• Polak
    13.05.2019 10:26
    Tak to powinno się odbywać właśnie każda z tych osób winnych za życie we własnym sumieniu dokonuje rachunku sumienia prosi o przebaczenie ofiary i próbuje naprawić krzywdy a sprawcy, którzy są chorzy podlegając izolacji np. Zakony klauzulowe, nadzór kuratorski jako np. Dobrowolne poddanie się każe do czasy gdy medycyna nie podpowie nam for bezpiecznego przywracania tych ludzi do życia społecznego- tak myśle, ważne jestvtez pewno dla tych sprawców wybaczenie win przez ich ofiary.
    • tomaszl
      13.05.2019 10:31
      Jak widać na tym przykładzie to nadzór kuratorski nie zadziałał, nie zadziała też kontrola przełożonych. Dopiero lincz publiczny spowodował jakieś działanie.

      Przywracanie do życia w społeczeństwie nie polega na pozostawieniu w stanie kapłańskim, bo jak dla mnie taki ksiądz nie będzie miał nigdy moralnego prawa do pouczania wiernych.
  • tomaszl
    13.05.2019 10:28
    Niestety nie przyjmuję tego. Brak odpowiedzialności biskupa czy kuratora mnie poraża.
    • Tomasz
      13.05.2019 10:35
      Popieram przedmówcę. To kolejny przykład pokazujący, że wszyscy - od najwyżej postawionego hierarchy do sprzątaczki - wiedzieli i nic z tym nie robili.
      • rozpędziłeś się zanadto
        13.05.2019 11:10

        - "wszyscy wiedzieli od sprzątaczki do hierarchy" - z filmu to nie wynika. Ale skoro za pracownika odpowiada do jakiegoś stopnia dyrektor, to chyba powinno też tak być w kościele.
      • Tomasz
        13.05.2019 12:46
        Czy rozpędziłem się? Z filmu to nie wynika?
        Z kim rozmawia Artur Nowak w seminarium duchownym Redemptoris Mater? Z panią rektor? Nie sądzę. Rektorem jest ksiądz. Jeśli to nie sprzątaczka, to może być ewentualnie recepcjonistka. Drobny szczegół. Jej ton i wypowiadane słowa: "W jakim sensie pan pyta", na pewno nie prowadzi rekolekcji dla dzieci", a na pytanie czy jest możliwość, żebyście nie wiedzieli o tym pada "na pewno nie". Komentarz zbędny.
        Zaraz potem mamy scenę pod kościołem, gdzie reporterzy czekają na proboszcza. Tu widać wyraźnie - młodzi klerycy, jeszcze nie zepsuci przez starszych kolegów, i doświadczeni duszpasterze, pierwsi do krętactwa.
        Czy na pewno oglądaliśmy ten sam film?
      • Proboszcz - hierarchą ?
        13.05.2019 13:21
        W języku potocznym do hierarchów zalicza się papieża, kardynałów oraz arcybiskupów i biskupów, no ale niech będzie że proboszcz to też hierarcha, to i grzech jeszcze większy...
  • albert
    13.05.2019 10:45
    Podejrzewam,że te oskarżenia o pedofilię księży, ma ścisły związek z nieoczyszczeniem duchowieństwa z tajnych współpracowników SB, oraz ludzi SB "pracujących" na tzw etatach niejawnych jako księży. Wrogowie Polski i Kościoła szkodzili Polsce i Kościołowi i szkodzą nadal, bo nikt z nich nie oczyścił Kościoła. Winę za to ponoszą biskupi!
  • Helga
    13.05.2019 11:33
    Sekielski mówi półprawdy !! wszyscy hom-pedofile z jego filmu to agenci i współpracownicy SB !! Takich SB trzymało i chroniło , aby w pewnym momencie można się było nimi posłużyć, aby szantażować, szkalować , także wiernych i biskupów. I oskarżać Kościół. To tylko dowód, że homo i pedofilia to jedno !
  • pytanie
    13.05.2019 11:33
    Czy to ten Dariusz Olejniczak, który pracował w Gosciu Gdańskim?
  • DREM0R
    13.05.2019 12:00
    DREM0R
    Czyli wewnętrzne procedury, nadzór biskupa i kościelnego kuratora nie zadziałały.

    Zadziałał dopiero film dziennikarza Gazety Wyborczej.
    • tomaszl
      13.05.2019 12:17
      Nie, nie zadziałał. Ale obnażył prawdę o tym, co pisaliśmy w innych wątkach, a ta prośba o przeniesienie do stanu świeckiego to potwierdziła.
      Bo szokuje postawa tych, co wiedzieli że ks. Dariusz łamie wyrok, a nic z tym nie zrobili. Choćby proboszczowie którzy gościli ks. Dariusza na rekolekcjach.
      A dziś wycisza się ten skandal dobrowolnym odejściem podważając niedawne słowa biskupów. Pytanie czy to fałszywie rozumiane miłosierdzie, czy korporacyjna solidarność?
      • DREM0R
        13.05.2019 12:40
        DREM0R
        Jak nie zadziałał? Zobacz jak zmieniła się postawa biskupów, polityków, a nawet redakcji GN po tej publikacji. Jeszcze niedawno podobny film byłby "bezpardonowym atakiem na Kościół" i "lewackimi pomówieniami", teraz postawa jest zupełnie inna.
      • tomaszl
        13.05.2019 14:06
        @DREM0R - czy gdzieś wczoraj czy dziś widziałeś info, że choćby sprawdza się jakim cudem ks. Dariusz głosił rekolekcje dla dzieci mając prawomocny wyrok zakazujący prace duszpasterską z dziećmi.
        Dziś trzeba w tej sprawie jasnego stanowiska kurii warszawskiej, która o ile dobrze zrozumiałem od dwóch miesięcy już wiedziała oficjalnie o złamaniu zakazu., ale też potrzebna jest rzetelna odpowiedź od proboszcza, który dowiedział się o tym wyroku i co dalej zrobił. Bo że zmienił rekolekcjonistę to wiemy.
        No i trzeba niejako pryz okazji wiedzy o tym co zrobiła w tej konkretnej sprawie i policja i prokuratura.
    • nikez
      13.05.2019 12:18
      "Zadziałał dopiero film dziennikarza Gazety Wyborczej" ----- No przecież wiadomo, że gdyby nie najszlachetniejszy organ III RP to ... chociaż Tomasz Sekielski formalnie nigdy w GW nie pracował to był z jej "ducha".
  • swjacenty
    13.05.2019 13:23
    Kościół miał dużo czasu, żeby się oczyścić. Nie zrobił tego i dał argumenty do ręki swoim wrogom. Paradoksalnie jednak to wrogowie kościoła podziałają teraz uzdrawiająco niczym najeźdźcy, którymi Bóg karał Izrael, żeby go zwrócić do pokuty.
  • Beszad
    13.05.2019 13:39
    Beszad
    Prof. Jacek Zaleśny z Uniwersytetu Warszawskiego: "Mamy do czynienia z potężną mistyfikacją rzeczywistości. W tym zakresie badania socjologiczne są robione od wielu lat. Jednoznacznie pokazują, że w przypadku księży katolickich jest to jedna z najmniejszych grup podatnych na pedofilię. Jedna z najmniejszych grup, w których to przestępstwo występuje. Jak pokazują socjologiczne badania, mniej więcej 0,5 proc. księży katolickich ma problem z homoseksualizmem. Dopiero w tej grupie intensywnie występuje pedofilia. To jest zjawisko typowe dla zdarzeń homoseksualnych. Badania pokazują, że wśród pedofilów dominują homoseksualiści." (źródło: Polskie Radio 24)
    • DREM0R
      13.05.2019 13:52
      DREM0R
      Spośród wszystkich grup zawodowych najwięcej skazanych za pedofilię było wśród murarzy.

      Tylko różnica polega na tym, że murarze nie stworzyli systemowego ukrywania przestępstw, nie przenoszą pedofilów na inne budowy i nie nazywają aresztowań przestępców za "nieczystą walkę z instytucjami budowlanymi".

      To nie skala jest problemem, więc proszę nie odwracać przysłowiowego kota ogonem.
    • tomaszl
      13.05.2019 14:08
      Poprę tutaj jak najbardziej to co napisał DREM0R, cały problem nie leży w skali pedofilii, ale w stosunku Kościoła instytucjonalnego oraz wiernych do choćby jednego takiego przypadku.
    • jan
      13.05.2019 15:17
      Czy "Polskie Radio 24" to nie jest przypadkiem pisowska rozgłośnia ?
      • Nieprzypadkiem Janie
        13.05.2019 16:34
        a co cię dziwi? Skoro po 1989 r. za każdym razem publiczne media były przejmowane (zawłaszczane lub jak kto woli - kierowane przez partie które wygrały wybory). Czyżbyś dowiedział się o tym dopiero teraz ?
    • Q
      13.05.2019 16:22
      Dokładnie, nie słyszałem żeby któryś z hierarchów uderzył się w pierś i wziął osobistą odpowiedzialność za konkretne działania/zaniechania. Jeśli tego nie będzie to znaczy że film nie dotarł tam gdzie powinien w pierwszej kolejności.
    • jurek
      13.05.2019 20:00
      Jeden z lepszych dowcipów, które ostatnio czytałem. Gdyby kontekst ostatnich dni był inny to może nawet to byłoby smieszne, a tak jest jednak żenujace
    • MAREK
      13.05.2019 20:11
      Wiarygodne badania naukowe są publikowane w recenzowanych pismach naukowych, proszę podać takie źródło dla tych badań, a nie Polskie Radio, albo nie nazywać tych liczb badaniami.
      • nie bij tak pokłonów
        14.05.2019 11:59
        przed "recenzowanymi pismami naukowymi " zwłaszcza w dziedzinie nauk społecznych. Bo one w większości opanowane zostały przez tzw. postępowców, podobnie jak uniwersytety, media czy instytucje kulturalne. Co można w takich pismach zamieścić pokazało przed kilku laty dwóch młodych naukowców z dużym poczuciem humoru .
      • @ Marek
        14.05.2019 12:08
        A czym się różnią recenzowane (przez kogo?) pisma naukowe od nierecenzowanych ? Pierwszy raz spotykam się z takim dodatkiem "recenzowane" pisma naukowe. Czyżby miały zamieszczone na wstępie swoiste "imprimatur" ?
  • bzik
    13.05.2019 13:42
    W 20% byłbym skłonny uwierzyć, ale w 0,5 proc. już nie
  • krk
    13.05.2019 13:54
    Patrz na siebie - będziesz w niebie...! Tak mawiał mój młodszy braciszek 30 lat temu... Stale aktualne!
  • LUkSad
    13.05.2019 15:46
    Każdy grzech jest raną. Księżą nie różnią się specjalnie od innych ludzi, chociaż wymagamy zwykle od nich heroicznych postaw i niemal anielskich charakterów. Niestety to tylko złe stereotypy, bo każdy człowiek musi się zmierzyć ze swoim grzechem indywidualnie. Stanąć w prawdzie wobec samego siebie jest oczywiście bardzo trudno i nie nam oceniać kto i w jaki sposób przeżywa swoje powołanie.
    • tomaszl
      13.05.2019 18:06
      Problemem nie jest sam grzech, bo ten każdy z nas katolików dotyka osobiście. Problemem jest dokładnie to, czego nie zrobiono np. w kwestii ks. Dariusza.
  • TAK TYLKO PYTAM
    13.05.2019 17:21
    Zdecydowanie musi być przeprowadzona lustracja wśród kapłaństwa pod kątem współpracy księży z komunistyczną służbą bezpieczeństwa w PRL. Wszystko trzeba ujawnić. No, co wyszło przy okazji filmu ilu z księży obwinionych(-ych) o pedofilię było homoseksualistami i współpracownikami SB. Nadto, potrzebna jest dogłębna analiza i raport jak wygląda problem pedofilii wśród np. homoseksualistów i lewactwa w Polsce, i w tzw. krajach Europy Zachodniej. Taka analiza porównawcza pokaże skalę problemu w poszczególnych grupach społecznych i ze względu na preferencje seksualne oraz polityczne. No i do tego niezałatwiony problem pedofila Polańskiego, tak hołubionego przez lewactwo i liberałów.
    • tomaszl
      14.05.2019 07:24
      Ale jakie znaczenie ma pedofilia w innych grupach społecznych? Co chcesz w ten sposób udowodnić?
      • TAK TYLKO PYTAM
        14.05.2019 07:43
        TOMASZL, Dremor jesteście lewackimi trollami (jak sądzę płatnymi) i wasza aktywność jest na Gościu tylko po to, aby mieszać, podważać autorytet Kościoła, atakować wiarę chrześcijańską, promować migrację i sodomię (LGBT), kwestionować wartości. Odnośnie pedofilii w Kościele to nic nie umniejsza winy tych "kapłanów" którzy dopuścili się tego ohydnego czynu i lepiej byłoby im nie wpaść w moje ręce. Ale trzeba zapytać o przyczyny takich zachowań (homoseksualizm) i skalę, oraz porównać z analogicznym zjawiskiem w innych grupach społecznych. W Kościele jest to margines, ale robi się z tego problem na skalę powszechną. Winą Kościoła są wieloletnie zaniechania w tej kwestii, ale nie dziwota skoro wśród kapłanów było/jest wielu współpracowników SB, która posługiwała się nimi do niszczenia Kościoła od środka i podważania jego autorytetu. I bardzo dobrze się stało, że temat ten został mocno nagłośniony, ale ujawniać trzeba wszystko i czyścić do spodu tą sodomię. Do spodu między innymi po to, aby wytrącać argumenty do atakowania wiary i Kościoła Tobie i takiemu Dremorowi. Nie jesteście członkami Kościoła, a wasza "empatia" podszyta jest złym i hipokryzją. A problemy trzeba eliminować u źródła tj. surowo i bezwzględnie i ostro karać pedofilii kimkolwiek są (u celebrytów, liberałów, lewaków zatrzęsienie - polecam wypowiedzi piewcy marksizmu Cohn-Bandida jednego z przywódców rewolty lewackiej seksualnej z lat 60-tych we Francji), nie dopuścić zboków z LGTB do szkół, pogonić Sorosa z naszej przestrzeni publicznej, zwalczyć pornografię. P.S. Księdzu Isakowiczowi-Zalewskiemu zamykano usta jak podnosił problem homoseksualizmu w Kościele i mówił do współpracownikach SB w Kościele wśród kapłanów. Teraz mamy tego efekty. Ale Kościół po oczyszczeniu wyjdzie wzmocniony i co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Alleluja i do przodu :)
      • DREM0R
        14.05.2019 09:46
        DREM0R
        Powiem Ci tak, jak Siekielski, czy ktokolwiek inny wpadnie na trop spisku ślusarzy, którzy gwałcili dzieci, a potem przenosili sprawców do innych zakładów ślusarskich, to sam chętnie przekażę wszystkie pieniądze, które ponoć dostaję od Sorosa, żeby mógł powstać film na ten temat.

        Problem systemowego ukrywania przestępstw pedofilii nie występuje w innych środowiskach, tylko w Kościele.
      • tomaszl
        14.05.2019 12:25
        @TAK TYLKO PYTAM - zabrakło argumentów? A narracja o SB to kolejna ucieczka od tematu. Żenująca ucieczka.
      • Tomasz się pyta
        15.05.2019 16:16
        " jakie znaczenie ma pedofilia w innych grupach społecznych?" Ja odpowiadam : żadne znaczenie, żadne. Te głupie tysiąc dzieci w tę czy tamtą stronę, to pestka.
      • tomaszl
        16.05.2019 06:44
        Myślenie, że skoro gdzieś jest gorzej i gdzieś w tym świecie jest więc podłości pedofilskiej usprawiedliwia pedofilów w sutannach nie jest myśleniem katolika.
    • podaj nick
      17.05.2019 12:07
      dogłębne raporty swoją drogą, prawdę widać gołym okiem, przy aferze z komisją majątkową w Krakowie wydało się, że "pełnomocnikiem" biskupa d/s pozyskiwania zwrotów mienia kościelnego był były SB-k, który na owych zwrotach kręcił prywatne lody czyli niejaki Marek Piotrowski przy okazji i "radca prawny" co jeszcze gorzej niż o duchownych mówi o środowisku prawniczym, jaka to bliska ścieżka kariery od SB-eka do "prawnika" robiącego uprawnienia przy okazji służby, no i że biskup nie potrafił sobie znaleźć żadnego innego pełnomocnika, na cały Kraków inteligentów i mecenasów
  • marek
    14.05.2019 08:10
    hipokryzja polega na tym,że grzesznicy pierwsi dziś rzucają kamieniami;trudno ten fil uznać za wiarygodny,ponieważ wiele przypadkow dotyczy przeszłości,której poza wiarą w podawaną wersję zdarzeń, odtworzyć się nie da.
  • ism
    14.05.2019 09:08
    Kazanie dialogowane dla dzieci - to praca z dziećmi?
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
8°C Sobota
noc
5°C Sobota
rano
5°C Sobota
dzień
7°C Sobota
wieczór
wiecej »