• Lu
    21.06.2019 12:35
    Bingo. Chrześcijaństwo tym różni się od innych systemów religijnych, że zakłada miłość nieprzyjaciół, czasem radykalną w swym wyrazie. Dlatego cywilizowane traktowanie należy się i mordercy i terroryście i pedofilowi. Nawet jak czujemy do tych ludzi gniew, żal, pogardę i nienawiść, jesteśmy wzywani przez naszego Pana do wznoszenia się ponad te emocje. Z Jego łaską to możliwe. Oczywiście, nie oznacza to zaniechania wymierzania sprawiedliwości, ale nie w barbarzyński sposób.
  • Stanisław_Miłosz
    21.06.2019 14:28
    Też uważam, że majtki w kajdankach to przesada. Lepiej by było ze względu na moralnośc publiczną, gdyby go ubrali w szlafrok z rękawami wiązanymi na t plecach. Ale, może aktem humanitaryzmu były własnie te majtki? Bo pozwolonu mu je wdziać? Wiadomo przecież, że w takie saharyjskie upały jakie mamy ludzie po domu i bez majtek chodzą. Dopiero by było, gdyby go w samych kajdankach wyprowadzono. Aż strach pomyśleć, może sprawa aż o trybunał praw człowieka by się oparała?

    Z drugiej strony takie upublicznienie sposobu pojmania może być przstrogą dla potencjalnych naśladoców zbrodniarza? Może dzięki temu czyjeś zdrowie, a może też i życie, będzie uratowane?

    PS. Na "paradach" nie takie rzeczy sie ogląda i pan Rzecznik jakoś nie reagował.
    • Andrzej_Macura
      22.06.2019 22:56
      Andrzej_Macura
      Jeśli godzimy się na złę traktowanie bliźniego sami też jesteśmy źli. Nawet jeśli ten bliźni jest okrutnym mordercą. I niech Pan nie przesadza: na pewno nikt kto planuje przestępstwo nie zrezygnuje z niego z powodu takiego potraktowania przez policję. Po prpstu niektórzy policjanci wiedzą, ze mogą się na kimś wyżyć i niz im się za to ie stanie.
      • Jan
        23.06.2019 08:29
        No niestety bardzo się pan myli odnośnie tego że został źle potraktowany. Antyterroryści nie mogą dać ani czasu ani żadnego pola manewru osobie zatrzymywanej. Co gdyby pozwolono wziąć mu spodnie a w spodniach miałby nóż/broń/granat? A co gdyby idąc z nimi wolną nogą lub wolną reką zmiażdżył policjantowi tchawicę?
  • A.G.
    21.06.2019 16:11
    Nie ma takich policyjnych procedur, są natomiast przepisy prawne, które Policja jest obowiązana stosować w takiej kwestii. Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie określenia przypadków oraz warunków i sposobów użycia przez policjantów środków przymusu bezpośredniego. Policjanci mogą stosować środki przymusu bezpośredniego jedynie w takim zakresie, aby osiągnąć efekt w postaci podporządkowania się wydanym poleceniom. Przy użyciu środków przymusu bezpośredniego funkcjonariusz powinien się kierować zasadą minimalizacji skutków oraz dostosowywać odpowiedni środek przymusu do zaistniałej sytuacji. Zasada minimalizacji skutków polega na tym, że policjant powinien stosować środki w taki sposób, aby osiągnięcie celu w postaci podporządkowania się wydanym poleceniom - spowodowało możliwie jak najmniejszą dolegliwość osobie wobec której danego środka użyto. Policjant może odstąpić od tych procedur jedynie w przypadku, gdy wszelka zwłoka groziłaby niebezpieczeństwem dla życia lub zdrowia ludzkiego a także mienia. Tutaj w rozpatrywanym przypadku Policja naruszyła przepisy rozporządzenia, zatem złamała przepisy - taka sytuacja jest penalizowana czyli ścigana podstawie art. 231 k.k.
    • Gość
      22.06.2019 11:40
      "Art. 231 § 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3." Rzeczywiście zaszło naruszenie przepisów?
  • Tycjan
    21.06.2019 16:56
    Skomplikowane zagadnienie . Ne sposób tego opisać jednym zdaniem , każde pojedyncze zdanie , choćby najsłuszniejsze jest kłamstwem.

    Tak , więzień tez człowiek , ale warunki pobytu stwarzane przez niektóre państwa UE dla naszych emerytów mogą wydawać się rajem , nagrodą a nie karą { widziałem w TV "celę "Breijwika" emeryt tez człowiek , człowiek niejednokrotnie ciężko pracujący ,oddający część swoich uposażeń potomnym , toż ot pomieszanie pojęć , nie można słów nagroda - kara traktować o oderwaniu od realiów społecznych .


    Parę lat temu , wobec zatrzymanej eksminister B. Blidy funkcjonariusze starając się być łagodnymi nie dopełnili procedur … i co ? kto ma miękkie serce … itd.


    Ale nie to jest najważniejsze , najważniejsze jest to ,że od wielu lat usiłuje się zrobić to co zrobiono w krajach zachodnich SKUTECZNIE ZATRRZEĆ ROŻNICĘ POMIĘDZY ZŁOCZYŃCA A SPRAWIEDLIWYM , relatywizacja ot co , czy ma to wiązek religią , owszem tak , także w wymiarach czasem odległych .


    dzieciobójstwo ? a co to takiego , nie ma morderstwa jest tylko aborcja .


    śmierć na życzenie rodziny ? ależ skąd to tylko eutanazja .



    zdrada małżeńska ? ależ skąd to tylko hormony zagrały .


    przedwczesna inicjacja seksualna ? no cóż , taki jest współczesny świat , pornografia , przedwczesne rozbudzenie no..to przecie postęp [ postęp w jakim kierunku ?]


    sodomia ? grzech przeciw naturze ? a co to jest grzech ? to tylko inna orientacja .


    wyzysk ? a co to jest ? to przecież tylko "gra rynkowa "


    mam dalej wymieniać ? po co ? CO ŁĄCZY w/w przykłady oto szatan "rozgrzesza" ludzi z popełnionego zła , rozgrzesza ? ja bym powiedział USPRAWIEDLIWIA I AKCEPTUJE ZŁO nazywając je innymi słowami .


    Zatem... wierzę w mądrość ludu , jest cos takiego jak inteligencja emocjonalna ,wiem , wiem jak bym tak z podejrzanym Jakubem A. nie postąpił , ale jest odruch ALERGICZNY , odruch kulturowy na co tutaj dużo mówić zgniliznę moralną przybywającą z zachodu ,a że niezbyt mądre są reakcje … a to już pretensje proszę mieć do kaznodziei , oni od tych tematów uciekają jak przysłowiowy … przed święconą wodą , jak nauczyli tak i mają .

    Czym jest kara ? kara to nie izolacja , to DOLEGLIWOŚĆ wyrządzana skazanemu [ taka jest definicja ]niekiedy jakże niewspółmierna do cierpień np. rodziny ,a więc niesprawiedliwa , już w samych założeniu .Nie ma cywilizacji ludzkiej bez Hammurabiego , co przebaczenie , ok? tylko kto MA PRAWO DO PRZEBACZANIA , sędzia ? ależ jego ta śmierć nie boli , po ogłuszeniu wyroku zapewne usiądzie do smacznego obiadu , upokorzenie rodziny ma również swoje podwójne dno , ktoś przebacza W JEJ IMIENIU w sytuacji kiedy ona, rodzina , wcale tego kogoś do tego nie upoważniła , a więc tratuje się rodzinę , rodziców jako … ubezwłasnowolnionych , pozbawionych własnej woli i własnego zdania ,a więc to jeszcze nie koniec cierpień zadanych przez zwyrodnialca , tak zwyrodnialca .


    To co religijne ? ni ma przebaczenia bez skruchy , czynnego żalu , także w relacjach Bóg- człowiek , Bóg przebaczy ale wtedy kiedy wyrazimy żal , ja takiej postawy u mordercy nie widziałem , a wiec zastosowanie ma stara rzymska zasada prawa karnego volenti non fuit iniuria - chcącemu nie dzieje się krzywda , no...prawo rzymskie to jeden z filarów cywilizacji europejskiej .
    • Batrahe
      22.06.2019 08:55
      Smutny i bardzo pogmatwany komentarz, Tycjanie. Odniosę się tylko do pewnych rzeczy: "każde zdanie, choćby najsłuszniejsze, jest kłamstwem" - to jest bardzo ale to bardzo nielogiczne stwierdzenie. Przypuszczam, że emocje przeszkadzają Ci w logicznym myśleniu i ocenie sytuacji. I jeszcze jedno - poziom życia Breivika nie ma związku z życiem polskiego biednego emeryta. W kraju, w którym Breivik żyje w przyzwoitych warunkach, również emerytom pod względem materialnym żyje się o wiele lepiej niż u nas. Piszesz, że nie widziałeś skruchy u przestępcy. Trudno, żebyś ją widział, skoro zapewne nie masz z nim żadnego kontaktu (chyba że jesteś np. śledczym pracującym przy tej sprawie, w co wątpię). Nie zgadzam się z wieloma rzeczami, które napisałeś, ale nie wydaje mi się że odnoszenie się do wszystkich nie jest konieczne.
      • Tycjan
        22.06.2019 20:14
        No cóż , w takim razie mamy po prostu zupełnie inny tezaurus , nie sposób opisać jednym zdaniem czegoś skomplikowanego społecznie bez odrywania istoty rzeczy z kontekstu społecznego ,Słusznie wspomniałeś o różnicy w poziomie życia , dlaczego tak nie czynisz w innym przypadkach ?


        To co jest jednak BEZSPORNE i dość łatwo udowadnialne to cały potężny trend zachodnioeuropejski to WYMAZYWANIE POJĘCIA GRZECHU , WINY ze świadomości społecznej ok. a w/w temat to tyko drobny , jeden z wielu przepadków starcia cywilizacyjnego , ok ?


        Myślę ,że jest to "kompas " która pozwala się nie zgubić w mrowiu wydarzeń , uporządkować je .
  • tomak
    21.06.2019 17:54
    Niestety tym razem się Pan nie popisał. Wykazał się Pan brakiem empatii, a nawet gruboskórnością. W obliczu tak straszliwej zbrodni należało najpierw wyrazić współczucie matce zamordowanej dziewczynki, spróbować zrozumieć, co może czuć matka (ojciec) zamordowanego dziecka. Taka zbrodnia, jak mówi Katechizm Kk, jest grzechem wołającym o pomstę do nieba, bo jest to umyślne zabójstwo. Następnie NALEŻAŁO złożyć podziękowania policji i organom śledczym za to, że schwytali mordercę tak sprawnie i tak szybko. Należy się obywatelska wdzięczność organom państwa za to, że zadziałały dobrze i skutecznie w obronie bezpieczeństwa obywateli. Cóż by to było, gdyby nie udało się mordercy namierzyć. Śledztwo ciągnęłoby się latami, a potem może by umorzono z braku dowodów. Co do samego mordercy, to jego godność nie została naruszona, bo policjanci podczas zatrzymania nie naruszyli prawa i działali zgodnie z procedurami. I to w zupełności wystarczy!! Nie można żądać, by wobec takiego mordercy by czyniony jakiś "wersal" (może by pan zechciał się godnie ubrać, a my poczekamy za drzwiami). Tak nie działa żadna policja na świecie!! Zresztą, to policjanci obronili go przed linczem lub ciężkim pobiciem ze strony ludzi, więc jego "godność" nie ucierpiała. Policja ma działać zdecydowanie, czasem twardo. Policjant nie jest przedszkolanką, zwłaszcza wtedy, gdy ma do czynienia z groźnym przestępcą, który także jego może zaatakować. I jeszcze jedno: proszę nie mylić chrześcijańskiej miłości z mazgajstwem, zniewieściałością i niedołęstwem. Chrześcijan nie musi być mięczakiem i niedołęgą, wręcz przeciwnie, gdyby w ciągu 2 tysięcy lat nie było ludzi zdyscyplinowanych, zdecydowanych, wiedzących w jakim kierunku iść, chrześcijaństwo by dawno upadło. Zniewieściałe chrześcijaństwo zwłaszcza w męskim wydaniu nie jest atrakcyjne. Dlatego nie warto powoływać się na nie idąc za lewicowo-liberalną polityczną poprawnością w stylu Bodnara. Miłość chrześcijańska nie ma nic wspólnego z polityczną poprawnością.
    • Batrahe
      22.06.2019 09:04
      Nie wydaje mi się, żeby redaktor mylił miłość bliźniego z mazgajstwem. Upominanie się o godność człowieka nie jest mazgajstwem, tylko wyrazem miłości bliźniego. Jeżeli doszło do przekroczenia uprawnień, odpowiedzialni powinni ponieść konsekwencje. Swoją drogą ciekawe, czy tak samo policjanci postąpiliby w przypadku, gdyby mieli do czynienia z podejrzewanym bogatym przedsiębiorcą/politykiem/reżyserem. A zdanie "zniewieściałe chrześcijaństwo zwłaszcza w męskim wydaniu nie jest atrakcyjne" jest niepoważne. Czy to oznacza, że gdyby go zatrzymali w cywilizowany sposób, byliby zniewieściali?
      • Natura
        22.06.2019 11:19
        Przeciez widac jak dzialaja w przypadku wypadku Szydlo czy wiez Kaczynskiego.Albo slynnych SKOKach i dla przeciwienstwa Amber Gold.Prawo i Sprawiedliwosc mialo byc a jest ponizajacy prawde teatr.
    • Andrzej_Macura
      22.06.2019 22:47
      Andrzej_Macura
      Jak by to powiedzieć... Może najkulturalniej, jak potrafię.

      Współczuje rodzinie dziecka. Gratuluję policji, że tak szybko przestępcę złapała. Nie gratuluję sposobu aresztowania, w którym polska policja po raz kolejny się nie popisała stosując nadmierną przemoc. Od wymierzania sprawiedliwości są w Polsce sądy. Policja jest od ścigania przestępców, nie wymierzania kar. A tortury są zabronione.

      Co do policjantów i groźnych przestępców, których trzeba nie tylko zakuć w kajdanki, ale jeszcze wykręcać im ręce i nieść ich na wykręconych rękach. Niech Pan sobie szczerze odpowie na pytanie, czy trzeba komuś zakutemu w kajdanki na rękach i nogach wykręcać ręce. Widział Pan kiedyś, zeby zakuty w ten sposób uciekał tak rączo, ze nie zdrowi poicjanci by go nie dogonili? Albo ktoś tak skuty pobił policjantów? Niech Pan też sobie odpowie na pytanie: dla kogo groźnych: dla tych policjantów? Wolne żarty. Spokojnie tez mogli mu się dać ubrać. Nie sądzę, że znał karate i nie wiadomo jeszcze jakie sztuki walki, by tych policjantów obezwładnić.

      Właśnie o to chodzi: kiedy uznajemy, że jakiś człowiek nie jest godny szacunku i traktowania jak człowiek, wówczas przestajemy mieć w zachowaniu wobec niego jakiekolwiek moralne hamulce. Stąd tyle złości w internetowych komentarzach, stąd tyle hejtu wylewającego sie na inaczej myślących. Nie proszę Pana, każdemu człowiekowi należy się szacunek, Nawet temu, którego trzeba surowo ukarac. Takie jest nauczanie Kościoła, bo taka jest chrześcijańska antropologia, takie widzenie człowieka w kontekście zbawienia.
  • tomak
    21.06.2019 18:17
    Panie Redaktorze, proszę nie brać udziału w praktykowaniu podwójnej moralności, kreowanej przez lewaków typu Bodnar. Według nich z okrutnym mordercą należy się obchodzić delikatnie, aby nie urazić jego godności. Natomiast godność księży można urażać do woli. Wystarczy kilka słów jakiejś jednej osoby, by np. kard. Gulbinowicz został pomówiony (szeroko w prasie) o pedofilię. Tu godność kardynała nie ma żadnego znaczenia, tu nie potrzebny jest żaden sąd, tu wszystko jest jasne.
  • Natura
    22.06.2019 12:09
    Ja sie temu nie dziwie bo to jest wlasnie polityka rzadzacych jeszcze z poprzednich ich rzadow cyt z tamtych lat "ten pan juz nikogo nie zamorduje"...Wskaz kogos kogo mozna by kopnac i kop publicznie a lud bedzie mial kozla ofiarnego na,ktorym bedzie mogl sobie uzyc.I o zgrozo slupki wyborcze w katolickim kraju pojda w gore.Mysle,ze po to byl ten pokaz.Mile zaskoczony jestem,ze media katolickie zaczynaja sie takiemu traktowaniu czlowieka, choc byc moze i przestepcy,przeciwstawiac.Tez uwazam,ze srogo nalezy ukarac za to co uczynil ale nie mozna zapominac,ze nadal jest on czlowiekiem. A niedawny przyklad Komendy pokazuje aby byc ostroznym w wydawaniu wyrokow.
  • Darek
    23.06.2019 08:20
    Tego człowieka nie zatrzymała zwykła policja tylko antyterroryści.
  • Ref
    23.06.2019 11:07
    Wiemy, jak było. Sąd nie wydał jeszcze wyroku. W chwili aresztowania wiedziano, co wiedziano. A gdyby zaszła wtedy jakaś potworna pomyłka? Rzecznikowi chodziło o zasadę - zdarzały się aresztowania niewinnych ludzi. Zbrodnia straszliwa, nikt już wątpliwości nie ma, bo chłopak się przyznał, ale musimy poczekać, aż wszystko zostanie zbadane. Stan psychiczny mordercy też. Matka przeżywa koszmar. Ale ... "unikajcie wszystkiego, co ma choćby pozór zła". Flirtowanie z młodym chłopakiem pociągnęło za sobą lawinę nieprzewidzianych, tragicznych zdarzeń. A wcześniej? Jak rozpoznać psychopatę? I najgorsze, nie do przyjęcia dla niektórych i wielce niewygodne pytanie: dlaczego i jak ukształtowała się patologiczna osobowość tego człowieka? Grzeczny, spokojny, zaangażowany - jak większość psychopatów w opinii środowiska zewnętrznego. Jedna zastanawiająca wypowiedź koleżanki ze studiów - niepokojąca osobowość. I tyle o nim wiemy. Pozostaje zapłakać nad nędzą tego człowieka. I nie mścić się, ale czekać na sprawiedliwy wyrok. I jeszcze jedno: mężczyźni, którzy aresztowali Jakuba A. to nie automaty, choć może tego byśmy chcieli: zapewne mają swoje dzieci, rodziny - nie można się dziwić, że działali, choć zgodnie z prawem, to i w emocjach. Dla nich to też trauma. Jak często mieli do czynienia z tak brutalnym zabójstwie dokonanym na niewinnym dziecku? Jak długo to wszystko w nich zostanie? My zapomnimy ...
  • Ewa
    23.06.2019 22:16
    Wreszcie głos rozsądku! Już myślałam, że cały Kościół przyprawił sobie gębę PIS😨. Panie redaktorze, czytam Pana regularnie. Dziękuję za te słowa i wszystko inne, co Pan napisał.
    • Gość
      24.06.2019 11:07
      A ja przeciwnie (PISu też nie popieram)
      • Katolik k
        25.06.2019 06:43
        a co napiszesz gdy np.okaze sie,ze ten czlowiek byl niewinny?Nie za szybko go "skazano"?Widziales jak Macierewicz z Ronda czy Binienda wymyslali swoje "dowody smolenskie"?Nic cie to nie nauczylo?
      • Gość
        25.06.2019 11:14
        Po pierwsze, nie wiem jak było i nie "skazuję" tego kogoś. Po drugie, Macierewicz nie jest moim autorytetem, zatem wyważasz otwarte drzwi. Zajmij się swoimi "uchodźcami" zamiast pouczać innych.
      • Katolik k
        25.06.2019 15:44
        uchodzcami wlasnie sie zajmuje.Uwazam to jako katolik za laske,ze nie jestem na ich miejscu bo nigdy nie wiadomo gdzie podlosc ludzka wywola wojne czy przesladowania...Przyklad Macierewicza pokazuje jak w niby wyksztalconym spoleczenstwie rodzi sie klamstwo i jak potrafi ono ludzi opetac.Moglbym nawrocic do tortutowania i palenia ludzi na stosach w "imie wiary" ale byly to podobno wieki ciemne.Czy dzis juz nie sa?Komenda tez sie przyznal.Dzis wiemy,ze byl niewinny.
      • Gość
        25.06.2019 23:08
        "Moglbym nawrocic do tortutowania i palenia ludzi na stosach" a bardziej po polsku? "ale byly to podobno wieki ciemne" nie widzę związku, prawisz waszmość zbyt zawile
  • tak prawda?
    25.06.2019 09:32
    Chwała Sw. Bodnarowi - on jeden miłuje nieprzyjacioły swoje?
Dyskusja zakończona.

Komentarze do materiału/ów:

Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Autoreklama

Autoreklama

Kalendarz do archiwum

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
7°C Czwartek
dzień
8°C Czwartek
wieczór
6°C Piątek
noc
3°C Piątek
rano
wiecej »