• goscimira
    31.05.2013 14:04
    Nasza medycyna co raz bardziej przypomina medycynę nazistowską. Chociaż oni pewnie odwołają się do starożytności - Spartan. Ale niech nie zapominają jak Spartanie skończyli.
  • Domsie
    31.05.2013 14:39
    Sugerowałbym doprecyzować zasady (przepisy?), którymi mają się kierować lekarze czy komisje lekarskie przy podejmowaniu decyzji o aborcji ze względów medycznych. Chodzi mi o to, żeby nie pojawiły się za chwilę komentarze typu: "a co w sytuacji gdy okazuje się, że płód jest bez poważnej części mózgu itp." Zaraz zostaną przytoczone przypadki skrajne i wtedy słuszna oraz skądinąd godna inicjatywa zostanie okrzyknięta jako nieludzka i zmuszająca do heroicznych postaw.

    Przekaz musi być jasny i jednoznaczny: w takich a takich sytuacjach bezwzględnie nie zgadzamy się na aborcję ale w skrajnie trudnych przy zachowaniu określonych procedur - tak.
    • JacekNowak
      31.05.2013 17:14
      JacekNowak
      W żadnym przypadku nie zgadzamy się na aborcję eugeniczną. W żadnym.
      • Savonarola
        31.05.2013 21:13
        Piszesz w swoim wlasnym imieniu,oraz domyslam sie -zony,stad liczba mnoga,tak? Czy moze forma wypowiedzi zostala ci po poprzednim systemie?... Bo wiecie my (tzn. ja) przemyslimy ta sprawe i zobaczymy jaka pomoc zaoferuje Kosciol tym,ktorzy zgodnie z jego zaleceniami urodza uposledzone dzieci.Najbogatsza instytucja na swiecie do perfekcji opanowala sposob pozyskiwania pieniedzy,natomiast z ich spoleczna dytrybucja jest znacznie gorzej.Jezeli jestescie ralista,to pewnie domyslacie sie,ze Kosciol nie bedzie udzielal zadnej pomocy,wiec polityka Kosciola w tym temacie jest,ze tak powiem dosc obludna. ZGADZACIE SIE?
      • sonniger
        31.05.2013 22:44
        @Savonarola

        On pisze w imieniu wszystkich katolików. Kazdy kto zgadza sie na aborcje NIE JEST katolikiem.
        Jeżeli tego nie rozumiesz to....wróć do szkoły podstawowej tam uczą jak posługiwac sie tym co masz pomiędzy uszami.

        Jak na razie to albo nie ukończyłes jeszcze podstawówki, albo po prostu nie jestes w stanie jej ukończyć.

        Gdybys bowiem tego czynu dokonał to wiedziałbyś, ze żadna organizacja nie robi tak wiele dla osób pokrzywdzonych co właśnie Kościoł. Tylko kompletny cymbał i nieuk o tym nie wie...

        Jako ze nieuctwa nie popieram nie licz wiec na to, ze bede ci wymieniał na jaka pomoc mogą liczyc ludzie od Koscioła....Gdyż cymbał tego nie pojmie, a do leniwego nieuka nie dotrze. Tak więc nie będę sie w Twoim wypadku wysilał...
      • Savonarola
        01.06.2013 08:15
        Dziekuje za "mile" slowa pelne chrystusowej milosc blizniego.Zadnych konkretow w Twojej wypowiedzi,wiec widze,ze brak Ci argumentow.Skoncentrowales sie na obrzuceniu mnie blotem,wyzywajac od nieukow itd. Mysle,ze fanatyzm jest grozny nie tylko w wykonaniu muzulmanow.Kosciol potrzebuje takich ludzi jak Ty,bo katolicyzm to glownie posluszenstwo.Mam nadzieje,ze w przyszlosci zaadoptujesz jakies ulomne dziecko,moze nawet kilka dzieci i w ten sposob udowodnisz swoich racji. Na pomoc Kosciola raczej nie licz.
      • JacekNowak
        01.06.2013 10:54
        JacekNowak
        @Savonarola, piszę zawsze we własnym imieniu.

        Natomiast mój komentarz był odpowiedzią na słowa Domsie, która proponowała taki oto przekaz: "w takich a takich sytuacjach bezwzględnie nie zgadzamy się na aborcję ale w skrajnie trudnych przy zachowaniu określonych procedur - tak."

        W takich a takich bezwzględnie nie zgadzamy. Według mnie przekaz ma być taki: w żadnym przypadku się nie zgadzamy.

        Zanim więc zaczniesz wysnuwać teorie na temat mojej przeszłości na podstawie formy, jakiej użyłem, zwróć wpierw uwagę, że moja notka nie wisi w próżni, ale jest odpowiedzią na czyjeś słowa i forma jest dopasowana do tych słów, na które odpowiadam.

        Natomiast całkowicie zgadzam się ze zdaniem Sonnigera, że kto zgadza się na aborcję nie jest katolikiem. Bycie katolikiem nie zależy jedynie od deklaracji, ale przede wszystkim od przyjęcia systemu wartości, jaki Kościół katolicki głosi. Inną sprawą jest to, że człowiek nie jest istotą doskonałą i nie zawsze jest w stanie zachować się tak, jak należy, czasem po prostu grzeszy. Ale katolik nawet w takiej sytuacji nie zgadza się na grzech, nie stara się udowodnić, że to co zrobił wcale nie jest złe, ale uznaje swoją słabość i grzeszność i za grzech żałuje.
      • abc_d
        01.06.2013 11:56
        @sonniger,

        ponieważ wiara jest osobistym wyborem każdego z nas, to nie do ciebie należy ocena, kto jest katolikiem, a kto nim nie jest. Grzech też jest przypisany do każdego z nas, a odpowiadamy przed Bogiem, nie przed @sonnigerem.

        Powiem paradoksalnie, tylko nie wiem, czy dla ciebie zrozumiale, że każdy człowiek ma "prawo" do grzechu i bierze za niego odpowiedzialność. I takim jak ty nic do tego. To osobista relacja moja z Panem Bogiem.

        p.s.
        to twoje @sonniger wymądrzanie świadczy raczej o tobie, a nie o @Sawonaroli, którego tezy podzielam.
      • RaBi
        01.06.2013 12:56
        RaBi
        @Savonarola

        Co zatem proponujesz?
        Skoro "najbogatsza organizacja" wg Ciebie nie opiekuje się ułomnymi dziećmi (co jest fałszywym stereotypem - ale załóżmy, że masz rację) to proponujesz zabijać te dzieci?
        Dość pokrętny argument na zabijanie - nie sądzisz.
        "Możemy zabijać bo "najbogatsza organizacja" nam nie pomaga".
        Tłumaczenie morderstwa "małą pomocą innych" jest kuriozalne i wymaga "pokrętnej" logiki.
        Zabiłem swoje dzieci bo mi nikt nie pomógł je wychować - wow, czy to aby Twoje myślenie nie idzie w tym kierunku?
      • Savonarola
        01.06.2013 17:37
        Rabi-nauczycielu. Bog dal nam wolna wole.Jako ludzie dokonujemy wyborow kierujac sie wlasnym rozumem.Jak myslisz dlaczego nasz Stworca w raju nie obcial Ewie rak,tak aby nie mogla zerwac jablka z zakazanego drzewa?...Nie byloby problemu z grzechem pierworodnym. Pytasz,co proponuje. Sa sytuacje w ktorych kazde rozwiazanie jest zle i w takich wybieramy mniejsze zlo.
        Kosciol rzymski jako instytucja bardzo bogata powinna przejac na swoje barki konsekwencje polityki ochrony poczetego,aczkolwiek ulomnego zycia budujac nie tyle najwieksze na swiecie pomniki,monumentalne, ociekajace zlotem koscioly,ale sierocince,domy stalej opieki nad kalekimi dziecmi, a w kregach swoich wyznawcow propagowac polityke adopcji takich chorych dzieci.Dla mnie prawdziwym katolikiem bedzie nie ten,ktory krzyczy - przecz z zabijaniem uposledzonych dzieci,ale ten kto takie dziecko przyjmnie do swojego domu,otoczy opieka i obdarzy miloscia.
      • RaBi
        01.06.2013 23:20
        RaBi
        @Savonarola

        Nie kręć, odpowiedz na postawione pytanie:
        Czy warunkowanie postawy zabiję/nie zabiję można usprawiedliwić postawą innych - pomogą/nie pomogą?

        Poza tym jak zwykle masz dużo do powiedzenia ale jakość treści w tym nie ma. Ciągle o jednym "najbogatszej organizacji" wg Ciebie, a ja o sensie i wartości życia. Zauważ, że nie piszę o wierze. W sprawie "nienarodzonych" lub kalekich wystarczy przestrzegać wartości humanizmu i mieć poczucie elementarnej empatii.
    • Domsie
      01.06.2013 13:08
      Do Jacka Nowaka.
      Po pierwsze my Katolicy nie żyjemy w kraju w którym mieszkają tylko katolicy. Nie mam Twojej pewności, że należy każdego "zmuszać" do heroizmu i kazać urodzić i wychować dziecko, które urodzi się np. bez rąk i nóg i z ciężkimi uszkodzeniami mózgu.
      Żeby była jasność, ja jako osoba wierząca uważam, że każdy kto mieni się Katolikiem musi być przeciw aborcji. Z zasady. Ale ponieważ nie wszyscy w naszym kraju są katolikami, a prawo obowiązuje wszystkich, mam sporą dozę wątpliwości, czy należy stanowić tak rygorystyczne przepisy, które w każdym przypadku, bez wyjątku zabraniają aborcji eugenicznej. Nie jestem lekarzem, (może jakiś lekarz się wypowie?) ale zapewne istnieją, niebudzące wątpliwości zespoły chorób, urazów, które uzasadniają w tym jedynym przypadku aborcję.
      Sugeruje takie zapisy prawne, które z zasady zabraniają aborcji eugenicznej ale pozwalają w szczególnie trudnych sytuacjach na wyjątki.
      • Bronak Kamarołski
        01.06.2013 15:45
        @Domisie
        Piszesz po prostu głupoty. I albo głupia jesteś, albo taką udajesz. Tylko po co?
        Żyjemy w kraju, gdzie mieszkają przede wszystkim ludzie. Nie ważne, w co wierzą. Jeśli takim ludziom rodzi się dziecko, to jest to także przede wszystkim CZŁOWIEK. Nawet jeśli jest bez rąk i nóg, to nadal jest człowiek. Człowiek, który ma minimum inteligencji to zrozumie. A Ty nie?
      • Domsie
        01.06.2013 22:06
        Do Bronaka
        Napisałem ! co uważam. Mam takie, a nie inne zdanie, które wyraziłem w formie przypuszczającej, nie oznajmującej. Czy moje wątpliwości to dowód głupoty? Gratuluję Ci Orle, Twojego braku wątpliwości i pewności siebie ale boje się, że to raczej przejaw pychy niż przemyśleń. Przeczytaj dokładnie co napisałem, pomyśl i napisz co źle napisałem a nie obrażaj...
      • abc_d
        03.06.2013 16:43
        @Domsie,

        gdybyś poznał Bronaka, którego nick ma na celu wyśmianie obecnego Prezydenta Bronisława Komorowskiego, to byś wiedział, ze obrażanie, to jego specjalność. Przez pewien czas go nie było i było trochę spokojnie. Ale znów sie zaczęło.

        Co do twego wpisu, to akurat podzielam Twoje obawy w sprawie aborcji. Heroizm wymuszany prawem, to najgorsze prawo jakie można sobie wyobrazić. Takie prawo wielu nie będzie respektowało, a prawo, które nie jest stosowane, faktycznie nie będzie chroniło życie poczęte.
  • jabrodi
    31.05.2013 22:58
    Sprawa nie dotyczy Kościoła, tylko polskiego prawa, które w tym obszarze jest barbarzyńskie!
    Ale skoro już mowa o Kościele, to chyba nic dziwnego że upomina się o respektowanie podstawowego prawa człowieka - prawa do życia?
    Czy brak mojej zgody na zabijanie w majestacie prawa oznacza automatycznie mój obowiązek zaopiekowania się wszystkimi których nie zabiją?! A jeśli nie mogę się kimś zaopiekować to znaczy, że mam go zabić?! Dość to kuriozalne! A tak a propos najbogatszej instytucji na świecie, proszę wskazać inną, która ratuje więcej ludzi przed głodem i nędzą a także opiekuje się "beznadziejnymi medycznie przypadkami"?
  • Beszad
    01.06.2013 16:13
    Beszad
    Straszne! To już jest jawna selekcja połączona z bestialskim uśmiercaniem. Nie wiedziałem nic o takich procedurach i zapisach prawnych... Gdzie można się podpisać po protestem?
  • Ja
    01.06.2013 22:01
    Połowicznie zgadzam się z użytkownikiem Savonarola.
    Jestem przeciwny aborcji ale z sprzeciwem wobec aborcji zawsze musi iść w parze postulowanie realnej pomocy. Aborcji eugenicznej nie, ale realnemu wsparciu dla rodzicom którzy maja odwagę urodzić chore dziecko zdecydowane tak.

    Kościół jest instytucją ludzi grzesznych i słabych i często zapomina o takich kwestiach niestety, ale mam nadzieje że Papież Franciszek podziała coś w dobrym kierunku.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
14°C Czwartek
wieczór
12°C Piątek
noc
9°C Piątek
rano
15°C Piątek
dzień
wiecej »