Paweł II jak i Benedykt XVI
      Czyżbyś tego nie zauważył??!!
      • Piotr_Adamczyk
        02.01.2013 09:50
        Jan Paweł II w czasie swoich pielgrzymek do Polski nigdy oficjalnie nie spotkał się z Radiem Maryja, pomimo iż ks. Rydzyk wielokrotnie o to zabiegał. Papież Polak oficjalnie przeciwstawił się antyeuropejskiemu stanowisku Radia Maryja.

        W przemówieniu wygłoszonym do Polaków uczestniczących w pielgrzymce narodowej do Rzymu z okazji 25-lecia pontyfikatu Papieża powiedział:
        "Od Unii Lubelskiej do Unii Europejskiej! To jest wielki skrót, ale bardzo wiele się w tym skrócie mieści wielorakiej treści. Polska potrzebuje Europy".

        http://ekai.pl/europa/kosciol_o/x4886/od-unii-lubelskiej-do-unii-europejskiej

        Kardynał Tarcisio Bertone nie ma racji, jeśli wspiera ewidentną partyjność mediów ks. Rydzyka w sprawach społeczno-politycznych. Nie winię go jednak za to, winię natomiast tych, którzy w Watykanie i poza nim przekazują jednostronny i w znacznej mierze fałszywy obraz Radia Maryja i Telewizji Trwam. Doszło już do tego, że kard. Bertone w swoich wypowiedziach powtarza jedynie to, co zostało sprokurowane w Toruniu. Ta monstrualna dezinformacja jest dla Kościoła niezwykle szkodliwa i niebezpieczna.
      • @Piotr_Adamczyk
        02.01.2013 13:43
        > Jan Paweł II w czasie swoich pielgrzymek do Polski nigdy oficjalnie nie spotkał się z Radiem Maryja ...

        Z radiem trudno się spotkać, ale z ludźmi, którzy je tworzą, jak najbardziej. I takie spotkania wielokrotnie miały miejsca w Watykanie.

        Zresztą, sam doskonale o tym wiesz, więc po co wypisujesz takie rzeczy?

  • eikomenik
    02.01.2013 09:47
    Czy chciałbyś, żeby redakcja GN cenzurowała wiadomości?

    Skoro ten nieugięty i wybitny biskup taki testament zostawił, to znaczy że sprawa RM i TVT była dla niego bardzo ważna.

    Nie ulega też wątpliwości, że sprawa koncesji dla TVT jest kluczowa dla demokracji w naszym kraju. Szczególnie dlatego, że wolność słowa jest nie tylko ograniczana, ale jest bezwzględnie eliminowana.

    Przy podziale koncesji na multipleksie nie tylko nie zadbano o równowagę, ale wyeliminowano wszystkie inne opcje niż liberalno-postkomunistyczna. O czystkach w państwowym radiu i telewizji, Rzp. i Urze nie trzeba nawet wspominać.
  • @eikomenik
    02.01.2013 09:49
    Czy chciałbyś, żeby redakcja GN cenzurowała wiadomości?

    Skoro ten nieugięty i wybitny biskup taki testament zostawił, to znaczy że sprawa RM i TVT była dla niego bardzo ważna.

    Nie ulega też wątpliwości, że sprawa koncesji dla TVT jest kluczowa dla demokracji w naszym kraju. Szczególnie dlatego, że wolność słowa jest nie tylko ograniczana, ale jest bezwzględnie eliminowana.

    Przy podziale koncesji na multipleksie nie tylko nie zadbano o równowagę, ale wyeliminowano wszystkie inne opcje niż liberalno-postkomunistyczna. O czystkach w państwowym radiu i telewizji, Rzp. i Urze nie trzeba nawet wspominać.
  • dr inż. Andzej C
    02.01.2013 11:27
    Drodzy, wrogowie dzieł Ojca Rydzyka.
    "Nie wypowiadajcie (powtarzajcie) fałszywego świdaectwa przeciw bliźnim swoim...", bo grzeszycie.
    Nie ma rzeczy doskonałych stworzonych przez człowieka. Ale proszę Was; posłuchajcie, pooglądajcie, odrzućcie zawiść polityczną, posłuchajcie własnego serca i poszukujcie Prawdy, za którą stoi Bóg.
    Niech Was Bóg błogosławi i otworzy Wam tak jak Szawłowi oczy.
    Ja też byłem wrogiem tych mediów. Dzisiaj rozumiem jak bardzo grzeszyłem. Modlę się o zdrowie i siły dla Tych, którzy te dzieła tworzą
  • Stanisław_Miłosz
    02.01.2013 11:31

    [oikomenik] 2013-01-02 00:02
    Drogi redaktorze układający tytuły. Czy jest pan/pani na prawdę przekonany/a, że najważniejszą wiadomością i najważniejszą spuścizną, jaką zostawił nam wybity arcybiskup, jest apel o obronę Telewizji TRWAM?

     

    Proszę się aż tak nie frustrować drogi okomeniku. Katolickie Polactwo już tak się zoikomenizowało, otwarło, że za nic ma testimonium Jana Pawła, Popiełuszki, Wyszyńskiego i wielu wielu innych. Tak że równie szybko zapomni nie tylko o spuściźnie, ale nawet o tej ze śmiertelnego łoża prośbie o troskę o zapewnienie przetrwania Trwam. Więcej, zapomni że istniał ktoś taki jak Tokarczuk: Tokarczuk? A kto to taki? To czasem nie ten faszysta co nagminnie budowlane prawo gwałcił?

    Zatem - spoko! Wzruszenia miną i wszystko wróci w kanał.




     

  • jurek
    02.01.2013 12:57
    Czy na prawdę chcecie sprowadzić pamięć o tak wspaniałym kapłanie i człowieku do "apelu o obronę Telewizji Trwam"?
  • Rohirrim
    02.01.2013 15:07
    Do p.Piotra Adamczyka:
    Nie słyszałem wypowiedzi JPII że "polskosć to nienormalnosć" albo żeby Benedykt XVI popierał koniecznosć nauczania dzieci o "niestereotypowych rolach płci", o pilnej potrzebie wprowadzenia metody in vitro lub "praw reprodukcyjnych" dla kobiet . Niezły z pana demagog - żeby po staroswciecku nie powiedzieć łgarz...
  • Zygmunt_Stary
    02.01.2013 15:10
    Zygmunt_Stary
    @Piotr_Adamczyk
    Szanowny Panie!
    Jeżeli nie jest Pan kreatorem polityki obecnej władzy wobec polskiego społeczeństwa, to żyje Pan w absurdzie! Jeżeli natomiast Pan jest, to nadal żyje Pan w absurdzie i rozpowszechnia Pan absurdy, ale czerpie Pan z tego korzyści.
    Po pierwsze fakty:
    1. Stolica Apostolska i Rzeczpospolita Polska w Konkordacie podpisanym w 1993 r. wskazują na „przełomowe znaczenie odzyskania niepodległości i suwerenności przez Państwo Polskie”.
    Zgoda. W 1993 r. można było mówić o odzyskaniu niepodległości i suwerenności przez Państwo Polskie.
    Czy zapomniał Pan, że od tego czasu historia "się toczy"?
    Godząc się w referendum na przystąpienie do Unii Europejskiej część Polaków głosowało ZA, a część PRZECIW!
    Zgodnie z prawem większość głosujących głosowała ZA, nie była to jednak większość Polaków, a jedynie większość głosujących.
    Czy uważa Pan, że jest to decyzja NIEODWOŁALNA?
    Już dzisiaj sondaże wykazują, że większość Brytyjczyków chce wyjścia z Unii Europejskiej!
    Gdyby Pan uważał, że decyzja ta jest NIEODWOŁALNA, to przeczyłby Pan sobie, ponieważ nie uznawałby Pan demokracji jako siły rozstrzygającej.
    Ja byłem w gronie głosujących wówczas PRZECIW i nadal bym głosował PRZECIW!
    Dla Pana jestem "poza systemem"?

    2. Zarówno Ojciec Święty Jan Paweł II, jak i większość biskupów przestrzegała przed konsekwencjami bezkrytycznego przyjmowania wszystkiego co niesie ze sobą Unia Europejska.
    Ich tak było WARUNKOWE, a nie BEZWARUNKOWE!
    Przyjmowanie wszystkiego "jak leci" z pewnością nie było intencją Ojca Świętego Jana Pawła II i wyklucza z grona tych, którzy mają moralne prawo powoływać się na Jego i Jego słowa niewątpliwie tych wszystkich, którzy popierają obecną władzę, bezkrytycznie przyjmującą konwencję Rady Europy w sprawie zapobiegania i zwalczania przemocy wobec kobiet i przemocy domowej.

    3.Zarzut jaki stawia Pan Telewizji Trwam, że utożsamia naszą demokrację z komunistyczną dyktaturą jest chybiony, ponieważ istnieją uzasadnione powody, aby tak sądzić.
    Jeżeli w demokratycznych mediach redaktor, albo inny uczestnik publicznej dyskusji wyraża nieprawdziwy sąd, to istnieją demokratyczne mechanizmy, aby dochodzić swoich praw. Ale nie w Polsce! Najpierw rozwiązuje się całą redakcję Rzeczypospolitej, potem likwiduje się redakcję Uważam Rze, by ostatecznie przyznać, że ślady trotylu były obecne we wskazaniach aparatury ekspertów kontrolujących szczątki samolotu.
    Ten sam mechanizm próbuje pewna opcja stosować do Telewizji TRWAM. I Pan jak odczytuję, z tą opcją się utożsamia.
    Takie działania z pewnością nie służą demokracji, lecz dyktaturze.
    Co gorsza system sprawiedliwości w Polsce nie daje gwarancji, że dyktatura na wzór komunistycznej w Polsce nie zaistnieje.

    4. Przypominam sobie czasy, gdzie zarówno Marek Biernacki, jak i Jacek Saryusz-Wolski już jako członkowie PO występowali w Radiu Maryja i TV TRWAM. Występował tam również Radek Sikorski, co prawda nie jako członek PO. Otwarta WOJNA wypowiedziana w 2007 r. przez Donalda Tuska Ojcu Rydzykowi, doprowadziła do sytuacji w której Episkopat Polski dokładnie przyjrzał się działaniom i sądom wyrażanym w TV TRWAM w czym wielka zasługa Abpa Głódźa, którego Pan OBRAŻA!!!
    Obraża Pan tym samym EPISKOPAT w Polsce i Sekretarza Stanu Stolicy Apostolskiej pogrążając się w ABSURDZIE!!!
    Dzisiaj zarówno Radia Maryja jak i TV TRWAM służy zasadniczo jako dzieło ewangelizacji Kościoła Powszechnego, czego Pan w swym zacietrzewieniu nie zauważa.

    Jedna zaleta z działań takich osób jak Pan!
    Prześladowania są jak ogień oczyszczający!
    Tak jak napisał Pan M.R. "Radio Maryja jest (obiektywnie) coraz lepsze, a wasza propaganda coraz żałośniejsza"!!!

    Panie Piotrze_Adamczyk walcząc z Radiem Maryja i TV TRWAM czy Pan tego chce, czy nie staje Pan poza Kościołem po stronie "tam gdzie ZOMO"!

    Bez traktowania Radia Maryja i TV TRWAM na równi z wszystkim innymi mediami, nie ma w Polsce demokracji, ale jest gangsterska w większości postkomunistyczna dyktatura!
    • Piotr_Adamczyk
      02.01.2013 22:48
      @Zygmunt_Stary

      Zostałem przez Pana ekskomunikowany i na dodatek postawiony tam gdzie ZOMO.
      Jakże dziękuję Panu za wyrozumiałość, bo przecież (jeszcze) nie wybrał Pan opcji Grzegorza Brauna. Ja żyję!

      Szczęśliwego Nowego Roku !

      P.S. I zrobię wszystko, aby Benedykt XVI i Kardynał Bertone otrzymali pełny obraz mediów ks. Rydzyka. Pański post przekonał mnie, że gdybym tego nie uczynił, popełniłbym ciężki grzech zaniechania.
      • Andrzej
        02.01.2013 23:20
        Zajmij się czymś bardziej POżytecznym, POmagaj biednym, sprzątaj ulice itd. No możesz wysłać swój materiał chińczykom! Ta zawziętość przyPOmina jakieś zaburzenie psychiczne. Nie musisz dziękować za radę. Za niewiedzących co czynią (piszą) są odmawiane stale modlitwy. Widzisz jak o ciebie dbają twoi PObratymcy!
      • emill von prus
        03.01.2013 07:36
        Przestań łgać - bardzo cię proszę Piotrze.
      • zaciekawiony
        03.01.2013 10:06
        Szanowny Piotrze Adamczyk, czy Ty naprawdę myślisz że władza i jej propagandyści, od dawna nie robią wszystkiego co możliwe, żeby papież i kardynałowie "otrzymali pełny obraz mediów ks. Rydzyka"?
        Nie sądzę żeby Twoje wysiłki były bardziej skuteczne od wysiłków prawdziwych specjalistów. Ale mimo to powodzenia.
      • Piotr_Adamczyk
        03.01.2013 11:15
        Niestety rząd Tuska nie robi tego co powinien. A powinien wykazywać wobec watykańskich hierarchów, że Radio Maryja i Telewizja Trwam, swym polityczno-społecznym ekstremizmem łamią Konkordat. Min. Sikorski raz spróbował, przy pomocy "prawdziwych specjalistów", niestety była to próba źle przygotowana i dlatego nieudana.

        Jak już pisałem 10 grudnia ub. roku jestem częstym słuchaczem Radia Maryja. Różaniec, Liturgia Godzin, Angelus, Koronka do Miłosierdzia Bożego - to dla mnie arcyważne audycje. Zaś interaktywność modlitw jest wielkim walorem tego radia.

        Tym bardziej należy rzetelnie oddzielić ziarna od plew.
      • do Piotra Adamczyka
        03.01.2013 20:01
        Ciesz się Piotrze, że Zygmunt_Stary nie obrzucił Cię inwektywami, że jesteś Legion, SB-kiem, poperasz lewactwo frankfurckie i podobnie. Potraktował Cię nad wyraz łagodnie, ten, który szafuje cytatami naokoło, sam zaś gardzi innymi.
        Ale na koniec nie wytrzymał i o demokracji w Polsce napisał, że jest: "gangsterska w większości postkomunistyczna dyktatura!".
        W podobnym stylu myślenia wypowiadał się jego umiłowany o. Rydzyk, szkalując nasze państwo w Unii, przyrównując je do dyktatury nazistowskiej. Znać poziom kultury Twojego dyskutanta i zakonnika z Torunia, jakże "chrześcijański".
      • do Piotra
        03.01.2013 21:46
        Ciesz się Piotrze, że Zygmunt_Stary nie obrzucił Cię inwektywami, że jesteś Legion, SB-kiem, popierasz lewactwo frankfurckie i podobnie. Potraktował Cię nad wyraz łagodnie, ten, który szafuje cytatami naokoło, sam zaś gardzi innymi.
        Ale na koniec nie wytrzymał i o demokracji w Polsce napisał, że jest: "gangsterska w większości postkomunistyczna dyktatura!".
        W podobnym stylu myślenia wypowiadał się jego umiłowany o. Rydzyk, szkalując nasze państwo w Unii, przyrównując je do dyktatury nazistowskiej. Znać poziom kultury Twojego dyskutanta i zakonnika z Torunia, jakże "chrześcijański".
      • Zygmunt_Stary
        05.01.2013 00:24
        Zygmunt_Stary
        @Piotr_Adamczyk
        Szanowny Panie!
        Pozwolę sobie z ironią zauważyć, że udzielił mi Pan bardzo "merytorycznej" odpowiedzi.
        Wyraziłem swoje zdanie n/t Pańskiej aktywności w zwalczaniu żywej gałęzi Kościoła Katolickiego(nie licząc się z realiami-tak jak ZOMO), co w moim przekonaniu sytuuje Pana w opozycji do całego Kościoła Katolickiego, a co z kolei Pan był łaskaw w sposób nieuzasadniony odebrać jako próbę "ekskomunikowania" Pana przeze mnie.
        Sądziłem naiwnie, że jako "brat w Chrystusie" spróbuje Pan przekonać mnie, że nie mam racji, natomiast Pan jedynie zauważył domniemaną "krzywdę", jaką Panu wyrządziłem.
        Ja również życzę Panu szczęścia w Nowym Roku.
        Jeżeli kardynałowie i arcybiskupi łącznie z samym Ojcem Świętym tkwią w błędzie i nieświadomości, to jakie znaczenie i wobec kogo ma Pana "ciężki grzech zaniechania", no chyba, że to Pan się sam rozgrzesza...
      • Piotr_Adamczyk
        05.01.2013 20:47
        Szanowny Panie,

        Benedykt XVI i Kardynał Bertone nie otrzymali pełnego obrazu mediów ks. Rydzyka wskutek dezinformacji ze strony wpływowych polskich hierarchów oraz osoby z najbliższego otoczenia Kardynała Bertone.

        Pomimo niewątpliwych walorów ewangelizacyjnych Radia Maryja i Telewizji Trwam, media te w sferze społecznej i politycznej dzielą Kościół i społeczeństwo.

        I na pewno nie chodzi mi o słuszną walkę przeciwko aborcji czy eutanazji.

        Radio Maryja i Telewizja Trwam uprawiają swoisty antychrześcijański apartheid wobec wszystkich tych ludzi i ugrupowań, które nie podzielają poglądów ks. Rydzyka i J. Kaczyńskiego.
      • Zygmunt_Stary
        05.01.2013 22:46
        Zygmunt_Stary
        @Piotr_Adamczyk
        Szanowny Panie nie odniosę się do Pana stwierdzeń, że Watykan został "wprowadzony w błąd" na skutek "dezinformacji ze strony wpływowych polskich hierarchów oraz osoby z najbliższego otoczenia Kardynała Bertone".
        W systemie tak silnie hierarchicznym jakim jest Kościół Katolicki "nielojalność" ze strony hierarchii Kościoła w Polsce, to jest to działanie "na szkodę" Kościoła Powszechnego. Jeżeli "na dodatek" ci "szkodzący hierarchowie" mianowani są przez nuncjusza apostolskiego, który może nawet "uczestniczy w tym procederze" nie informując "w sposób należyty" Ojca Świętego, że stosowany jest apartheid w radiu katolickim, toż to niemal SPISEK!

        Ja jednak jestem przekonany, że apartheid stosowany jest owszem, ale wobec "moherów", nie przez jakieś tam media, ale przez władze Rzeczypospolitej Polskiej.

        Nie podzielam poglądów Jarosława Kaczyńskiego, względem funkcjonowania partii, której przewodzi, ani nie wierzę w nieomylność Ojca Rydzyka, ale wszelkie działania "nawiedzonych" uderzających "z pozycji chrześcijańskiej" w te kościelne media odbieram jako ewidentny i bezwzględny atak na Kościół Katolicki.
  • oikomenik
    03.01.2013 15:04
    no cóż.... spoglądam na komentarze pod tym artykułem i znów mi się robi smutno.
    Moja wypowiedź, nie po raz pierwszy zresztą, została niezbyt dokładnie przeczytana, a na pewno niezbyt poprawnie zinterpretowana.
    Nie negowałem, że Abp Tokarczuk był wybitnym Polakiem i obrońcą Kościoła w Polsce. Nie negowałem, że wypowiedział się na temat tego, by TVTRWAM otrzymała koncesję (mam nadzieję, że ją dostanie.) Jedyne, co chciałem zauważyć, że w artykule o zasługach Abp Tokarczuka tytuł:"Abp Tokarczuk na łożu śmierci apelował o obronę Telewizji Trwam" mógłby przeciętnemu czytelnikowi sugerować, że JEDYNĄ i NAJWAŻNIEJSZĄ rzeczą, jaką abp Tokaruczk zrobił, był ów apel.

    Co do postów pozostałych czytelników: zawsze cenię sobie merytoryczną dyskusję, nie lubię i nie akceptuję obrzucania się inwektywami, czy to z jednej czy to z drugiej strony. Dlatego martwi mnie to, gdy czytam takie słowa, jakie pod niniejszym artykułem.

  • oikomenik
    03.01.2013 15:17
    @ M.R.:
    1. jak napisałem wyżej - jak najbardziej popieram TVTRWAM i prawo do posiadania przez nią koncesji na cyfrowe nadawanie, przypominam jednak, że TVTRWAM posiada nadal koncesję na satelity i telewizje kablowe.
    2. Zgadzam się ze zdaniem: "Albo Polska stanie się jednym z najbardziej zlaicyzowanych krajów na kontynencie, albo nowe pokolenie odzyska Jezusa i zostanie odzyskane dla Jezusa."
    3. nie zgadzam się, że "Bez TV Trwam i Radia Maryja jest to praktycznie niemożliwe". Przez cały czas komuny właśnie abp Tokarczuk był przykładem, że POMIMO posiadania przez komunę monopolu na media, można było prowadzić ewangelizację i promować wartości chrześcijańskie poprzez regularne duszpasterstwo zintensyfikowane na docieraniu do konkretnej osoby ("ksiądz ma być bliżej wiernych" - por. artykuł o abp Tokarczuku i jego podróżach po diecezji, by wyznaczać granice parafii. Wspaniałe i godne naśladowania!), więc i dzisiaj na takie duszpasterstwo należy położyć nacisk.
    Very Sicerly yours
    oikomenik
    • M.R.
      04.01.2013 04:23
      Muszę przeprosić (i dalej się nie zgodzić). Przepraszam, za mylne odczytanie podtekstów Pana pierwszej, lakonicznej wypowiedzi, którą odebrałem za typowy produkt "towarzyszy z Czerskiej", z wiele znaczącym nickiem, którym zasugerowany, sądziłem, że usiłuje nam Pan wmówić iż nazwijmy to tak "dialog ekumeniczny", na punkcie którego jestem, przyznaję, przeczulony, bo najczęściej czytam brednie osób bez pojęcia o czym mówią, był pierwszorzędnym zadaniem duszpasterskim i testamentem abpa Tokarczuka. Mój błąd, przepraszam.
      Natomiast zgadzając się, że bez podstawowej dzialalności duszpasterskiej ocalenie tożsamości religijnej katolików nie jest możliwe, dalej pozwolę sobie z Panem się nie zgodzić odnośnie roli katolickich mediów. Proszę sobie wyobrazić pontyfikat Jana Pawła II w czasach, gdy nie było mediów. Proszę Pana, Pan mylnie zakłada, przypadkowość świata w którym żyjemy. Tymczasem Jezus nieprzypadkowo narodził się w określonym miejscu i czasie, takoż nieprzypadkowo pojawił się św. Franciszek, Jan Paweł II, abp. Tokarczuk, ale także Sokrates, Spartakus, Napoleon, Hitler czy Stalin. Jezus pojawił się w chwili, gdy rozwój ówczesnej techniki i społeczeństw umożliwił dotarcie Ewangelii na krańce ówczesnego świata. Gdyby Hitler pojawił się 300 lat wcześniej, zanim pojawiły się współczesne media, nie wyszedłby prawdobodobnie poza obręb jednej piwiarni, gdzie w istocie rzeczy było jego miejsce. Tak by można długo. Proszę sobie wyobrazić upadek komunizmu bez Jana Pawła II. Proszę też sobie wyobazić Polskę bez Radia Maryja i całego dzieła medialnego ojców redemptorystów. Abp Tokarczuk podobnie jak ks. Blachnicki, kard. Wyszyński, czy Jan Paweł II byli mistrzami maksymalnego wykorzystania tego co oferowała im rzeczywistość. Pan zakłada, że Abp nigdy nie skorzystałby z mediów, gdyby miał taką możliwość, bo były mu one nieptrzebne. Dla mnie spotkanie z Abpem w kościele pozbawionym nagłośnienia i oświetlenia, choć w specyficznej atmosferze, było dotkliwą uciążliwością. Internowanie kard. Wyszyńskiego i usunięcie jego osoby z przestrzeni publicznej było dotkliwym ciosem dla Kościoła. To, że potrafił przekuć swoją nieobecność w oręż to zupełnie inna historia świadcząca o wielkości człowieka, znajdującego właściwą, Bożą odpowiedź na dany czas. Nie bez kozery obecna "demokracja" ma charakter medialny. Ja, pamietając o tym jak wyglądały początki Radia Maryja (co tu kryć żałośnie), widzę ogromny potencjał tego dzieła, które przecież jest dopiero na początkowym etapie rozwoju. Dlatego budzi taką wściekłość szatana, który przecież ma większość mediow w garści - wystarczy spojrzeć jak uwikłani są dziennikarze na usługach obecnego systemu - to jest skrajny przykład zniewolenia.
      • Anna
        04.01.2013 19:01
        TV Trwam oglądam kilka razy w tygodniu. Czytuję też ,, Nasz Dziennik". Chociaż codziennym czytelnikiem nie jestem.Z perspektywy lat mogę stwierdzić, że nigdy mnie nie okłamano. Te media są wiarygodne.Na pewno zdarzają się wpadki , ale na pewno nie winy pracujących tam dziennikarzy.Nie rozumiem skąd w ludziach tyle nienawiści do tej telewizji i ludzi tam, pracujących. Chyba z zawiści , że są kulturalni, inteligentni i inni niż ci z komercyjnych stacji, których jedynym zadaniem jest odmóżdżanie ludzi.
      • oikomenik
        05.01.2013 03:19
        dziękuję za miły komentarz (rzadko się zdarzają tak konkretnie przedstawione argumenty).
        Nie neguję konieczności istnienia katolickich mediów, jednak nie przeceniam ich roli. Zwłaszcza, że mimo opinii o. Tadeusza Rydzyka, Radio Maryja nie jest jedynym katolickim medium w Polsce.

        (MÓWIMY, przypomnę, O ewangelizacji i promowaniu wartości chrześcijańskich)

        Istnieje wiele bardzo dobrych rozgłośni diecezjalnych (niestety z powodów różnych nie mają zasięgu ogólnokrajowego i dlatego są często pomijane w dyskusji) czy tygodników wydawanych przez inne zgromadzenia zakonne niż Redemptoryści.(W drodze, Posłaniec, rzeczony Gość Niedzielny, Niedziela etc.etc.) - nota bene wydaje się, że do krzewienia wiary bardziej się nadają od przykładowo Naszego Dziennika, który mimo cennej części poświęconej życiu Kościoła, śledzi z zasady bardziej wydarzenia polityczne, co wcale nie jest zarzutem. (mam jeszcze kilka przemyśleń, ale je przemyślę :) )

        ps. Jeżeli mój pierwszy post kogoś zdenerwował - przepraszam. Po raz kolejny bowiem zauważyłem, że tytuły nie zupełnie są adekwatne do treści artykułu.
        pss. nick oikomenik wybrałem kilka lat temu z powodów innych niż źle pojęty ekumenizm. (oikos po grecku to jak wiemy dom)
        psss. prawo Godwina się kolejny raz sprawdziło :).
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
14°C Czwartek
dzień
14°C Czwartek
wieczór
12°C Piątek
noc
9°C Piątek
rano
wiecej »