• cls
    19.08.2013 10:53
    Szczerze powiedziawszy to nie widzę logiki w utożsamianiu udziału tego lekarza w jury konkursu z promowaniem przez Orlen aborcji.
    • Chorzowianka
      19.08.2013 16:47
      chodzi o to, ze lekarz jest morderca, ma na rekach krew niewinnych dzieci, ktore nie mogly sie obronic.
      Te dzieci poczely sie, gdyz tak chcial Pan Bog - dawca ZYCIA, zatem KTO ma prawo je usmiercac???
  • Jose
    19.08.2013 11:00
    Jak to w ogóle możliwe, że szpital, gdzie dokonuje się takich rzeczy, nosi imię Dzieciątka Jezus??
    • saherb
      19.08.2013 11:38
      Twoja wypowiedź sugeruje, że należałoby zmienić nazwę szpitala, a nie zaniechać aborcji. Powinno być na odwrót: "Jak to możliwe, że w szpitalu imienia Dzieciątka Jezus dokonuje się aborcji?". Trzeba zaniechania aborcji, a nie zmieniać nazwę.
    • goscimira
      19.08.2013 11:59
      Tak to możliwe, że najpierw był szpital im. Dzieciątka Jezus, a potem ktoś na stanowisko ordynatora mianował śmierć.
      Proszę nie zapominać, że śmierć została pokonana, a życie zwyciężyło.
    • Marion
      19.08.2013 15:23
      @Jose,

      bo tam rodzi się mnóstwo dzieciątek. Wszystkie są dziećmi Bożymi. Stąd ta nazwa szpitala.
  • transportowiec
    19.08.2013 11:04
    Przy zapraszaniu Wielgosia do jury prawdopodobnie nikt nie kierował się kryterium czy ten pan jest aborcjonistą czy nie. Dlatego Orlen nadal podtrzyma swą decyzję. Mnie to nie dziwi. Polskie społeczeństwo z reguły oddziela sferę towarzyską, polityczną od moralnej. Mozna byc draniem, sadystą a i tak zaproszenia do różnych jury bedą spływały. Wystrczy byc znanym lub znac odpowiednie osoby. Taka hipokryzja jest dośc powszechna.
    Dlatego dobrze jest powalczyc z nia trochę, ale droga do jakiegokolwiek sukcesu będzie długa. W tym przypadku dochody Orlenu musiałyby spaśc o 10% z powodu bojkotu formy przez kierowców.
    Moja firma dotychczas brała paliwo na karty FLOTA. Będę obserwował postawę Orlenu bo hipokrytów nie lubię. Dbam o to by miec czyste sumienie by na Sądzie Ostatecznym nie wyszło, że popierałem kogoś w rodzaju doktora Mengele.
  • arte
    19.08.2013 11:09
    MAM nadzieję, że tym razem Fundacja PRO będzie miała proces. Jej działalność opiera się wyłączenie na niszczeniu dorobku lekarzy, prześladowaniu zwolenników kompromisu i paraliżowaniu pracy szpitali.

    Mamy najlepszą ustawę na świecie. Niech Fundacja PRO wyda broszurkę na temat zespołu Downa, w której wyjaśni życie z chorobą, a nie jedynie szkaluje uczciwych ludzi, wybitnych lekarzy. Fundacja PRO to kpina z walki z aborcją. Podżega jedynie do nienawiści. Drastyczne obrazki nie działają.
  • Krzysiek
    19.08.2013 11:13
    >>kryterium naszych działań jest zawsze zgodność z obowiązującym prawem<<

    Czyli jednoznaczną opinią orlenu jest, "litera ponad człowieka".
    Dziękuję portalowi Wiara za te informacje i od dzisiaj rezygnuję z vervy, którą dotychczas tankowałem.

    Na tą chwilę prawo stanowione pozwala mi jeszcze na taki wybór - nie muszę kupować u tego, który miesza się w nie swoje sprawy - dla mnie mają mają być fachowcami w dostawie paliwa a nie piewcami wartości i ideologii.
  • Wito
    19.08.2013 11:16
    Aborterów trzeba pokazywac palcem, żeby wiedzieli, że to co robią jest złe. Bratanie się z taką osobą i celebrowanie jej jako eksperta czy autorytetu jest otwartym akceptowaniem zła. Całkowicie popieram akcję Fundacji Pro.
  • Rafał Sudoł
    19.08.2013 11:39
    Mimo, iż rzadko tankuję na orlenie, teraz na pewno już tego nie uczynię! Nauczmy tych stawiajacych się na miejscu Boga nowobogackich, że od masy (ludzi) jeszcze sporo zależy, nawet jeśli jesteśmy rozproszeni! W jedności siła!
    • misiaczek
      19.08.2013 12:04
      A ja pracuję na orlenie.. :( :( pracowac jednak muszę, bo w naszym województwie nie ma pracy do wyboru-bierze się co jest.. Mam dzieci na utrzymaniu- nie sądziłam że orlen jest taki :(
  • Jan
    19.08.2013 11:59
    Wg obowiązującego prawa w III Rzeszy Hitlera Auschwitz był legalny. Niech żyje pojęcie "państwo prawa"!!!!!!!!!
  • Mama
    19.08.2013 12:27
    O co za ironia...
    Pracuje w Szpitalu Dzieciątka Jezus...
    Pewnie myśli że to jakaś rock star...
  • cypisek
    19.08.2013 13:20
    Miałem zaszczyt być urodzony w 1938 roku w tym Szpitalu-widocznie wtedy tak tam nie abortowano.
    A za rok wybuchła wojna z milionowymi ofiarami (w tym mego śp. ojca Józefa).
  • leost
    19.08.2013 13:22
    Orlenowi chodzi o przypodobanie się środowiskom proaborcyjnym i to że gwiazdę procederów aborcyjnych zaprosiła do jury konkursu mającego promować aktywność prospołeczną jest aktem świadomego ideologicznego wyboru i nie dziwię się ludziom z organizacji antyaborcyjnych że to nagłaśniają.
  • Beszad
    19.08.2013 14:43
    Beszad
    Orlen ma prawo wybierać - a ja mam prawo do omijania stacji Orlen. A swoją drogą gdy czytam ten fragment pisma, rodzi się u mnie bardzo smutna refleksja nad kolejnym odwróceniem współczesnych wartości (skojarzenie nazwy szpitala): "Mirosław Wielgoś, jest kierownikiem kliniki ginekologiczno-położniczej Szpitala Dzieciątka Jezus w Warszawie. W klinice tej dokonuje się aborcji (...)"
  • Agathon
    19.08.2013 15:46
    No to kończę tankowanie na Orlenie.
    Setki litrów paliwka pozostaną w zbiornikach.
    • Hanys45
      19.08.2013 16:01
      Jo zaś mom stacja Orlenu kole chałupy i chyba nie bydzie mi sie chciało jeździć kaj indzi.
      • Bronak Kamarołski
        19.08.2013 16:51
        Odpowiesz za to na Sądzie Ostatecznym.
      • kierowca
        19.08.2013 17:00
        komentarz prosto z lOneta.
      • Hanys45
        19.08.2013 19:30
        Ej, Bronak,

        za co łodpowiem na Sondzie Łostatecnym ? Ze tankuja bynzyna w Orlenie ? Moj Pan Bócek nie jest taki strasny, by karać za tankuwanie. Mo tyla miłosierdzio, że wybacy i tobie, żeś wlozł w Jego rola i straszys bliźniego.
      • Anonim (konto usunięte)
        19.08.2013 22:12
        Hanys piszący niby góralszczyzną. Zidiocenie. A miało być śmiesznie?
  • Unknown
    19.08.2013 16:04
    "gdzie dokonuje się aborcji dzieci, podejrzanych o ciężką chorobę lub niepełnosprawność."

    ludzie, wolicie skazywać ludzi na cierpienie, kiedy jeszcze nie są ludźmi tylko zarodkami, jak ślimaki
  • Antony
    19.08.2013 16:27
    Do tej pory w większości tankowałem na orlenie, ale odtąd zmieniam "partnera biznesowego"... na pewno nie będzie to już ta stacja: )
  • xxx
    19.08.2013 17:08
    "Uhonorowanie Mirosława Wielgosia wskazuje na to, że PKN ORLEN popiera prawo do zabijania dzieci niepełnosprawnych w łonach matek."

    Nie, nie wskazuje - tak tylko rozumieją to autorzy listu. Jedno ma się nijak do drugiego.

    Tak rozumując można napisać, że każdy kto kupuje paliwo na Orlenie popiera aborcję... i te warunki: "Jeśli jest inaczej, jeśli PKN ORLEN opowiada się za bezwarunkowym prawem do życia wszystkich dzieci, również dzieci niepełnosprawnych, prosimy o wyraźną deklarację w tej sprawie i odwołanie ze składu jury p. Wielgosia."

    Pomieszanie z poplątaniem. Ludzie zacznijcie w końcu myśleć i robić coś pożytecznego a nie szczujcie jednych na drugich.
    • CHRZESCIJANIN
      19.08.2013 18:11
      Jesli chce byc w zyciu chrzecijaninem,
      to bojkot firm popierajacych
      anychrzesccijanskie wartosci
      jest swiadomym wyborem Pana Boga.

      Zachecam spojrzec na dzialalnosc STS /"Stowarzyszenie Twoja Sprawa"/.
  • matka
    19.08.2013 18:02
    Owszem aborcja nie powinna miec miejsca .. Tylko jest druga strona tego medalu . Kiedy takie chore dziecko a wlasciwie czlowiek zostaje sam bez rodzicow bez opieki godnej czlowiekowi . Loduje w zakladzie opieki dla niepelno sprawnych waszerowane lekami zeby sie nie odzywal , bite i popychane jak narobi pod siebie . I nie ma zadnej milosci bo nie ms komu go kochac .To ciezka sprawa i nikt nie jest w stanie logicznie tego wytlumaczyc .Nikt
    • pielegniarka
      19.08.2013 18:42
      zdecydowanie - lepiej pozwolic urodzic sie choremu dziecku,
      niz je zabic!!!
      Po dokonaniu aborcji wyrzuty sumienia (syndrom poaborcyjny) beda niszczcyc kobiete.

      Jesli kobieta nie chce, nie moze przyjac chorego dziecka,istnieje mozliwosc oddania do osrodka dla chorych dzieci, ale NIGDY nie godzic sie na usmiercanie niewinnego dzieciatka!!!!!
      • Renia
        20.08.2013 15:32
        To może adoptujesz dzieciaka z cięzkim uszkodzeniem, który będzie roślinką, albo umrze po kilku tygodniach.
        Jeżeli badania prenatalne lub inne przesłanki potwierdzają duże prawdopodobieństwo trwałego uszkodzenia płodu lub nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, czy zdrowiu i zyciu kobiety, to do niej nalezeć winna decyzja o aborcji, czyli tak, jak jest dziś.
    • xzx
      19.08.2013 20:58
      czas przywrócić godność i społeczną akceptację osób niepełnosprawnych - wówczas zmniejszy się ilość aborcji. To co teraz robimy - paraolimpiady, określenia typu sprawni inaczej - tylko dyskryminują tę grupę osób, bo jesteśmy my i oni - nie razem, a oddzielnie. Powszechnie okazywana litość tylko rani te osoby i zamyka je w czterech ścianach rodzinnego mieszkania. Kto chce być przyjacielem osoby niepełnosprawnej? Chyba tylko ojciec, matka i rodzeństwo.
    • RaBi
      22.08.2013 23:24
      RaBi
      @matka

      Droga Matko,
      Stawiasz sprawę "aborcji dzieci niepełnosprawnych i chorych" na głowie.
      To nie jest odwieczny problem "czy jajko było pierwsze czy kura".

      Tutaj zaczyna się świat "zero-jedynkowy"
      Dziecko żyje lub jest zabijane.
      Nie chodzi o "jakość" życia po śmierci rodziców.

      Masz rację, że świat nie potrafi okazywać miłości osobom upośledzonym/niepełnosprawnym lecz te osoby będą nas, nasz świat, oskarżać na sądzie ostatecznym. Tak samo dzieci zabite w wyniku aborcji będą świadkami w czasie sądzenia nas i naszego świata.

      Lecz jest różnica pomiędzy zabiciem a brakiem godnego traktowania. Nie można "otrzymać" drugiej szansy, gdy zabijesz. Inaczej w przypadku braku miłości.
      Daj szansę sobie i innym na znalezienie w sobie tych pokładów miłości względem niepełnosprawnych
      - nie zabijaj ich tylko dlatego, że świat (ja, Ty i pozostali) ich nie kocha lub podejrzewasz, że kochać nie potrafi.

      Pozbawienie życia jest grzechem przeciwko Bogu,
      natomiast traktowanie w niegodny sposób niepełnosprawnych jest grzechem przeciwko bliźniemu. Subtelna różnica lecz jednak.

      Pozdrawiam
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
8°C Sobota
noc
5°C Sobota
rano
6°C Sobota
dzień
8°C Sobota
wieczór
wiecej »